Gå til innhold

ÆSJ! Min nye N95 er en skuffelse

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Min gamle HTC Tytn gikk føyken her om dagen og jeg dro til Elkjøp for å få noe som var helt greit i henhold til de kriteriene jeg sa til selgeren. Vi kom derfor frem til Nokia N95 og jeg gikk glad og fornøyd hjem.

Nå er situasjonen snudd og skuffelsene er til å ta og føle på. Må derfor få meg en annen telefon.

Det er ikek mange kravene jeg stiller til en telefon så det må da finnes noen der ute.

Dette må en telefon ha:

USB (som man også kan lade gjennom)

Avtalebok med mulighet til å lage avtaler/hendelser over perioder

meldinger må kunne skrives med tastatur.

Ut over dette så er det ikek mange kravene jeg har og derfor blei skuffelsen stor når jeg fant ut at N95 ikke hadde noe av dette!!! - med unntak av det å skrive meldinger da.

Joda, den er stappet med en masse dusteting komplett uten nytte og interresse . en skikkelig fjortis telefon etter min mening. Føler meg egentlig litt lurt av Elkjøp her....

Såh - folkens - hva kan dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N95 kan lade via USB, men dette er desverre ekstra utstyr.

En av de smarte tingene med smarttelefoner er at man kan legge inn programmer for det meste man trenger, og nesten skreddersy telefonen til sitt bruk. Nøyaktig hva er det som telefonen ikke klarer?

Lenke til kommentar
Det er ikek mange kravene jeg stiller til en telefon så det må da finnes noen der ute.

Dette må en telefon ha:

USB (som man også kan lade gjennom)

Denne er forsåvidt litt plagsom, men du får kjøpt en 30 kr kabel på biltema som er fra usb til nokia ladeplugg.

Avtalebok med mulighet til å lage avtaler/hendelser over perioder

Dette kan vel N95, vet ikke om det er fordi jeg syncer mot Exchange at jeg har den muligheten, men jeg kan skrive inn startdato og sluttdato på et møte.

Strengt tatt så virker det som om du er ute etter en ny Htc telefon. Jeg innser at Htc telefonene har mye stilig funksjon, men jeg klarte ikke å tilvenne meg htc telefonenes tankegang og det at jeg ikke fikk til å ringe skikkelig med de.

Lenke til kommentar
Denne er forsåvidt litt plagsom, men du får kjøpt en 30 kr kabel på biltema som er fra usb til nokia ladeplugg.

Men det betyr jo bruk av TO USP porter på PC'n Eller er det en splitt på den kabelen?

Dette kan vel N95, vet ikke om det er fordi jeg syncer mot Exchange at jeg har den muligheten, men jeg kan skrive inn startdato og sluttdato på et møte.

Strengt tatt så virker det som om du er ute etter en ny Htc telefon. Jeg innser at Htc telefonene har mye stilig funksjon, men jeg klarte ikke å tilvenne meg htc telefonenes tankegang og det at jeg ikke fikk til å ringe skikkelig med de.

Tja, I selve telefonen så finner jeg ingen parametere for slutt tidspunkt når jeg oppretter en ny avtale. I tillegg er avtaletypene utrolig begrenset. Ingen egendefineringsmuligheter etc. Synes dette er en håpløst dårlig telefon til den prisen. Virker som at telefonen er rettet mot media markedet og de som synes det er gøy å spille spill. Forbasket at Elkjøp i det heletatt gadd å vise meg telefonen.

Jeg skal være enig i at telefonen har en viss "cool" faktor, men så stopper det også der. Eller det vil si - det er helt feil telefon for meg i hvertfall...

Lenke til kommentar

Lade kabelen kommer både med og uten splitt løsning. DKE-5 er kabelen med spitt, CA-100 uten.

DKE-5

datovy_kabel_nokia_dke_5_2.jpg

CA-100

ca-100_312x312.jpg

[..] Virker som at telefonen er rettet mot media markedet og de som synes det er gøy å spille spill. [..]

Det er stemmer. N-Serien er multimedia serien, mens E-Serien er mer for business funksjoner som epost,kalender osv.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Er det ikke returrett på elkjøp om du ikke er fornøyd med produktet??

Ikke på mobiltelefoner.

Jeg har både HTC og N95, og N95 er klart like god. Også når det gjelder å skrive inn avtaler - bruk for eksempel PCsuite som følger med telefonen. I det hele tatt - les bruksanvisningen og øv deg litt på å bruke N95 før du avskriver den. Inntil N97 kommer en gang til sommeren, tror jeg ikke du finner noen som er stort bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...