Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn

Anbefalte innlegg

Jeg tiltrekkes av dominerende menn, og det er søren meg ikke noe jeg legger skjul på. Men hvis han blir for kontrollerende og dominerende vil jeg ikke trives i forholdet i lengden, og det vil sjelden ende bra. Og tro meg, jeg har vært med på det før. Det var en opplevelse jeg kunne vært foruten.

Nå er jeg sammen med verdens søteste, snilleste kjæreste. Men han kan likevel være "mann" og han vet hva han vil. Det må være en perfekt kombinasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, selv om jeg forstår det, er jeg enig i at det er et destruktivt mønster. Man spiller et spill hvor man anser alle andre som motstandere, heller enn å spille på lag. Scorer kanskje et mål nå og da, men vil aldri vinne kampen. Man ofrer altså en større langsiktig gevinst for en rekke mindre kortsiktige gevinster. En egenskap som er veldig menneskelig.

Det siste jeg vil er at du skal ti stille og akseptere, men det er etter min mening bedre å forstå, opplyse og la andre ta egne valg basert på det, enn å fortelle dem at de tar feil. Man møter mindre motstand på den måten. Du kan forandre hvordan andre tenker og handler, men det er mye jobb. Greit da å vite at du ikke er alene :)

Menneskelig egenskap, ja. Å tenke langsiktig er ikke akkurat vår sterkeste side, det ser vi jo over alt.

Nå skal det sies at selv ikke jeg har noen konkrete løsninger på dette. Det eneste jeg tror kan snu denne trenden, er at vi slutter å spille et spill hvor alt dreier seg om å ha kontrollen, lure og la seg lure.

Jeg prøver jo å sette i gang litt alternativ tankevirksomhet her, da. Er dog ikke helt sikker på hvor godt jeg klarer det, eller om det funker så bra. Jeg har ikke lyst til å be folk handle og tenke slik og sånn, men jeg vil at de skal ta andres meninger og erfaringer inn til betraktning, og kanskje tenke seg om en ekstra gang. Da er det nok den beste framgangsmetoden, den du beskriver. Alt som kan oppfattes som et angrep, vil jo uansett bli møtt med motstand.

Og ja, veldig greit å vite at jeg ikke er alene. :)

Lenke til kommentar
NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI!

Slutt å si slike ting!!! Det før ikke til annet enn skuffede og bittre gutter som begynner å tro at de har en mulighet på ei jente fordi hun omtalte han som "søt".

Kjenner jeg blir provosert her...

Si meg, er du jente? Nei? Er du meg? Nei? Da kan du faktisk ikke gjøre annet enn å tro på det jeg sier.

Lenke til kommentar
NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI!

Slutt å si slike ting!!! Det før ikke til annet enn skuffede og bittre gutter som begynner å tro at de har en mulighet på ei jente fordi hun omtalte han som "søt".

Kjenner jeg blir provosert her...

Si meg, er du jente? Nei? Er du meg? Nei? Da kan du faktisk ikke gjøre annet enn å tro på det jeg sier.

Jeg har sett den ødeleggende effekten denne ordbruken har hatt på menn i mange mange år. Fortsett å påstå att menn i kategorien "søt" kan ende opp som prtner og det vil fortsettes å bli produsert bittre og skuffede menn.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om ordet "søt", forresten. Jeg kaller faktisk gutter jeg liker "søt". Mulig jeg har et litt annet syn på søt enn andre, men jeg kan nesten bare svare for meg selv.

Grunnen til at en gutt som er keen på meg ryker ut er at han legger seg langflat for meg. Jeg ønsker ikke at noen skal kysse føttene mine og se på meg som den eneste riktige jenta. Jeg ønsker ikke at noen skal suge seg fast i meg.

Hadde en kar som ble helt besatt av meg. Hadde nick som "I long for your love" på msn og slikt. Til slutt ble jeg lei og avviste han. Da begynte han å grine og dukket ikke opp på jobb. Sånne menn vil jeg ikke ha. Vi vil jo jobbe litt for det vi også! :)

Lenke til kommentar
Jeg tiltrekkes av dominerende menn, og det er søren meg ikke noe jeg legger skjul på. Men hvis han blir for kontrollerende og dominerende vil jeg ikke trives i forholdet i lengden, og det vil sjelden ende bra. Og tro meg, jeg har vært med på det før. Det var en opplevelse jeg kunne vært foruten.

Nå er jeg sammen med verdens søteste, snilleste kjæreste. Men han kan likevel være "mann" og han vet hva han vil. Det må være en perfekt kombinasjon.

