xaco Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Noen som har et tilsvarende program for Mac?Uaktuelt å kjøre Windows bare for å dobbeltsjekke noe på Wikipedia mens jeg er offline. fungerer bra i wine, er det ikke bare å innstallere wine, tror de har lagd en wine versjon for osx nå. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Nokon som har ein lur måte å få ut det som hadde vore url'en til sida på internett? til når vi skal skrive ned kjelde Lenke til kommentar
claes Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Navnet_på_artikkelen ? Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Var det eg gjor på norsk eksamen. Men er jo nokon som har http://no.wikipedia.org/wiki/Navnet_på_artikkelen(eit eller anna). Altså tillegg bak. Nokon som veit kvifor Frexxa si norske dump fil berre tar 180 når det er sagt at den skal ta 361? Trengte jo ikkje å pakke den opp eller noe.. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Tenker det er snakk om den filen som wikitaxi lager, den er en del større enn selve dumpfila. Endret 26. mai 2009 av Frexxia Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Tenker det er snakk om den filen som wikitaxi lager, den er en del støre enn selve dumpfila. Stemmer det . Lenke til kommentar
Ole0301 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg får ikke dette til. Hver gang jeg pakker ut Wiki-filen blir den til en xml-fil og ikke en xml.bz2 fil. Noen som kan hjelpe meg ut. Det er vel bare jeg som er noob:p Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg får ikke dette til. Hver gang jeg pakker ut Wiki-filen blir den til en xml-fil og ikke en xml.bz2 fil. Noen som kan hjelpe meg ut. Det er vel bare jeg som er noob:p Du skal ikke pakke den ut, importer den med wikitaxi_importer Lenke til kommentar
Ole0301 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Haha! takk. Skylder på en venn av meg som sa at jeg skulle pakke den ut:p Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Angåande det med å skrive dette som kilde. Eg lurte på om det ikkje berre er best å skrive noe alà "navn på artikkel. WikiTaxi. dato på dumpfil" ? Lenke til kommentar
Skinkestek Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Går det an å laste ned Wiktionary? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg skulle så absolutt ønske at alle skoler (ungdomsskole så vel som VGS og i høyere utdanning) praktiserte en nulltoleranse overfor hjelpemidler slik det var før, egentlig; dét være seg kalkulator, datamaskin (eventuelt minnepenner man booter med slik at det kun er en editor og simpel ordbok tilgjengelig), formelbøker hvor man har skrevet ned praktiske løsninger til alt mulig. Det er nokså trist når elever ikke klarer simple regnestykker i hodet, eller i stedet for å faktisk ha kunnskapen i hodet, regner med at det er nok å ha med notater e.l som ikke engang er skrevet av en selv. Man kan drømme. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Noen som har link til den nyeste norske offlinewiki-versjonen ? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg skulle så absolutt ønske at alle skoler (ungdomsskole så vel som VGS og i høyere utdanning) praktiserte en nulltoleranse overfor hjelpemidler slik det var før, egentlig; dét være seg kalkulator, datamaskin (eventuelt minnepenner man booter med slik at det kun er en editor og simpel ordbok tilgjengelig), formelbøker hvor man har skrevet ned praktiske løsninger til alt mulig. Det er nokså trist når elever ikke klarer simple regnestykker i hodet, eller i stedet for å faktisk ha kunnskapen i hodet, regner med at det er nok å ha med notater e.l som ikke engang er skrevet av en selv. Man kan drømme. Jeg er helt enig når det gjelder fag som kjemi, fysikk, matte, historie osv osv. men på for eksempel norsk eksamen ser jeg ikke noen grunn til å ikke kunne ha med seg et leksikon eller 2. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Etter tre år med norsk burde man sitte igjen med nok til å klare eksamen og heldagsprøver. Nå merket jeg meg imidlertid fra tiden på allmenn at de færreste faktisk likte faget, og da er det dessverre lite som sitter. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Etter tre år med norsk burde man sitte igjen med nok til å klare eksamen og heldagsprøver. Nå merket jeg meg imidlertid fra tiden på allmenn at de færreste faktisk likte faget, og da er det dessverre lite som sitter. men nå er det ikke kunnskapene dine de tester på en Norsk eksamen eller heldagsprøve. Det er skrivekunnskapene dine, du trenger faktisk ikke wikipedia for å gjøre det bra. Men det kan være greit for å faktisk sjekke fakta. Kan ta et eksempel fra min eksamen i vår hvor vi fikk denne oppgaven. Vedlegg: ”Ja, vi elsker dette landet” av Bjørnstjerne Bjørnson, 1859, og ”Norge i fløtesaus” avGro Dahle, 2002 Bjørnstjerne Bjørnsons og Gro Dahles tekster er skrevet med nesten 150 års mellomrom. Skriv et essay eller en artikkel der du sammenligner de to tekstene. Man trenger ikke ha en eneste ekstra kilde for å få til den oppgaven. Men når man skriver et essay kan det være greit å ha noe fakta i bakhånd for å kunne ta de avstikkerne som sjangeren krever. Endret 25. november 2009 av xaco Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Går det an å laste ned Wiktionary? Nokon som kan svare oss? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Går det an å laste ned Wiktionary? Nokon som kan svare oss? Eg kan 50% svare meg og deg... http://en.wiktionary.org/wiki/Help:FAQ#Dow...ding_Wiktionary Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Noen som har link til den nyeste norske offlinewiki-versjonen ? Er det en ny versjon nå eller ? Enklest måte å legge inn wikipedia offline nå ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå