Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]XP - OS vil ikke starte, selv ikke i safemode

Anbefalte innlegg

Halla folkens.

Har en Dell Dimension 8400 med XP.

Problemet er at den ikke vil starte opp i XP eller i safemode.

Den kommer til valget mellom safemode osv. automatisk, men uansett hva jeg velger, prøver den å starte, men står så å henger når den skal laste opp XP, helt til jeg slår den av etter 10-15 min.

Fikk denne feilmeldingen i safemode.

STOP: C0000218 {Registry File Failure}

Men etter å ha prøvd "fixmbr" i Recovery console, så forsvant denne, men skjermbildet blir bare sort ( bortsett fra safemode teksten i kantene ) når den laster.

Er rimelig tom for ideer, og er en del filer på pcen som gjerne skulle vært reddet før jeg kan formaterer harddisken og installere xp på nytt..

Noe gode ideer??

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynligvis har du et korrupt register etter som du får den feilmelding, så fixmbr vil ikke hjelpe deg.

Har du Windows XP CD, kan du prøve denne guiden fra Microsoft, men les den nøye fordi den er egentlig beregnet på retail versjon av XP og ikke OEM versjon som du har regner jeg med.

Ellers så har alle Dell en restore funksjon som vil bringe PCen tilbake til fabrikk innstillinger, men etter som du har viktige saker du vil berge før du formaterer er jo dette ute av bildet da.

Har du en annen PC, kan du ta ut hard disken dra Dell og sette den inn i den andre PCen får å hente ut data.

Lenke til kommentar

Prøve å følge en guide fra microsoft med å resore systemfilene.

Men fungerte ikke. Noe feil med systemfilen som måtte renames fra .bak.

Men fant en gammel Dell pc.. så kopierer det jeg klarer å redde :)

Takk for svarene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...