Gå til innhold

Angående 13-åringen på webcam

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Leste nyheten i dagbladet idag om 13-åringen som viste seg frem på webcam og fikk problemer etterpå.

I denne nyheten så er det utrolig mange ting som virker rart på meg.

Først og fremst så snakker man her om en 13-åring som bør vite at man kan gjøre opptak av slike ting.

SÅ uvitende er ikke en 13-åring, gutt eller jente, og med den kunnskapen hun BØR ha så gjør hun en kalkulert risiko.

For meg så er dette som å laste ned hva som helst på nettet og så bli overasket over at man får virus.

Dernest stiller jeg meg tvilende til naken-begrepet.

Jeg har lest masse aviser og nettartikler, og generelt så vet ikke de som skriver hva naken betyr.

En jente i bikini omtales ofte som naken, en jente uten genser omtales som naken selv om hun har bukse og bh på, et par som kysser omtales som utøvere av en seksuell handling midt blandt folk osv.

Etter at så mange har skreket ulv-ulv i så mange saker for å selge mer så tror jeg ganske enkelt ikke lenger på dem når de skriver om nakenopptak osv.

Ja, kanskje hun tak av genseren og viste bhen, men naken? Neppe...

Så har man det faktum at hun har gjort SÅ mye for å skifte navn, skole, utseende osv og så intervjues hun med stort bilde i en av landets største aviser?

Halllloooo???

Så interressert i anonymitet var hun, tydeligvis.

Tenker hun ikke på at noen husker at hun kom som ny elev på skolen for 5 år siden, kjenner INGEN som kjente henne igjen på bildet, og klarer INGEN å legge to og to sammen her?

Jeg mener, hvis JEG ville ligge i skjul og hadde skiftet navn etc. så hadde jeg ikke latt meg intervjue av en avis eller blad...ihvertfall ikke med bilde.

Dette ligner LITT for mye på kjendisene som vil ha mer opperksomhet rundt seg selv og "tilfeldigvis" mister en mob med diverse bilder...gjerne rett før lanseringen av en bok eller plate.

Til slutt så har man jo alt det med at oppmerksomheten rundt saken åpner for både at filmen blir dratt frem igjen, og at enhver virusspreder kan spre virus ved å tilby interresserte å se filmen mens man isteden kun får virus og annet dritt.

Andre som tenker som meg?

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker ikke som deg, men jeg synes hele saken er nok et eksempel på hvor dumme mennesker kan være. Likevel positivt at hun forteller sin historie til verden, så kan hun kanskje hjelpe til å gjøre andre mer bevisste på problemene sånn oppførsel kan skape.

Lenke til kommentar

Tviler på at så veldig mange 13-åringer skjønner hva en slik handling innebærer. Når det i tillegg er en jente, som mest sannsynlig ikke skjønner seg så godt på pc, er det lettere å forstå. Det er nok klart at hun ikke har kunne forutse konsekvensene av det som ville skje.

Hun er fortsatt en idiot though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...