Knallbra formulering :cool:

Forøvrig et velkomment bidrag at du faktisk sier at du tiltrekkes dominerende menn. Så får vi bare håpe de snille menn som leser her tar dette inn over seg :)

Lenke til kommentar
Har blitt avvist hver eneste gang i over 20 år sammenhengende, blitt fortalt at en er en idiot, blitt ledd av, økonomisk utnyttet, byttet ut hver eneste gang en har vert i noe som kan defineres som forhold osv...

Det er litt mer det nivået ting faktisk ligger på. Alle takler en avvisning i ny og ne. Konsekvent avvisning eller utnyttelse i to tre fire tiår i strekk, det er noe helt annet.

Velkommen til min verden, kjære deg, men jeg ser ikke på menn som manipulerende for det. Jeg var dog så heldig å finne en flott fyr som 21-åring, men fram til da hadde jeg blitt mobbet, avvist og konsekvent utnyttet fra seks års alder. Vet du? Det ER fælt, men man har to valg: velge å gi opp og fordømme alle andre, eller faktisk jobbe med seg selv og stå på. Velger man første alternativ blir man bitter. Det vet jeg, har faktisk vært der selv, til tankegangen min ble drastisk endret ved møtet med en fin mann. Men ikke tro dette er noe eksklusivt for menn.

Lenke til kommentar
Jeg har sett den ødeleggende effekten denne ordbruken har hatt på menn i mange mange år. Fortsett å påstå att menn i kategorien "søt" kan ende opp som prtner og det vil fortsettes å bli produsert bittre og skuffede menn.

Aha, så det er egentlig ordet "søt" som er selve kjernen til problemet?

Lenke til kommentar

Du liker å trolle litt, du =P.

Er jo helt klart at du ikke tar poenget. En mann for min del kan være megasøt, men han må likevel være en ordentlig mann. Det er kombinasjonen som teller her.

Da jeg var forelska i en dominerende mann endte det i bråk og uvennskap i lang, lang tid. En ting er at man tiltrekkes av det, men det er ikke nok om et forhold skal fungere.

JA FY FAEN. DET SØT! Selve kjernen til alt ondt!

Endret av Lillium
Lenke til kommentar
Men du ser vel selv hvor nær du er ved å gjøre akkurat dét?

Nei? Jeg sier bare at alle jenter jeg har møtt i mitt snart 30-årige liv er sånn, at du legger ord i munnen på meg, får stå for din regning, men jeg synes ikke det er spesielt god skikk.

Hvis du ikke er sint, bør du kanskje vurdere å formulere deg noe annerledes. Hvis du leser det forrige innlegget ditt en gang til, tror jeg du forstår hvorfor jeg tolket det dithen. ;)

For all del, jeg blir litt oppildnet, når jenter lager slike tråder som dette, spesielt når jeg sitter med de erfaringene jeg gjør.

Nå skal jeg bare lufte en tanke, her. For min del, som kompisjente, vet jeg godt at jeg ikke ville funket så bra sammen med en gutt som også alltid var bare kompis med jentene.

Hvordan vet du det, når du ALRDI gir ham sjansen? Uansett, gi faen i å gå til veninnegutten, som du så pent kaller ham, når hunken din behandler deg som dritt, for det gjør han. Ikke bruk veninnegutten din for å booste selvtilliten din, når forholdene dine, gang på gang går adundas fordi du velger en drittsekk, gang på gang. Ikke drit dere ut jenter, jeg kommer resolutt til å svare: "Det driter jeg i." Neste gang. Bryr meg ikke, dere velger de samme idiotene gang på gang, jeg har selv sett dere tråkke verdens kuleste og mest omtenksomme gutter ned i søla, når de har prøvd seg, så dere får skylde dere selv.

Eller, vi kan kalle ham venninnegutt, så blir det riktig. For da ville ingen av oss vært særlig flinke til å være mer enn, nettopp, venner med hverandre. Jeg aner ikke hvordan man oppfører seg for å starte et kjæresteforhold, og hvis ikke den andre parten har noen idé heller, vil man jo bare fortsette å være kompiser.

Dette er bullshit og det vet du også. Saken er den, dere jenter vil ikke ha en gutt som behandler dere bra, dere vil ha en drittsekk. Jeg gidder ikke bli en drittsekk for å sjekke damer, da lever jeg heller som singel resten av livet. Det er tross alt ikke mer enn ~70 år igjen, i værste fall.

Men sånn er det ikke. Mange jenter bruker "søt" om gutter de kunne tenke seg å være sammen med.

Bullshit! Søt brukes om unger, dyr og gutter som er uinteressante, men som man føler man må gi et liksomkompliment for å ikke såre. Jeg har smertelig gjennomskuet dette nå, det har tatt meg noen år, og heldige er de som oppdager det tidligere.

Akkurat sånn oppfatter jeg "kul", også. Kule jenter får seg ikke kjæreste, de får seg kompiser.

Som sagt, hadde kule jenta vært interessert i noe annet enn, bil, penger og en hunky drittsekk, så hadde hun fått meg, men nei.

Nei, du skal ikke la deg utnytte, det er jeg helt enig i. Og jeg er antagelig den siste som skal komme med sjekketips, her, men jeg ville fortsatt tenkt at det i det minste var god trening å kontakte damer innimellom. Kanskje bare for noe så uskyldig som å prate, og ikke noe mer?

Men hvis du føler du alltid blir tråkket ned i søla når du snakker med jenter, så er det vel kanskje ikke noe annet å gjøre enn å la dem være. Man jo ikke ha kjæreste, heller.

Jeg føler jeg blir tråkket ned i søla når jenter åpenlyst flørter og utnytter meg for å booste selvtilliten sin ja. Kaster et bein, som viser seg å lande i en bjørnefelle. Nei, kjære deg, jeg er møkk lei av å prøve å sjekke opp damer - jeg har innsett at det er et talent jeg ikke har eller kommer til å få, nettopp fordi at jeg ikke gidder å være drittsekk. Nå går jeg altså over til å bli et bytte, overse de flørtene blikkene deres, la dem irritere seg over å ikke få kontakt, kanskje det hjelper. La dem tro at jeg må være jævlig godt vant som ikke engang enser dem. Det værste en jente vet er å ikke ha draget, så jeg satser på at dette hjelper jeg. Vi får se, kanskje det ender med at jeg havner i munkekloster, evnt. blir trappistmunk.

Lenke til kommentar

Aha, så det er egentlig ordet "søt" som er selve kjernen til problemet?

Nei, det er innholdet i ordet kontra hva som gjøres av handlinger i forhold til ordet.

En søt mann er en venn, hverken mer eller mindre. Da kan en ikek si at det faktisk er håp for en søt mann å bli oppgrasdert til partner, da dette i praksis er blank løgn.

Du liker å trolle litt, du =P.

Er jo helt klart at du ikke tar poenget. En mann for min del kan være megasøt, men han må likevel være en ordentlig mann. Det er kombinasjonen som teller her.

Da jeg var forelska i en dominerende mann endte det i bråk og uvennskap i lang, lang tid. En ting er at man tiltrekkes av det, men det er ikke nok om et forhold skal fungere.

JA FY FAEN. DET SØT! Selve kjernen til alt ondt!

Se mitt svar til TheMartine :)

Lenke til kommentar

Yess, mitt forhold er nok bygd på en løgn. ^^

Hadde vært morsom om noen kunne gi meg en logisk forklaring på hvorfor jeg da var superforelska i en fyr som hverken var pen eller kjekk. Kun søt. Var det da fordi han var dominerende?

Endret av Lillium
Lenke til kommentar
Men sånn er det ikke. Mange jenter bruker "søt" om gutter de kunne tenke seg å være sammen med.

Bullshit! Søt brukes om unger, dyr og gutter som er uinteressante, men som man føler man må gi et liksomkompliment for å ikke såre. Jeg har smertelig gjennomskuet dette nå, det har tatt meg noen år, og heldige er de som oppdager det tidligere.

Hun siste jeg var sammen med kalte meg søt, og hun ble helt knust da jeg gikk fra henne. Hun som er forelska i meg nå kaller meg også søt. Så det er ikke noen fasit på det. Men jeg synes heller ikke det er noe kult å bli kalt søt.

Stemmer at "søt" er noe som liksom skal være så fint, men at det ofte blir brukt om de man ikke vil ha, så jeg er heller ikke helt uenig med deg.

Lenke til kommentar
Nei? Jeg sier bare at alle jenter jeg har møtt i mitt snart 30-årige liv er sånn, at du legger ord i munnen på meg, får stå for din regning, men jeg synes ikke det er spesielt god skikk.

Når har jeg lagt ord i munnen på deg? Jeg sier du er temmelig nær ved å dømme andre, ukjente jenter, og det kan da umulig kalles å legge ord i munnen på deg.

