Gå til innhold

Trenger ny telefon, og trenger deres erfaringer :-)

Anbefalte innlegg

Som sagt så skal jeg nå ha meg en ny telefon, ettersom nåværende HTC Diamond mer eller mindre har gitt opp. Det jeg mer eller mindre prioriterer i forhold til HTC er at det må være en god høyttaler på den nye. Akkurat noe spesielle kriterier har jeg ikke, men kan jo alltid ramse opp noen.

Prisklassen bør i og for seg ikke være altfor dyrt. Da tenker jeg maksimum oppimot 3000 kr.

Ettersom abonnementet jeg har nå er Telenor Fri Venner, og det kjøpte jeg vel i Juni/Juli i fjor. Da må jeg vel egentlig ut med en skreddersydd sum for å åpne telefonen? Eller trenger jeg ikke det, hvis jeg kjøper en ny telefon på det abonnementet hvis avtaleperioden ikke er fullført?

• Godt batteri, sånn at man slipper å måtte lade den hver dag.
  • Mulighet for minnekort, iallefall stort minne..
  • Høyttaler, mikrofon bør være god!
  • Kamera er også en god egenskap for telefonen. Det bør fungere.
  • At det er mulighet for oppkobling mot trådløst internett, bør også være bra og ha
  • Skjerm er igrunn det jeg egentlig verdsetter høyt. Størrelse, piksler ol.

Ja, det var iallefall noen av kriteriene mine, lister opp mer om det skulle trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*

Ettersom abonnementet jeg har nå er Telenor Fri Venner, og det kjøpte jeg vel i Juni/Juli i fjor. Da må jeg vel egentlig ut med en skreddersydd sum for å åpne telefonen? Eller trenger jeg ikke det, hvis jeg kjøper en ny telefon på det abonnementet hvis avtaleperioden ikke er fullført?

*

Du kan fornye binding din 1 månde før den utløper, eller betale et bruddgebyr for og bryte bindingstiden med en gang. Du kan sjekke med 09000 hva det eventuelt koster og bryte resterende bindingstid. Mulig du får frem dette via MineSider også, men det husker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar hittil. Når det er sagt er egentlig Nokia det jeg er på jakt etter. Har hatt svært dårlig erfaringer med SE tidligere. Og holder meg til N.

Men når det gjelder på touch fronten, er det noen gode telefonen idag som har det? Har jo en HTC Diamond nå da, men den er altfor enkel og "simpel" i mine øyner. Likte touch igrunn.

Og når det gjelder 5800, er det god oppløsning på den? Dvs. at vil det fungere å spille av filmer? Hvis det er en mulighet da.

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar hittil. Når det er sagt er egentlig Nokia det jeg er på jakt etter. Har hatt svært dårlig erfaringer med SE tidligere. Og holder meg til N.

Men når det gjelder på touch fronten, er det noen gode telefonen idag som har det? Har jo en HTC Diamond nå da, men den er altfor enkel og "simpel" i mine øyner. Likte touch igrunn.

Og når det gjelder 5800, er det god oppløsning på den? Dvs. at vil det fungere å spille av filmer? Hvis det er en mulighet da.

5800 sin skjerm og oppløsning er ingenting å utsette på, knallbra og er til og med langt bedre enn I-phone. Kan se YouTube videoer direkte i nettleseren uten problemer.

Lenke til kommentar

Hva mener du med enkel og simpel? Siden det er en Windowstelefon er det jo mye rart du kan legge inn for å forandre brukeropplevelsen. Du kan også bytte ut operativsystemet med andre brukerdefinerte versjoner av Windows Mobile samt Windows Mobile 6.5.

Lenke til kommentar

Ja vet ikke hvordan jeg skal definere enkel og simpel. Men la oss ta et god eksempel, spesielt i mine øyner. Iphone/Ipod syntes jeg iallefall har god touch-display, mens HTC Diamond syntes jeg faller et par stjerner under. Både når det gjelder nøyaktighet samt at skjermene til Ipod kan ikke ripes opp.

Er Nokia 5800 noe innenfor dette?

Lenke til kommentar
(...)samt at skjermene til Ipod kan ikke ripes opp.

Akkurat det blir vel feil å si, for det er nok mange som kan motbevise en slik påstand. At glasstypen i iPhone gjør at den tåler en god del derimot er en helt annen sak.

5800 sin skjerm er nok helt på det jevne når det gjelder ripesikkerhet vil jeg tro. Men noen som har den kan sikkert fortelle mer.

Lenke til kommentar

Prøvd å endre på sensiviteten på ved bruk av Diamondtweak eller et eget program for dette? Når det kommer til nøyatighet er vel trykkskjermer mer nøyaktige enn berøringsskjermer. 5800 bruker jo samme registreringsteknologi som Diamond, så forskjellen er nok ikke så stor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...