norsemanGrey Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Heisann Noen som kan noe om Flow Meters? Har et lite spørmål jeg trenger hjelp på. Hva slags måle instrument vil fungere best til å måle strømningen av sølete / slammete vann. Coriolis Flow Meter, Magnetic Flow meter, Vortex Shedding Meter eller Orifice Meter? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvordan er mediet ? Er det store mengder slam og partikler, eller er det "skittent" vann ? Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Hvordan er mediet ? Er det store mengder slam og partikler, eller er det "skittent" vann ? Det står muddy /sluggy water så jeg tror en kan regne med en del større partikler og slam. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Kan gi deg en liten pekepinne når det kommer til de forskjellige Corilois : Fungerer med Rene gasser, ikke ved damp. Fungere med rene væsker samt væske med partikler, medie med lav/medium viskositet. Magnetisk : Ikke gasser, ikke damp. Fungerer med rene væsker samt væsker med partikler. Fungerer med alle viskositeter. Orifice : Fungere ved rene gasser, damp og rene væsker. Ikke med væske som inneholder partikler. Lav viskositet på væske. Vortex : Fungere med rene gasser, damp og rene væsker. Ikke væske med partikler. Væske med lav viskositet. Viskositet er som du sikkert vet en beskrivelse på hvor tyktflytende væsken er. Jeg ville brukt Magnetisk mengdemåler om jeg skulle mekket opp dette. Dette forbeholder at vesken er elektrisk ledende. Endret 8. mai 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Kan gi deg en liten pekepinne når det kommer til de forskjellige Corilois : Fungerer med Rene gasser, ikke ved damp. Fungere med rene væsker samt væske med partikler, medie med lav/medium viskositet. Magnetisk : Ikke gasser, ikke damp. Fungerer med rene væsker samt væsker med partikler. Fungerer med alle viskositeter. Orifice : Fungere ved rene gasser, damp og rene væsker. Ikke med væske som inneholder partikler. Lav viskositet på væske. Vortex : Fungere med rene gasser, damp og rene væsker. Ikke væske med partikler. Væske med lav viskositet. Viskositet er som du sikkert vet en beskrivelse på hvor tyktflytende væsken er. Jeg ville brukt Magnetisk mengdemåler om jeg skulle mekket opp dette. Dette forbeholder at vesken er elektrisk ledende. Tusen takk for svar. Med grunnlag i det du beskriver om de forskjellige instrumentene så ville vel ikke orifice og vortex fungert i dette tilfellet. Møkkete vann er vel ledende så magnetisk burde vel fungere som du sier. Men hva med Coriolis instrumentet? Burde ikke det vært enda tryggere eller tenker du at viskositeten kan bli for høy? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det burde ikke vaere for hoy viskositet. Redd for at det kan forstyrre eller lage trobbel naar det baade kommer til svingefrekvens paa mediet og tanke paa at roerene som coriolis effekten oppstaar i er plassert paa undersiden av roeret som man oensker aa maale flow i. Tror jeg ville gaatt for magnetisk mengdemaaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå