Gå til innhold

Restarter og restarter uendelig under install

Anbefalte innlegg

Hepps! Skulle teste windows 7 RC1, men vil ikke fungere. Booter på dvd'n og alt fungerer greit først, extracter osv og restarter maskinen for å fortsette videre. Installasjonene fortsetter deretter i et par minutter, så må den restarte maskinen for å fortsette installasjonen får jeg beskjed om, akkurat slik det skal være.

Problemet er at dette gjentas og gjentas i det uendelige, maskinen restartes og jeg får akkurat den samme beskjeden omigjen og omigjen.

Maskinen jeg kjører er en Multicom Xishan M740, som vista har fungerte greit på til nå.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde et og annet, og mener jeg prøvde uten dvd'n i ja.

Prøvde dessuten med to forskjellige plater, de fungerte greit på min andre maskin uansett.

Prøvde å endre mellom other/xp/vista i bios (vet egentlig ikke hva det har å si, men)

Tenkte på bios update.. Men det var vanskeligere å få til en først antatt, skjønner ikke at det skal ha noe å si uansett.

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med uendelig reboot under innstalering.

Her er mitt problem:

Installerer fra en ekstern dvd-rom. Det skal vel ikke ha noe å si? Den interne er nemlig litt ustabil, leser cd'er, men ikke dvd'er.

Installeringen går smertefritt helt frem til siste gang den restarter for å fullføre installasjonen. Da fryser den mens

den booter opp. Det står "Windows is starting up", og den fancy bevegende windows logoen fryser. Og der står den.

Jeg skjønner ikke hva det kan være. Noen som har noen som helst ide?

Den er installert på en egen partisjon og har dualboot med xp, som fungerer utmerket. Det er en bærbar av typen

Toshiba Tecra A4. Det virker på en måte som om jeg er SÅ nærme, men så vil den plutselig ikke mer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...