Gå til innhold

Beskyldt for å leve i hor!

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-p...hp?artid=562558

Hva synes dere andre om saken? Personlig så synes jeg det er på høy tid å skille kirke og stat. Når medlemmer av denne sekten, kristendommen, kan få seg til å si slike ting i det offentlige rom så viser det klart og tydelig at de ikke er skikket til å inneha maktposisjoner. Vi skal egentlig være glad at denne Sødal, modererte seg fra å ta med seg Gundersen til byporten for å steine henne, til å si stygge ord til henne.

Det er jo ikke annet å gjøre når man tillater politiske partier styrt av religiøse fanatikere. Jeg lurer jammen på om det er på tide at man ekskluderer religiøse fanatikere fra slike verv, dette minner jo litt om Taliban om man strekker det litt langt. Man kan jo lure på om Sødal, om han hadde hatt mer makt, hadde gått for å gjeninnføre steining, i god Bibelsk og kristen ånd.

Hva synes dere andre, passer det seg at de som styrer dette landet, han en skjult agenda i form av at de arbeider for en guddom, og at vi derfor ikke kan stole på om de gjør det beste for allmuen. Man må jo kunne si at de ikke er til å stole på, siden de setter guds ord over menneskers lover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å balansere dette ut litt, Sødal har unnskyldt seg for denne hendelsen, men legger ikke skjul på at han mener at å "leve i hor" er en akseptabel måte å definere samboerskap på. Jeg ser hvor han kommer fra, og vil også ydmykt påstå at du ville ikke klare å peke ut denne mannen hvis han sto mellom to kasser med nøtter.

Jeg mener at stat og kirke bør skilles, og har meldt meg ut av statskirken. Politikk og religion bør ikke blandes, da man heller skal ta mennesklige hensyn fremfor religiøse hensyn når man avgjør saker.

Lenke til kommentar

Tviler på at man kommer særlig langt med denne typen pekefinger-kristendom. Det står i bibelen at man ikke skal dømme andre, for ikke selv bli dømt (det som her skjer når trådstarter dømmer tilbake), og man bør ikke være så opptatt av å fjerne flisen (denne synden denne personen hadde) i andres øyne når man har en bjelke i sitt eget (en fordømmende, selvrettferdig natur).

Lenke til kommentar
Tviler på at man kommer særlig langt med denne typen pekefinger-kristendom. Det står i bibelen at man ikke skal dømme andre, for ikke selv bli dømt (det som her skjer når trådstarter dømmer tilbake), og man bør ikke være så opptatt av å fjerne flisen (denne synden denne personen hadde) i andres øyne når man har en bjelke i sitt eget (en fordømmende, selvrettferdig natur).

Og igjen virker det som Bellicus kristenmann mener at alle må og skal følge det som står i den boka.... Når skal det gå opp for kristne at det er veldig veldig VELDIG mange som ikke bruker det som står i den boka i noen sammenheng og at vi ikke tror dette har noen sannhets gehalt? Det er jo akkurat det som er feil med denne fyren også, han tror han kan ta seg friheter FORDI det står at dette er å leve i hor i den gamle boka han er så opptatt av! Hadde han forstått at de fleste her i landet ikke tillegger den boka noen sannhetsgehalt i det hele tatt hadde han holdt tullballet for seg selv! Det er vel ingen, bortsett fra såkalte "gode" kristne da, som legger seg bort i at to mennesker som er glade i hverandre vil lage barn sammen men ikke har et papir som det står "gift" på vel?

Jeg er gift, men jeg er gift borgerlig, noe som igjen vil si at jeg også lever i hor det da? Jeg har altså ingen pakt med noen gud om kontraks-kuse, men er allikevel gift av økonomiske årsaker. Vil det si at jeg lever i synd? :)

Nå må de kristne snart rulle inn gjeipen og skjønne at den boka omhandler "synder" som i de aller fleste tilfeller er bare sludder, såkalt "finne på" synder. De fleste av disse syndene bryter med den menneskelige natur til og med...

