Timeo Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Er det når de begynner på vanlig skole, eller kan barna begynne på søndagsskole før dette? Og hvor henvender man seg dersom man vil at barnet skal gå på søndagsskole? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Slik det var da jeg vokste opp, så var det i bedehuset og det var bare å møte opp. Foreldrene mine tok meg dit noen få ganger. Ellers likte jeg meg ikke noe særlig, så jeg ble ikke noen fast gjenganger. Men hør med kirkekontoret i kommunen din. De skal i alle fall ha info om dette. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg gikk på søndags skole fra jeg var fire til jeg begynte på skolen som 7 åring... Søndags skolen ble drevet av frelsesarmeen, men dette varierer tror jeg... Nå vet jeg ærlig talt ikke om det er noen søndags skole her jeg bor ihvertfall... Om ikke de fire fem sektene vi har her driver noen da.... Men det sier jo litt om folks forhold til dette da den eneste barnehagen her i byen som fremdeles har plasser igjen hvert eneste år er den kristne.... Vi kunne fått plass der til minstenmann et år før, men vi valgte å la det være da vi syntes det er riktig å skjerme barn fra å sitte å lære religiøst vissvass som blir lært bort totalt uten hemninger eller kritisk sans.... Av samme grunn som deres egen bestemor har blitt pålagt munnkurv om å snakke til dem om dette.... Dette skal de få bestemme selv, men ikke før de er gamle nok til å ta et valg SELV.... Så ingen søndags skole på noen av mine Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Tydeligvis var jeg alt for trøtt da jeg leste tråden tidligere, men vil påstå at dersom foreldrene vil at barna skal gå på søndagsskolen, så passer det vel fint i 4-5års alderen kanskje. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Denne tråden utviklet seg raskt til den sedvanlige religions-kritikken. Det har vi nok av tråder for. Hold dere til tema: "Når er det vanlig at barn begynner i søndagsskole?" Et antall poster er slettet. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg gikk på søndagsskole før jeg begynte på skolen. Begynte vel da jeg var 4-5 år. Jeg slutta da jeg begynte på skolen fordi jeg ville konsentrere meg om skolearbeid (Veslevoksen, sa du?). Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 gikk på søndagsskole jeg også det var jo egentlig litt moro. tegnet og fargelagte jesus, engler, gud eller hva nå enn det måtte være... og vi leste bibelen. har ikke dårlige minner. tror jeg var 6-7 år da jeg begynte. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 I de største menighetene har de opplegg for alle fra 3 år til 14, undersøk i dine nærmeste. Det er som oftest bare å møte opp. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Med henhold til § 10 i retningslinjene forsvant ’1’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Hold dere til temaet i tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg stratet vel i 3-5 årsalderen når det fortsatt var bedehus (nå er det kirke). Husker at jeg ble sur fordi jeg ikke fikk epleklistremerke på kortet som de større barna, vi mindre måtte ta til takke med fisk på merket. Så ikke akkurat så delikat ut på et epletre. Religionskritikeren i meg var der allerede da, "de snakker bare om sauer her" var vel et uttrykk jeg kom med en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå