Gå til innhold

Skal kjøpe nytt skjermkort i USA

Anbefalte innlegg

Skal til USA i sommerferien, og hadde tengt til å kjøpe meg et skjermkort til rundt 1500-2500 kr.

Noen som har noe peiling på hva jeg burde velge?

Spiller på en oppløsning på 1920 x 1200.

PCI-E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De vil, så vidt jeg vet, ikke merke hvor mye du tar inn i Norge med mindre du oppgir det, eller er ærlig og tramper inn på "Rødt" og sier hvor mye du har stappet i kofferten av saker og ting du har kjøpt i utlandet.

Eller du vasser igjennom på "Grønt" med et lykkelig glis i ansiktet og tror du sniker deg unna tollere, og har den kjempe flaksen og treffer på en overivrig toller som vil sjekke alt du har i kofferten din. :whistle:

Bare husk, momsfritt er ikke det samme som tollfritt innførsel. Tollfri grense er mye lavere hvis jeg ikke tar feil, ca 200 kr. Correct me if I am wrong.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Bare husk, momsfritt er ikke det samme som tollfritt innførsel. Tollfri grense er mye lavere hvis jeg ikke tar feil, ca 200 kr. Correct me if I am wrong.
Nei toll betaler man bare for varer som er tollpliktig. Elektronikk er ikke tollpliktig.
Lenke til kommentar

Bor du nært Sverige, kan du bruke poste restante adresse der, og svippe over og hente det. Da slipper du momsen au.

Bare husk:

Dersom du har vært utenfor tollområdet i mer enn 24 timer, kan du ta med deg varer tollfritt for inntil 6000 kr. Er utenlandsoppholdet kortere, kan du ta med deg varer tollfritt for 3000 kr.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...