Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

100% prosessorbruk med mirrors edge?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte å spille mirrors edge for litt siden, og når jeg kom til ett visst sted i handlingen begynte det å lagge noe heftig. Jeg sjekket prosessorbruken og den var i 100%!! Dette er veldig rart siden pc'en min bør takle det.. Jeg testet på www.systemrquirementslab.com og der stod det at pc'en skulle takle det på godt over "recomended".

http://img24.imageshack.us/img24/7935/mirr...gesystemreq.png

Er det noe galt med CPU'en min?

PS: Visste ikke hvor jeg skulle legge dette, men regner med at dette er riktig sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100% bruk av CPU betyr bare at prosessen "reserverer" CPU-en. De fleste spill gjør dette for å unngå at andre prosesser plutselig tar over CPU-en. Er det mye disk-aktivitet i akkurat den delen av spillet? Mulig det hjelper å defragmenter spill-mappen(Power Defragmenter GUI)

Du akn også prøve å oppdatere drivere(Chipset, GPU, Lyd osv.)

"Out of Range" betyr at du har satt spillet til å starte med en høyere oppdateringsfrekvens(Hz) enn det skjermen takler i den oppløsningen.

Cleaf: Nei, gjør ikke det :roll:

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
100% bruk av CPU betyr bare at prosessen "reserverer" CPU-en. De fleste spill gjør dette for å unngå at andre prosesser plutselig tar over CPU-en. Er det mye disk-aktivitet i akkurat den delen av spillet? Mulig det hjelper å defragmenter spill-mappen(Power Defragmenter GUI)

Du akn også prøve å oppdatere drivere(Chipset, GPU, Lyd osv.)

"Out of Range" betyr at du har satt spillet til å starte med en høyere oppdateringsfrekvens(Hz) enn det skjermen takler i den oppløsningen.

Cleaf: Nei, gjør ikke det :roll:

Hvordan fikser jeg oppdateringsfrekvensen da?

Lenke til kommentar

Prøv å slå av PhysX i settings, iom at du har ATI. Du er sikkert på kontoret etter at han fyrn ble drept og du snakker med søstra (sorry hvis dette spiler for noen :p)? Det finnes en patch for å fikse laggen der.

Lenke til kommentar

Det er en kjent bug, som ble fikset i ny patch, men du vil oppleve flere bugs senere dersom du ikke slår av physX. Husker ikke om det var et panel før du startet spillet hvor du stile på det, eller om det var inne i spillet. Det finner du ut.

Patchen finner du her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...