Hvordan vet du det, når du ALRDI gir ham sjansen? Uansett, gi faen i å gå til veninnegutten, som du så pent kaller ham, når hunken din behandler deg som dritt, for det gjør han. Ikke bruk veninnegutten din for å booste selvtilliten din, når forholdene dine, gang på gang går adundas fordi du velger en drittsekk, gang på gang. Ikke drit dere ut jenter, jeg kommer resolutt til å svare: "Det driter jeg i." Neste gang. Bryr meg ikke, dere velger de samme idiotene gang på gang, jeg har selv sett dere tråkke verdens kuleste og mest omtenksomme gutter ned i søla, når de har prøvd seg, så dere får skylde dere selv.

Her kommer du med en lang rekke påstander om meg og min oppførsel, som du overhodet ikke har belegg for. Dette viser at du allerede har forhåndsdømt meg, uten å vite hvordan jeg håndtere slike situasjoner i det virkelige liv. Du bruker dine negative erfaringer til å skape deg en oppfatning av hvordan jeg er. Så om du vil snakke om dårlig skikk, så har du den rett foran deg der.

Dette er bullshit og det vet du også. Saken er den, dere jenter vil ikke ha en gutt som behandler dere bra, dere vil ha en drittsekk.

Feil.

Feil igjen.

Samtlige gutter jeg noensinne har vært forelsket i, har jeg syntes har vært søte. Søte, med mer. Merk deg det. Jeg har sagt det før, også, men budskapet trenger visst aldri helt gjennom.

Som sagt, hadde kule jenta vært interessert i noe annet enn, bil, penger og en hunky drittsekk, så hadde hun fått meg, men nei.

Det er tull og oppspinn. Kule jenter er ikke kjærestemateriale, sånn er det bare.

Jeg føler jeg blir tråkket ned i søla når jenter åpenlyst flørter og utnytter meg for å booste selvtilliten sin ja. Kaster et bein, som viser seg å lande i en bjørnefelle. Nei, kjære deg, jeg er møkk lei av å prøve å sjekke opp damer - jeg har innsett at det er et talent jeg ikke har eller kommer til å få, nettopp fordi at jeg ikke gidder å være drittsekk. Nå går jeg altså over til å bli et bytte, overse de flørtene blikkene deres, la dem irritere seg over å ikke få kontakt, kanskje det hjelper. La dem tro at jeg må være jævlig godt vant som ikke engang enser dem. Det værste en jente vet er å ikke ha draget, så jeg satser på at dette hjelper jeg. Vi får se, kanskje det ender med at jeg havner i munkekloster, evnt. blir trappistmunk.

Ja, men da har du jo en slagplan, da. Ingen her skal tvinge deg til å gå på byen og flørte. Jeg synes du skal glemme alt som har med damer og sjekking å gjøre, og heller innta en likegyldig holdning til det hele.

Lenke til kommentar

Oppskriften på hvordan du takler avslag trodde jeg alle visste. Du bare sier "Å ja, så du er kresen idag? Ja.. Tenkte jeg og skulle være det, men så ombestemte jeg meg". Funker hver gang.

Det som er kjipt med sjekking er at kvinner forventer å bli sjekket opp. Det hele blir kjedelig til slutt egentlig, når du må gjøre alt arbeidet(pga. late kvinner).

Lenke til kommentar

Her kommer du med en lang rekke påstander om meg og min oppførsel, som du overhodet ikke har belegg for. Dette viser at du allerede har forhåndsdømt meg, uten å vite hvordan jeg håndtere slike situasjoner i det virkelige liv. Du bruker dine negative erfaringer til å skape deg en oppfatning av hvordan jeg er. Så om du vil snakke om dårlig skikk, så har du den rett foran deg der.

Jeg forholder meg til det du sier, unge dame.

For min del, som kompisjente, vet jeg godt at jeg ikke ville funket så bra sammen med en gutt som også alltid var bare kompis med jentene.

Du sier det jo rett ut i denne posten, som jeg også siterte og svarte på. Problemer med å huske hva du selv skriver? Les det jeg siterer, ikke bare svarene neste gang.

Lenke til kommentar
Du sier det jo rett ut i denne posten, som jeg også siterte og svarte på. Problemer med å huske hva du selv skriver? Les det jeg siterer, ikke bare svarene neste gang.

Kanskje du også skulle lese det du selv siterer? Jeg har nemlig aldri sagt jeg ikke gir ham en sjanse, det var noe du automatisk tok for god fisk, ergo: du forhåndsømte meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...