Gå til innhold

vifte-skifte på powersupply

Anbefalte innlegg

så en artikkel på overklokking.no om modifisering av psu som jeg kunne tenke meg å gjennomføre (http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.html ), men har et par spørsmål; man tar ut begge viftene, ikke sant? slik at man kun har den ene på toppen? og denne skal blåse inn i psu? vil ikke det føre til støv inni der?

lurer også litt på plasseringa.. bør vifta stå oppe eller nede? har god plass over, men hullene i psu fra før er under, ned mot cpu. får ikke plass til 120x120 her, men kanskje noe mindre.. den blir uansett stående kliss inntil cpu-vifta (i 90-graders vinkel, selvsagt).. er det en fordel?

om jeg skal ha hullene oppe, bør jeg snu psu sånn at jeg kutter vekk hullene som er under ned mot cpu-vifta, eller bare kutte i topp der det er tett?

--

torerik, som er møkklei bråket fra psu-vifta si..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstod det som at man skulle fjerne begge viftene og kappe et større hull i toppen for å få plass til den 120mm vifta.

Det vil alltid komme støv inn i psu! uansett om viftene blåser inn eller ut av psu.

det som er lurt er å sette vifta så den blåser inn i psu fra innsiden av kassa.

du burde ikke kappe hull der kretskortet er for det er ingen vits i å kjøle kretskortet, så du burde snu psu'en så viften ikke suger varm luft fra cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...