DeathStriker Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Yeah! Fikk det endelig til! Takk 10kr, takk! Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Stilig, dette må prøves ut! Kom opp i engelsk, men funker fint med norske versjonen også. Hvor mye plass opptar den og funker den på en normal skolepc? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Stilig, dette må prøves ut!Kom opp i engelsk, men funker fint med norske versjonen også. Hvor mye plass opptar den og funker den på en normal skolepc? Ja det fungerer fint på en skolepc. Den norske databasen tar ca 360 MB plass, mens den engelske tar ca 8,3 GB plass. Innlegg 6000! Endret 10. mai 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Genialt. Bare synd man må være litt kritisk til det som står på Wikipedia, så ville vært forsiktig med å bruke det på eksamen og lignende. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Genialt. Bare synd man må være litt kritisk til det som står på Wikipedia, så ville vært forsiktig med å bruke det på eksamen og lignende. Om man unngår omstridte og/eller nye artikler så er det veldig lite som er feil. Jeg har sett flere steder at antall feil i wikipedia kan sammenlignes med vanlige leksika. edit: Men selvfølgelig bør man jo alltid være kildekritisk. Endret 10. mai 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Genialt. Bare synd man må være litt kritisk til det som står på Wikipedia, så ville vært forsiktig med å bruke det på eksamen og lignende. Om man unngår omstridte og/eller nye artikler så er det veldig lite som er feil. Jeg har sett flere steder at antall feil i wikipedia kan sammenlignes med vanlige leksika. edit: Men selvfølgelig bør man jo alltid være kildekritisk. Ja selvfølgelig, det meste som står der stemmer jo faktisk, men som du sier må man være kildekritisk. Jeg har hvertfall fått det for meg at det gir et litt dårligere inntrykk om man oppgir en haug med Wikipediakilder enn andre. Men dette er jo litt OT her. Er uansett genialt, kommer garantert til å benytte meg av dette! Lenke til kommentar
Masekopp-27 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du kan også lagre Wikipedia-artikler (og alle andre nettsider) via nettlesere som Opera og Firefox. Alle nye nettlesere har mulighet for å lagre nettsider i en enkelt fil, på formatet .mht. (MHTML). Da vil du også få med bilder, og alt annet som måtte finnes på siden. Det tungvinte med denne metoden, er at du må lagre hver side for seg, og det blir etter hvert mange filer å holde styr på. Det er også litt tidkrevende. I tillegg bruker det mer diskplass, men det må du forvente dersom bilder og all formatering skal med. GB Kan man for eksempel lagre Daria.no? I så fall. Hvordan? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du kan også lagre Wikipedia-artikler (og alle andre nettsider) via nettlesere som Opera og Firefox. Alle nye nettlesere har mulighet for å lagre nettsider i en enkelt fil, på formatet .mht. (MHTML). Da vil du også få med bilder, og alt annet som måtte finnes på siden. Det tungvinte med denne metoden, er at du må lagre hver side for seg, og det blir etter hvert mange filer å holde styr på. Det er også litt tidkrevende. I tillegg bruker det mer diskplass, men det må du forvente dersom bilder og all formatering skal med. GB Kan man for eksempel lagre Daria.no? I så fall. Hvordan? Samme metode . Kan også bruke egne programmer som lagrer hele nettsider med undersider, tar dog langt tid på noe stort som Daria eller SNL, går ikke ann på Wikipedia da de har en sperre mot slike programmer. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Link til den engelske wiki? Den øveste linken funket ikkje hos meg... Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) http://www.wikitaxi.org/delphi/doku.php/pr.../wikitaxi/index Kunne noen lagd et screenshot som peker på filen jeg skal laste ned herifra ? Endret 10. mai 2009 av Grumle Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Herregud. Lurer på hva det neste fenomenet innen "minste motstands vei" som vil manifestere seg. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Fant det ut. Ikke no problem Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Link til den engelske wiki? Den øveste linken funket ikkje hos meg... Se på side 1 . Står en liten guide som peker akkurat til den filen du trenger . Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Herregud. Lurer på hva det neste fenomenet innen "minste motstands vei" som vil manifestere seg. Bruke en krympestråle på en forfatter eller proffesor, og tvinge de til å gjøre oppgaven for deg ? Endret 10. mai 2009 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hva fil skal ligge i databasen? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 "Hva fil"...? Uansett: Du skal ikke velge en fil, du skal velge et sted hvor wikitaxi skal plassere databasefilen. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Dette var no berre dei nyaste artiklane! Eg fann den på 4GB, ikkje den på 8GB... Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Dette var no berre dei nyaste artiklane! Eg fann den på 4GB, ikkje den på 8GB... Den engelske er på 4,5 GB, og det er hele wikipedia. Det er ingen wiki på 8 GB. Lenke til kommentar
Grumle Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 "Hva fil"...? Uansett: Du skal ikke velge en fil, du skal velge et sted hvor wikitaxi skal plassere databasefilen. Det går ikke an, velger minnepennen men jeg må en eller annen fil å lagre den på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå