Gå til innhold

Hvorfor ønsker vi å forhindre selvmord?


Anbefalte innlegg

Det er stor forskjell på å gå på en bro og hoppe av den, og å ta heisen opp i et høyt hus for å så hoppe av den.

 

Det er utrolig mange som kan reddes viss det var litt vanskligere å ta selvmord. Det er en av de større problemene med å ha stor tilgang på skytevåpen hjemme,

 

JA viss man VIRKLIG vil ta selvmord, kan man henge seg, kutte årne, sette seg i garasjen med bilen på. men det er utrolig mange som dør fordi dem har dukket litt for mye en kveld og har en dårlig da og bare setter pistolen til hode og trekker av. Det er bare så mye lettere.

For hver unge som er dum nok til å skyte seg ved et uhell, er det sikket 500 eller 1000 som tar selvmord med det.

Selv i norge som ikke har like stor tilgang på skytevåpen er det overaskende mange som skyter seg.

 

Det er et kjent faktum, at jo vanskligere det er å drepe seg, jo færre gjør det. Det er mange som har en dårlig kveld der verden virker forferdelig og ikke noe mening med livet og med hjelp av alkohol er det mange som dør som egentlig ikke trenger å dø.

Selv folk med store pykiske lidelser kan reddes ved å legges inn i så lite som 3 dager, det er ofte alt som skal til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan si, med sikkerhet, at de ikke uansett ville tatt livet sitt.

 

A study conducted by Dr. Richard Seiden of the University of California, Berkeley concluded that, of 515 people prevented from jumping off the Golden Gate Bridge, 94 percent were still alive or had died of natural causes an average of 26 years later.

-Wiki

 

Studien:

http://www.pfnc.org/PFNC-GGBSeidenArticle4.pdf

Endret av Ozi
Lenke til kommentar
Jeg kan si, med sikkerhet, at de ikke uansett ville tatt livet sitt.

 

A study conducted by Dr. Richard Seiden of the University of California, Berkeley concluded that, of 515 people prevented from jumping off the Golden Gate Bridge, 94 percent were still alive or had died of natural causes an average of 26 years later.

-Wiki

 

Studien:

http://www.pfnc.org/PFNC-GGBSeidenArticle4.pdf

De som -faktisk- hopper vil finne alternative metoder.

Lenke til kommentar
Er som at viss noen ikke rekker jobben, så skyter man seg fordi man ikke vil få kjeft av sjefen

Vel, faktisk er bagateller ofte utløsende årsak. Men da har man typisk hatt det veldig vanskelig en god stund; kan ha "ropt om hjelp" uten å bli hørt osv.

 

 

Interessant at alkohol ble nevnt. Jeg selv er ofte blitt melankolsk av å drikke (og det hjelper ikke på at alle andre tilsynelatende blir gladere og mer utadvendte). Dette har aldri fått meg til å legge konkrete planer, men tankene har kommet...

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke statstikken, men jeg tror nærmere 50% som tar selvmord gjør det under påvirking av rusmilder, noen drikker bare for å manne seg opp, andre gjør det i rus, de hadde ikke planer om å gjører noe, men i rusen virket kanskje problemene større og farligere og da er det lettere å gjøre noe man ellers ikke ville

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...