Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Inget internet, begrenset eller ingen forbindelse

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått nye deler til PC'en min, hk og cpu.

HK: Asus P5QL Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8400

Problemet mitt nå er at jeg ikke får koblet til nettet i det hele tatt. Jeg har avinstallert gammel driver(til gammelt HK) og installert ny driver fra CD + "Atheros Ethernet Utility".

Når jeg stapper i kabelen så prøver den å koble seg til, men ender i "Begrenset eller ingen tilkobling".

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Jeg har prøvd ipconfig /release + ipconfig /renew, men uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å forklare.

Har internett fra Lyse Tele, fiber optisk 10 mbit/s.

Fiber går inn i en boks i første etasje.

Deretter går det kabel opp til andre etasje som fordeler et TV punkt og PC punkt til hvert rom ved hjelp av hub/switch.

Da får jeg et PC punkt og et TV punkt på rommet mitt.

Deretter har jeg kabel fra PC punkt i vegg til en D-link 655.

Så har jeg kabel fra router til PC.

Kabel fra PC punkt i vegg og direkte til PC fungerer ikke, det fungerte tidligere på gammelt HK.

Og jeg får fortsatt "Begrenset eller.." meldingen. Har prøvd å sette opp nettverk ved hjelp av "Installer et hjemmenettverk osv osv" funksjonen i Kontrollpanel>Nettverkstilkoblinger.

Si ifra om noe er uklart, har opplevd at det kan være litt forvirrende hvordan nettet mitt er satt opp. :p

Lenke til kommentar

Jeg ville nå ha re-installert Windows etter å ha satt i nytt hovedkort i PC'en. Det er vel anbefalt prosedyre. Det kan ligge mye drivere og slikt fra det gamle kortet igjen i din Windows-installasjon som kan føre til alle slags problemer.

Du kan jo alternativt prøve å plugge maskinen din rett i switchen, eller plugge en annen PC inn i uttaket på rommet ditt. Da kan du få sjekket at det virkelig er din maskin som har problemet.

Endret av Sweet_Enough
Lenke til kommentar

Internett fungerer fint i alle andre rom i huset, tviler på at nettet er nede.

Har prøvd med EEE'n på samme uttak, da fungerer det fint.

Har 2 stk HDD i maskinen, en på 500 gb og en tom på 150 gb. Har XP installert på 500 gb, så jeg installerte XP på 150 GB + driver og slikt, men det ville fortsatt ikke fungere. Dog jeg prøvde ikke med router der.

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg få lov til å si at jeg hater alt som har med slikt satans nettverk å gjøre. :)

Vell, da har jeg installert XP igjen på en 150 gb intern HDD jeg har, men ingenting fungerer.

Når jeg tar fra punkt i vegg til PC så får jeg bare et rødt lys bak ved ethernet porten på hovedkortet. Kjører jeg nettet via en D-Link 655 router så får jeg grønt lys, men fortsatt "Begrenset eller...". Jeg kan ikke gå inn på router instilling eller nett.

Har en eldre router, en 3com router, så hvis jeg kjører nettet gjennom den så viser det rødt lys bak på hovedkortet, men i Windows så kommer ikke feilmeldingen. Nå kan jeg gå inn på router instilling, men ikke nett. Har stillt den til å ha DHCP server On, men fungerer fortsatt ikke å søke.

Jeg har installert driver fra CD, "installert hjemmenettverk" via veiviser i nettverkstilkoblinger, jeg har prøvd alt som jeg kan tenke på men kommer ingen vei.

Kan noen vær så snill å bare si "gjør sånn sånn og sånn, så funker det"?

"Tenking utenfor boksen"(?)

Vell, kan si det slik at internettet går 100% fint HELT til kabelen blir stappet i min PC, da sier det stopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...