Og jeg er lei av at kristenmann tror at det som står i den boka gjelder for alle andre (bortsett fra dem selv da såklart) og har noen som helst verdi for andre enn dem selv og dems like! Hold dette for dere selv og klarer dere ikke det så ikke forvendt at andre tillegget den boka noen sanhet!

Lenke til kommentar

Nå har jo han som sa dette unnskyldt seg og bedt om tilgivelse, og de det gjelder er fortsatt venner. Så når er person annerkjenner å ha vært fordømmende, så er det jo ikke særlig mye mer å diskutere.

Jeg er selvsagt enig i at man ikke kan forvente at ikke-kristne skal rette seg etter bibelen.

Lenke til kommentar

Den letteste måten du kan slippe å angre noe på er å la være å gjøre det..... Så jeg angrer MEGET skjeldent på ting jeg gjør, nettopp av den grunnen. Det burde denne mannen ha tenkt på også isteden for å ture frem som han gjorde. Og jeg vedder hodet mitt på at det ikke er som kristen han sier unnskyld, men som politikker... :no: Som kristen så MENER han tydeligvis at hun lever i hor når hun får barn uten papir biten det står gift på, for det står jo i de dogmatiske doktrinene han tydeligvis setter så høyt, hvis ikke hadde han ALDRI sagt det slik og han sa det to ganger etterhverandre til og med! Så den unnskyldningen er bare for å redde sitt politiske skinn....

:no:

Lenke til kommentar
Jeg personlig er jo av den oppfatning at partier som styrer sine politiske syn etter en 2000 år gammel bok, ikke har noe å gjøre i Norge, i 2009.

Så lenge de har en rimelig grei del av stemmene i hele Norge så er det helt klart de er ønsket av folk, så slik sett syntes jeg det er like greit at KRF er ett parti, som at Venstre er ett parti..

Lenke til kommentar
Nå har jo han som sa dette unnskyldt seg og bedt om tilgivelse, og de det gjelder er fortsatt venner. Så når er person annerkjenner å ha vært fordømmende, så er det jo ikke særlig mye mer å diskutere.

Som det står på en T-skjorte jeg har:

Atheists: "Getting it right the first time, because we can't ask for forgiveness."

Det er kanskje noe å for kristenfolket å tenke over? ;)

Lenke til kommentar

Som det står på en T-skjorte jeg har:

Atheists: "Getting it right the first time, because we can't ask for forgiveness."

Det er kanskje noe å for kristenfolket å tenke over? ;)

He he. Nice :D

Hvor får jeg tak i en slik T skjorte?

Har en T korte med bilde av darwin på og teksten:"We slowly evolve from religion...." på, som jeg kjøpte på http://www.zazzle.com men kunne fint hatt flere... :D

EDIT: Ordnet det slik at du kommer inn på riktig side på zazzle.com :) (og fjernet disse ford**** leifene som jeg har i tastaturet... :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Bedre å drive hor enn å være kristen...

Det er jo nesten samme sak, bare at de kristne har felles forbruker av varene de tilbyr... :p De også "horer" seg til himmelseng på en måte....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Først prøver du å ta opp et emne seriøst, for så som alle andre tråder rundt religion, sklir alt helt ut.

Hva synes dere andre, passer det seg at de som styrer dette landet, han en skjult agenda i form av at de arbeider for en guddom, og at vi derfor ikke kan stole på om de gjør det beste for allmuen. Man må jo kunne si at de ikke er til å stole på, siden de setter guds ord over menneskers lover?

Dette gjelder jo alle med politisk makt. Du trenger ikke være kristen for å ha en personlig agenda der som ikke tjener almuen.

At du mener at alle som tror på en guddom ikke skal kunne skaffe seg politisk makt, synes jeg er ganske latterlig. Demokrati er noe av det viktigste i samfunnet uansett hvilken trosrettning eller bakgrunn en kommer fra. Det er også demokratiet som gjør at slike uttalelser svekker oppsluttningen om partiet. Det fine er at demokratiet er likt for alle. Så om du er en fanatisk kristen med sterke meninger, som fronter steining så vil du ikke nå opp på et politisk nivå.

Så lenge du skaffer underskriftene som skal til, så ser jeg ikke problemet med at hvem som helst kan stille til valg. Uansett tro og mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...