ReGaiN Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skal til USA i sommerferien, og hadde tengt til å kjøpe meg et skjermkort til rundt 1500-2500 kr. Noen som har noe peiling på hva jeg burde velge? Spiller på en oppløsning på 1920 x 1200. PCI-E Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 ATI: Radeon HD 4890 eller HD 4870x2 hvis du finner det billig. nVidia: GeForce GTX 275 eller GTX 285 hvis du finner det billig. (Linker til newegg, men prisene er sansynlig vis litt høyere i butikker). Grensen for momsfritak ved innførsel er 6000,- kr (hvis det ikke har endret seg nylig). Lenke til kommentar
freonor Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 4890 hvis du skal overklokke litt. Det har MEGET gode egenskaper for det. Veldig bra ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 hvordan kan dem merke hvor mye jeg tar inn av verdier? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) De vil, så vidt jeg vet, ikke merke hvor mye du tar inn i Norge med mindre du oppgir det, eller er ærlig og tramper inn på "Rødt" og sier hvor mye du har stappet i kofferten av saker og ting du har kjøpt i utlandet. Eller du vasser igjennom på "Grønt" med et lykkelig glis i ansiktet og tror du sniker deg unna tollere, og har den kjempe flaksen og treffer på en overivrig toller som vil sjekke alt du har i kofferten din. Bare husk, momsfritt er ikke det samme som tollfritt innførsel. Tollfri grense er mye lavere hvis jeg ikke tar feil, ca 200 kr. Correct me if I am wrong. Endret 9. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Bare husk, momsfritt er ikke det samme som tollfritt innførsel. Tollfri grense er mye lavere hvis jeg ikke tar feil, ca 200 kr. Correct me if I am wrong.Nei toll betaler man bare for varer som er tollpliktig. Elektronikk er ikke tollpliktig. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Dere tuller fælt nå. Han skal reise. Ikke kjøpe og få tilsendt. To helt forskjellige ting. Reisegods er inntil 6000kr som man kan ta inn uten å betale moms eller toll. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 men hvis jeg skal kjøpe på nettet, trenger jeg ikke å betale toll hvis det er elektronikk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Nei, kun moms hvis varen koster over 200kr. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Bor du nært Sverige, kan du bruke poste restante adresse der, og svippe over og hente det. Da slipper du momsen au. Bare husk: Dersom du har vært utenfor tollområdet i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer tollfritt for inntil 6000 kr. Er utenlandsoppholdet kortere, kan du ta med deg varer tollfritt for 3000 kr. Endret 11. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå