Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Ja, det var et flott innlegg, rikspøbel. Det handler vel mye om å se virkeligheten i øynene, akseptere tingenes tilstand, og handle deretter.

 

Jeg kan tolerere at brutal_mann, og de som ham, velger å følge strømmen for å få det de vil. Men jeg synes ikke det er et godt alternativ, og jeg ser på det som et destruktivt mønster som i det lange løp er nødt til å gå galt.

 

Likevel kjenner jeg mine begrensinger godt nok til å vite at jeg ikke kan forandre hvordan andre tenker og handler. Alt jeg kan gjøre, er å ta andre valg selv. Så får vi se da, når jeg er gammel og ligger for døden, om det var verdt det eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Woho. Vel, så er jeg mest sannsynlig en manipulerende bitch, da. Jeg er jo født med innovertiss og alt.

Vel, jeg har enda ikke møtt, én jente som ikke har vært det - som sagt, mulig du er ett unntak, jeg kjenner deg ikke og har derfor ikke noe grunnlag for å dømme deg. Et slikt forum er en veldig dårlig måte å tro at man kjenner noen, selv om man kan få et bilde om man etterleser det folk skriver.

 

Det er dette jeg snakker om. Ok, du er bitter. Du er jævlig bitter, faktisk. Sint er du også. Og det kan jeg til en viss grad forstå (jo, det er sant!). Men her skyver du da altså all skylden over på jentene, mens sannheten er at dette har man skyld i begge to.

Bitter og sint? Langt i fra, jeg er bare trist og lei av at jeg gang på gang får vite at jeg ikke er mer verd enn tyggisklysa under skoen eller at jeg får massevis av positive karakteristikker og "forstår ikke at du sliter med å få deg dame"-kommentarer fra jenter, selv fra jenter som jeg f.eks har bedt med ut på date.

 

 

 

Men jeg vet også hvorfor det er sånn: Jeg er kompisjenta. Jenter og gutter som ikke ustråler nok flørtende eller seksuell energi, ender opp som venner, uansett. Det har livet lært meg, nemlig.

Det er denne kompisjenta jeg liker, men aldri får fordi hun skal ha hunkachunkynobraineren - selv om hun sier at hun vil ha en [sett inn fri mengde løgner og floskler her]. I tillegg så kommer hun til den hun sier hun vil ha, for å sutre, når mr. hunkachunky behandler henne som dritt. Go figure.

 

Du synes det er kjipt å bli kalt søt. Jeg synes det er kjipt å bli kalt kul.

Når jeg sier at ei jente er kul, så er det utelukkende positivt og utelukker absolutt ikke noe mer. Problemet er bare det at om ei jente sier at du er søt, så vet du at du kan pakke sjarmen ned i en liten eske, knytte bånd rundt den og kaste den på bålet - for den jenta kommer aldri til å være interessert i noe mer uansett.

 

Jeg har prøvd forskjellige taktikker i mitt snart 30-årige liv og har funnet alle til å være verd null og niks foreløpig. Så enten så er jeg null verd og ikke noe å samle på - eller så er det noe jeg gjør feil. Hvis feilen er at jeg oppfører meg som folk, ikke bruker PUA-teknikker for å skaffe meg en sengepartner(da det ikke er det jeg er interessert i) så får det bare være. Jeg nekter å oppføre meg som en drittsekk å behandle jenter som søppel, fordi at det er det de vil ha. Hvis det er det dere jenter vil ha, så får dere bare holde dere unna meg, det klarer dere tydligvis uten at jeg ber dere om det, men sånn heads up på en måte. :=)

 

Men som sagt, jeg har prøvd mange vinklinger jeg, det eneste jeg ikke har prøvd er å gi faen. Hvis det er slik du sier Themartine, at jenter også sjekker - så burde ikke jeg ha noe problem jeg, for alle veninner o.l forteller meg at de ikke fatter at jeg er singel. Jeg mistenker at dette er noe de sier for at jeg skal føle meg bedre, men jeg skal gladelig la kvinnekjønnet få muligheten til å motbevise det. Det har fortsatt ikke vist seg i stand til det, men - vi får se.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har noen sosiale adferdsproblemer og derfor ikke henger alene på byen. Jeg står ikke i en krok alene, men jeg sitter rundt et bord sammen med venner, henger i bardisken sammen med kompiser, går rundt og underholder(jeg er tryllekunstner) eller står i dokø som alle andre.

 

Taktikken min nå, blir å være overlegen, være hyggelig som alltid, men la kvinnfolka komme diltende om de er interessert. Jeg har forstått at om ei jente ikke kommer til meg, men gladelig flørter åpenlyst så er det kun for å booste egoet sitt - jeg vil ikke brukes til det. Jeg ønsker ikke å bli brukt for en kveld, bare for at andre skal føle seg bedre, for så å bli tråkka ned i søla.

Lenke til kommentar
Gjest Bitter mann

Etter min lille livserfaring fram til nå, kan jeg ikke si at jeg ser på jenter som veldig snille og gode. Ikke at jeg møter hver jente med denne fordommen, men det er en bantanke jeg har fått. Man kan vel si at jeg blir veldig på vakt.

 

Har alltid vært en fornuftig gutt som ikke har hatt problemer med det motsatte kjønn før, men nå...

 

Det har nesten alltid vært jentene som har kommet til meg, ganske greit. Men etter å ha fått vite litt har jeg ikke gått videre med dem. Er visse verdier og holdninger jeg ser etter hos en jente.

De jentene jeg har funnet interesante har jeg prøvd meg på og feilet ganske mye. Men er ikke derfor jeg er bitter, jeg skjønner jo godt at ikke alle jenter skal like meg. Dessuten er jeg vel det man kaller et "ishjertet". Jeg tørr ikke åpne meg får jeg er 100% sikker på jenta.

 

Ja, hvertfall. Jeg traff en jente for mange måneder tilbake. Hun hadde alt jeg så etter, så jeg kjørte på. Og vi ble da sammen. Med henne har gått inn i mitt endelige stadie når det gjelder å like noen (brutt isen), jeg elsker henne. Men på den ande siden vil jeg si at jeg aldri har følt meg så tråkket på.

 

Det kan virke som hun koser seg når jeg blir nervøs for noe..., at hun elsker at jeg hele tiden tar intiativ som jeg må... I tilegg har hun sine "tenke dager" hvor hun ike kontakter meg i det hele tatt. Da skal hun tenke over forholdet vårt. Ja, hun er blitt direkte ufyselig egentlig. Og enkelte ganger kommer denne "Du er for god for meg"... det er noe jævlig bullshit.

 

Men hvertfall, når jenter først virker allright, men etter at du har blitt helt avhengig av henne plutselig blir bitch. Ja, da blir man bitter... og denne følelsen vil nok alltid ligge der når jeg ser etter en ny jente. Men nå må jeg bare holde ut med henne og se om ting blir bedre... ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde hatt mer respekt for mannfolka i den kvinnetråden om de faktisk kunne le litt av seg selv også. Enkelte av dem påstår at vi ikke har humor. Hva?

Kan fint le av meg selv, blant kammerater. Ingen er så stygge som kvinner i deres psykiske trakkasering. Til slutt blir det så ille at en må være i forsvar og angrepspossisjon for å kunne holde seg oppreist.

Lenke til kommentar
"Han: To damer avviste meg. Alle damer er overflatiske, manipulative, dobbeltmoralistiske hurper!"

Har blitt avvist hver eneste gang i over 20 år sammenhengende, blitt fortalt at en er en idiot, blitt ledd av, økonomisk utnyttet, byttet ut hver eneste gang en har vert i noe som kan defineres som forhold osv...

 

Det er litt mer det nivået ting faktisk ligger på. Alle takler en avvisning i ny og ne. Konsekvent avvisning eller utnyttelse i to tre fire tiår i strekk, det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Det som er så påfallende med de jeg vil kalle "bitre" på forumet er negativiteten deres. Treffe nye mennesker, sex, forhold osv skal være kjekt og positivt. Må være umulig for disse å treffe mennesker som faktisk liker å være rundt dem. Kan bare snakke for meg selv, men er det en ting som virkelig er usexy er gutter som er negativ og fordømmer alt og alle.

 

Eneste man gjør da er å dra ned stemningen og gjøre folk usikre. Ikke rart de aldri får seg noe. :roll:

Vi har vert "kjekke og positive". Men det er det jo ikke noe poeng i å være, det virker nemlig ikke. Arrgoant dritt derimot... Bare slutt å si at du vil ha "en snill mann", så vil mye av dette ordne seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg kan tolerere at brutal_mann, og de som ham, velger å følge strømmen for å få det de vil. Men jeg synes ikke det er et godt alternativ, og jeg ser på det som et destruktivt mønster som i det lange løp er nødt til å gå galt.

Det gikk mer galt den gangen en seilte under et "snilt" flagg. Det var da en fikk panikkangst, følte seg liten, ubetydelig og sårbar, Det var den gangen at en ble løyet til, bedratt og latterliggjort. Det var den gangen en gravde et depresjonshull så dypt at en lurte på om det fantes en vei ut.

 

Ved å se kvinner som det de faktisk er, ikke det de sier de er, har alt dette blitt snudd på hodet. Det eneste som mangler er toveis kjærlighet, men den har aldri eksistert uansett, og vil aldri eksistere heller.

 

Så ved å behandle kvinner arrogant og nedlatende så får menn tilgang på kvinner. Jeg ser ikke problemet.

 

Snille menn med hjerte er dømt til å tape i livet. det er menn med skarpe albuer og en kynisk holdning til livet som får både materiell og mellomenneskelige verdier. Menn må legge opp etsamliv til å beståi å begeistre kvinnen med stadige nye steg oppover i den sosiale rangstigen. (Mye i form av bedre lønn til å kjøpe nye ting). Får en mann til dette så kan han leve sammen med kvinnen han elsker og de barn han har fått med henne.

Lenke til kommentar
Etter min lille livserfaring fram til nå, kan jeg ikke si at jeg ser på jenter som veldig snille og gode. Ikke at jeg møter hver jente med denne fordommen, men det er en bantanke jeg har fått. Man kan vel si at jeg blir veldig på vakt.

 

Har alltid vært en fornuftig gutt som ikke har hatt problemer med det motsatte kjønn før, men nå...

 

Det har nesten alltid vært jentene som har kommet til meg, ganske greit. Men etter å ha fått vite litt har jeg ikke gått videre med dem. Er visse verdier og holdninger jeg ser etter hos en jente.

De jentene jeg har funnet interesante har jeg prøvd meg på og feilet ganske mye. Men er ikke derfor jeg er bitter, jeg skjønner jo godt at ikke alle jenter skal like meg. Dessuten er jeg vel det man kaller et "ishjertet". Jeg tørr ikke åpne meg får jeg er 100% sikker på jenta.

 

Ja, hvertfall. Jeg traff en jente for mange måneder tilbake. Hun hadde alt jeg så etter, så jeg kjørte på. Og vi ble da sammen. Med henne har gått inn i mitt endelige stadie når det gjelder å like noen (brutt isen), jeg elsker henne. Men på den ande siden vil jeg si at jeg aldri har følt meg så tråkket på.

 

Det kan virke som hun koser seg når jeg blir nervøs for noe..., at hun elsker at jeg hele tiden tar intiativ som jeg må... I tilegg har hun sine "tenke dager" hvor hun ike kontakter meg i det hele tatt. Da skal hun tenke over forholdet vårt. Ja, hun er blitt direkte ufyselig egentlig. Og enkelte ganger kommer denne "Du er for god for meg"... det er noe jævlig bullshit.

 

Men hvertfall, når jenter først virker allright, men etter at du har blitt helt avhengig av henne plutselig blir bitch. Ja, da blir man bitter... og denne følelsen vil nok alltid ligge der når jeg ser etter en ny jente. Men nå må jeg bare holde ut med henne og se om ting blir bedre... ;)

Dump dump dump! Ikke finn på å gi dette kvinnemennsket noe som helst av dine følelser. Snu ryggen til henne og aldri snu deg tilbake.

Lenke til kommentar

 

Jeg er i hvert fall glad det finnes dem som våger å trosse strømmen. Uten dem hadde vi jo aldri kommet oss noen vei.

 

Jo, dere jenter kunne løftet en finger selv, men det gjør dere faen meg aldri. Jeg har aldri blitt forsøkt sjekket opp, og jeg tror ikke at jeg er så jævla stygg og ufordragelig at det skulle være totalt uaktuelt for ei jente å like meg. Likevel så har det aldri skjedd at ei jente har tatt kontakt på den måten og de gangene jeg har forsøkt meg, så har jeg enten blitt lagt flat i gjørma og blitt brukt som bro, slik at denne jenta slapp å bli skitten på skoa sine, ellers å har jeg fått betegnelsen søt.

 

Problemet mitt er tydligvis at jeg oppfører meg som folk og prater til folk på en skikkelig måte, prøver å bli kjent med jenta før jeg prøver å få henne med meg i senga. Det er tydligvis ikke det jenter vil ha. I mine 28 år på denne kloden, så har jeg sett og opplevd dette så mange ganger at jeg er nær ved å spy. Den jenta som kalte deg søt, kaster seg i armene på byens største idiot og drittsekk, han behandler henne som søppel og hun kommer sutrende til den søte, snille og tydligvis uinteressante gutten for å prate om den idiotiske kjæresten sin. Nå har jeg funnet medisinen, jeg skal gi faen - jeg skal ikke løfte en finger for å sjekke opp jenter lenger, jeg gidder faen meg ikke bli tråkka på lenger. Jeg skal være meg selv, smile og prate normalt - slik jeg bestandig har gjort, nå er det faen meg deres tur til å sjekke opp meg. Jeg liker å tro, selv om jeg gang på gang har fått stadfestet at jeg ikke er noe å samle på som kjæreste, at jeg har mange gode kvaliteter og at jeg ikke har et direkte ufyselig utseende. Derfor, er det ei jente som vil ha meg, så kan hun faen meg gjøre såpass at hun forteller meg det - for jeg, gidder faen ikke mer dritt.

 

Nå har det seg slik da, at hvis det er nødvendig for meg å sjekke opp, dulle og fôre egoet til ei jente for at hun skal like meg og falle for meg, ja da er det faen meg ikke verd det. Jeg vil ikke ha ei dame som tar meg for at jeg oppfører meg som en tjener, jeg vil heller ikke ha ei dame som tar meg for at jeg oppfører meg som et rasshøl heller. Ta meg for den jeg er, eller gi faen. Dra til helvete alle jenter, enten dere tror det selv eller ikke - dere er manipulerende bitches hele gjengen, i alle fall - alle de jeg har vært borti så langt i mitt liv.

 

Problemet er at dere sier dere vil ha en snill og søt gutt. FU! Når jeg blir kalt søt, så vet jeg at slaget er tapt, i det øyeblikket vet jeg at det ikke er noe jeg kan gjøre for at den jenta skal falle for meg, jeg er da stuck på stedet hvil. Det er mulig at du, "TheMartine" er helt unik, og skiller deg fra alle andre jenter, men jeg tror det er heller tvilsomt. Jeg har også fått høre noen ganger: "Nikka, jeg forstår ikke hvorfor du ikke har dame." Nei, det gjør ærlig talt ikke jeg heller, men nå gir jeg faen - nå får det bare være. Føler meg bedre med meg selv uten å bli tråkket på faktisk, så vil du ha meg, du søte, hyggelige og smarte jente - så får du komme å si det, for JEG kommer ikke til deg, det har jeg gitt opp.

 

 

Må si meg enig med en god del av hva NikkaYoichi, jeg har også hatt en god del av hans opplevelser og har nå sett meg lei.

Før var jeg så og si klistret til skjermen på jakt etter "The one" og ble så og si bare skuffet hele tiden. Du kan sikkert kalle meg litt bitter også og jeg har kanskje hatt vært litt uheldig med de få jentene jeg har truffet. Siden de fleste gangene har jeg fått stempelet 'søt'.

Så da blir jeg også behandlet slik, de spillet på sin sjarm og jeg er dum nok til å bite på. Låner penger, spanter osv osv. Og hva sitter jeg igjen med etterpå? Et stor Loser stemplet hardt inn i pannen.

Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv på det området, men tror at brutal_mann har greid å vridd seg fra det, og funnet en levemåte han er fornøyd med. Noe jeg selv kunne ønskt jeg klarte, kanskje ikke til de grader han nevner.

 

Så nå om dagene har jeg egentlig bare gitt faen i å prøve å finne noen, jeg nyter heller det single livet hvor jeg kan gjøre akkurat det jeg vil uten å måtte forholde meg til noen, og om det skulle komme en som fanget oppmerksomheten min (og jeg fanget hennes) så får jeg bare leve livet til det skjer.

Er lei av å måtte være den som oppsøker jenter hele tiden, og ble nokså nedfor ut avdet.

Igjengjeld så har jeg det nå mye bedre med meg selv.

 

Til TS så vil jeg si at du er vel slik jeg kunne ønskt flere jenter var og tenkte. Du virker som en jente som har funnet ut hva hun vil i livet og ikke redd for å si det. Noe som står respekt i.

Angående ordet 'søt', så asosierer jeg det med noe venner sier til hverandre og hvis jeg blir kalt søt av en jeg liker så er det vel bare til å se slaget tapt.

Nå skal det ha seg at jeg ser selvfølgelig på jenta om hva hennes tolkning av søt er, men de fleste gangene så er det vel et annet ord for "at jeg vil ha deg som en kompis og ikke noe mer enn det".

 

Å være bitter er vel noe menn og kvinner er like mye vell? Bitter er vel også et annet ord for å ha blitt brent altfor mange ganger, og tror det har skjedd like mye med kvinner som med menn, eller?

 

Tror det var alt^^

Lenke til kommentar
Bra tankegang rikspøbel :)

Takk. Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet :)

 

Ja, det var et flott innlegg, rikspøbel. Det handler vel mye om å se virkeligheten i øynene, akseptere tingenes tilstand, og handle deretter.

 

Jeg kan tolerere at brutal_mann, og de som ham, velger å følge strømmen for å få det de vil. Men jeg synes ikke det er et godt alternativ, og jeg ser på det som et destruktivt mønster som i det lange løp er nødt til å gå galt.

 

Likevel kjenner jeg mine begrensinger godt nok til å vite at jeg ikke kan forandre hvordan andre tenker og handler. Alt jeg kan gjøre, er å ta andre valg selv. Så får vi se da, når jeg er gammel og ligger for døden, om det var verdt det eller ikke.

Først og fremst, takk for komplimentet :)

 

Ja, selv om jeg forstår det, er jeg enig i at det er et destruktivt mønster. Man spiller et spill hvor man anser alle andre som motstandere, heller enn å spille på lag. Scorer kanskje et mål nå og da, men vil aldri vinne kampen. Man ofrer altså en større langsiktig gevinst for en rekke mindre kortsiktige gevinster. En egenskap som er veldig menneskelig.

 

Det siste jeg vil er at du skal ti stille og akseptere, men det er etter min mening bedre å forstå, opplyse og la andre ta egne valg basert på det, enn å fortelle dem at de tar feil. Man møter mindre motstand på den måten. Du kan forandre hvordan andre tenker og handler, men det er mye jobb. Greit da å vite at du ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Det gikk mer galt den gangen en seilte under et "snilt" flagg. Det var da en fikk panikkangst, følte seg liten, ubetydelig og sårbar, Det var den gangen at en ble løyet til, bedratt og latterliggjort. Det var den gangen en gravde et depresjonshull så dypt at en lurte på om det fantes en vei ut.

 

Ved å se kvinner som det de faktisk er, ikke det de sier de er, har alt dette blitt snudd på hodet. Det eneste som mangler er toveis kjærlighet, men den har aldri eksistert uansett, og vil aldri eksistere heller.

 

Så ved å behandle kvinner arrogant og nedlatende så får menn tilgang på kvinner. Jeg ser ikke problemet.

Det blir vel litt som å fikse TV-en ved å kaste den ut av vinduet? Det føles sikkert godt i ti sekunder, man har ikke lenger en TV som ikke fungerer i huset, og føler sikkert at man nå har kontroll over all eltrkonikken man eier, men hjalp det egentlig så veldig mye?

 

Du forstår vel at du ved å oppføre deg som en drittsekk i hvert fall ikke vil fostre "toveis" kjærlighet?

 

Snille menn med hjerte er dømt til å tape i livet. det er menn med skarpe albuer og en kynisk holdning til livet som får både materiell og mellomenneskelige verdier. Menn må legge opp etsamliv til å beståi å begeistre kvinnen med stadige nye steg oppover i den sosiale rangstigen. (Mye i form av bedre lønn til å kjøpe nye ting). Får en mann til dette så kan han leve sammen med kvinnen han elsker og de barn han har fått med henne.

Nå er det forhåpentligvis ikke du som definerer hva suskesskriteriene er for alle andre menn, ei heller hva "mellommenneskelige verdier" er. Det er ikke alle menneskers mål å oppnå rikdom, berømmelse, og flest mulig hakk i sengestolpen, og man har derfor ikke tapt i livet om man ikke har oppnådd dine mål.

 

Jeg vet forøvrig med sikkerhet at man kan kan opparbeide seg betydelige materielle verdier uten å ha skarpe albuer og en kynisk holdning, og jeg vil påstå at potensialet for å få menneskelige verdier er betydelig større om man ikke tråkker på dem som prøver å gi det til deg. Problemet er kanskje hva du mener er "mellommenneskelige verdier"? It ain't sex ;)

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje sånn det må bli når det er så veldig, veldig mange flere gutter enn jenter på et sted.

 

Men vi kan jo prøve å lage en mannfolklogikktråd, og se hva som skjer. Jeg har et forslag alt, jeg:

 

"Han: To damer avviste meg. Alle damer er overflatiske, manipulative, dobbeltmoralistiske hurper!"

Hehehehe, jeg likte den siste der.

Lenke til kommentar
Etter å huske andre diskusjoner så virker det som om du mener at det at noen misliker feminismen og sterke feministiske holdninger/meninger er bitre mannfolk som ikke liker kvinner? det er i så fall en grov antagelse som ikke har spesielt god rot i virkeligheten.

Kan du utdype? Jeg har ikke fått med meg de andre diskusjonene.

Lenke til kommentar
Etter å huske andre diskusjoner så virker det som om du mener at det at noen misliker feminismen og sterke feministiske holdninger/meninger er bitre mannfolk som ikke liker kvinner? det er i så fall en grov antagelse som ikke har spesielt god rot i virkeligheten.

 

Da er det nok heller du som står for den grove antagelsen her. Hvorfor komme drassende med feminisme, egentlig? Satte den diskusjonen et så stort støkk i deg?

 

Men om vi ser på det slik, da. Så måtte jo menn heller være glade for feminister, som faktisk vil betale kinoen selv og være likeverdige partnere på alle måter.

 

Når det er sagt, er det fint lite jeg har mindre lyst til enn at denne tråden skal utvikle seg til enda en heksejakt på feminister. Jeg kommer med andre ord ikke til å la meg lede ut i den diskusjonen igjen.

Lenke til kommentar
Jeg hadde hatt mer respekt for mannfolka i den kvinnetråden om de faktisk kunne le litt av seg selv også. Enkelte av dem påstår at vi ikke har humor. Hva?

Kan fint le av meg selv, blant kammerater. Ingen er så stygge som kvinner i deres psykiske trakkasering. Til slutt blir det så ille at en må være i forsvar og angrepspossisjon for å kunne holde seg oppreist.

Og la det gå utover andre. :)

 

Jeg har blitt psykisk trakassert selv, men jeg går ikke rundt og er bitter på alle menn. Vi er alle forskjellige. Og jeg tillater meg å le litt av meg selv, og jeg skjønner at, hei, det er mange damer som er så loco i hodet. Men en dag så blir man lei av å bli plassert i en bås man ikke fortjener å bli satt i.

 

Det blir til et slags kvinnehat. INGEN menn kunne jo finne på å oppføre seg slik?! :roll:

 

Jeg tror mange av problemene bunner i problemer med kommunikasjon. Menn og kvinner har ofte en helt annen tankegang, og der starter ofte misforståelsene. Man må ta det skritt for skritt. Vi kommer ingen vei med å hetse hverandre.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar
Det gikk mer galt den gangen en seilte under et "snilt" flagg. Det var da en fikk panikkangst, følte seg liten, ubetydelig og sårbar, Det var den gangen at en ble løyet til, bedratt og latterliggjort. Det var den gangen en gravde et depresjonshull så dypt at en lurte på om det fantes en vei ut.

 

Ved å se kvinner som det de faktisk er, ikke det de sier de er, har alt dette blitt snudd på hodet. Det eneste som mangler er toveis kjærlighet, men den har aldri eksistert uansett, og vil aldri eksistere heller.

 

Så ved å behandle kvinner arrogant og nedlatende så får menn tilgang på kvinner. Jeg ser ikke problemet.

Det blir vel litt som å fikse TV-en ved å kaste den ut av vinduet? Det føles sikkert godt i ti sekunder, man har ikke lenger en TV som ikke fungerer i huset, og føler sikkert at man nå har kontroll over all eltrkonikken man eier, men hjalp det egentlig så veldig mye?

 

Du forstår vel at du ved å oppføre deg som en drittsekk i hvert fall ikke vil fostre "toveis" kjærlighet?

 

Snille menn med hjerte er dømt til å tape i livet. det er menn med skarpe albuer og en kynisk holdning til livet som får både materiell og mellomenneskelige verdier. Menn må legge opp etsamliv til å beståi å begeistre kvinnen med stadige nye steg oppover i den sosiale rangstigen. (Mye i form av bedre lønn til å kjøpe nye ting). Får en mann til dette så kan han leve sammen med kvinnen han elsker og de barn han har fått med henne.

Nå er det forhåpentligvis ikke du som definerer hva suskesskriteriene er for alle andre menn, ei heller hva "mellommenneskelige verdier" er. Det er ikke alle menneskers mål å oppnå rikdom, berømmelse, og flest mulig hakk i sengestolpen, og man har derfor ikke tapt i livet om man ikke har oppnådd dine mål.

 

Jeg vet forøvrig med sikkerhet at man kan kan opparbeide seg betydelige materielle verdier uten å ha skarpe albuer og en kynisk holdning, og jeg vil påstå at potensialet for å få menneskelige verdier er betydelig større om man ikke tråkker på dem som prøver å gi det til deg. Problemet er kanskje hva du mener er "mellommenneskelige verdier"? It ain't sex ;)

Mellommenneskelige verdier; Ting som gjør at en føler seg vel som menneske.

 

Eksempler på disse verdiene er å vise at en er tilstede for noen ved blikk, ord eller berøringer. At en gir av seg selv når den andre ikke klaer å stå helt oppreist alene. At en gjør noe, uten foranledning, for å gi den andre glede. At enbeskytter de svake mot de slemme. At en bygger opp menneskers lave selvbilde. Disse tingene kan som sagt utrykkes i form av ord, blikk, berøringer og andre handlinger.

 

TV analogien fungerer ikke helt. Mye fordi en har gått fra å nesten aldri ha tilgang på kvinner, og fikk en tilgang, så ble en dolket i ryggen. Til å ha tilgang på kvinner, uten å bli dolket i ryggen.

 

Det er så at en ikke får en kjærlighet til hverandre som går begge veier. Men det har jo manglet uansett. Fordelen nå er at en ikke forventer, håper eller antar at det kommer kjærlighet fra kvinnen. Da blir det lettere å ikke elske blint andre veien heller. Om en elsker en kvinne blint så vil en til slutt ende opp såret og utnyttet.

 

Forøvrig liker jeg din måte å utrykke dine tanker på. Ballansert og skarpt.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har enda ikke møtt, én jente som ikke har vært det - som sagt, mulig du er ett unntak, jeg kjenner deg ikke og har derfor ikke noe grunnlag for å dømme deg. Et slikt forum er en veldig dårlig måte å tro at man kjenner noen, selv om man kan få et bilde om man etterleser det folk skriver.

 

Nei, du har ikke noe grunnlag for å dømme meg, og du har ikke noe grunnlag for å dømme alle de andre jentene du ikke kjenner. Men du ser vel selv hvor nær du er ved å gjøre akkurat dét?

 

 

Bitter og sint? Langt i fra, jeg er bare trist og lei av at jeg gang på gang får vite at jeg ikke er mer verd enn tyggisklysa under skoen eller at jeg får massevis av positive karakteristikker og "forstår ikke at du sliter med å få deg dame"-kommentarer fra jenter, selv fra jenter som jeg f.eks har bedt med ut på date.

 

Hvis du ikke er sint, bør du kanskje vurdere å formulere deg noe annerledes. Hvis du leser det forrige innlegget ditt en gang til, tror jeg du forstår hvorfor jeg tolket det dithen. ;)

 

Det er denne kompisjenta jeg liker, men aldri får fordi hun skal ha hunkachunkynobraineren - selv om hun sier at hun vil ha en [sett inn fri mengde løgner og floskler her]. I tillegg så kommer hun til den hun sier hun vil ha, for å sutre, når mr. hunkachunky behandler henne som dritt. Go figure.

 

Nå skal jeg bare lufte en tanke, her. For min del, som kompisjente, vet jeg godt at jeg ikke ville funket så bra sammen med en gutt som også alltid var bare kompis med jentene. Eller, vi kan kalle ham venninnegutt, så blir det riktig. For da ville ingen av oss vært særlig flinke til å være mer enn, nettopp, venner med hverandre. Jeg aner ikke hvordan man oppfører seg for å starte et kjæresteforhold, og hvis ikke den andre parten har noen idé heller, vil man jo bare fortsette å være kompiser.

 

Jeg aner ikke om du er den venninnegutten eller ikke, men om du er det, så ser du kanskje hvor det kræsjer med kompisjenter?

 

Når jeg sier at ei jente er kul, så er det utelukkende positivt og utelukker absolutt ikke noe mer. Problemet er bare det at om ei jente sier at du er søt, så vet du at du kan pakke sjarmen ned i en liten eske, knytte bånd rundt den og kaste den på bålet - for den jenta kommer aldri til å være interessert i noe mer uansett.

 

Men sånn er det ikke. Mange jenter bruker "søt" om gutter de kunne tenke seg å være sammen med.

La oss sammenlikne "søt" med "snill", da. Som jeg har sagt før, er ikke "snill" noe som beskriver den fulle og hele personligheten, men det er del av den. Sånn er det med "søt", også. Men om du bare er søt og snill, uten å ha noe som helst tæl på andre områder, er det jo ikke rart at man havner i vennefella hele tiden.

 

Akkurat sånn oppfatter jeg "kul", også. Kule jenter får seg ikke kjæreste, de får seg kompiser.

 

[...]Taktikken min nå, blir å være overlegen, være hyggelig som alltid, men la kvinnfolka komme diltende om de er interessert. Jeg har forstått at om ei jente ikke kommer til meg, men gladelig flørter åpenlyst så er det kun for å booste egoet sitt - jeg vil ikke brukes til det. Jeg ønsker ikke å bli brukt for en kveld, bare for at andre skal føle seg bedre, for så å bli tråkka ned i søla.

 

Nei, du skal ikke la deg utnytte, det er jeg helt enig i. Og jeg er antagelig den siste som skal komme med sjekketips, her, men jeg ville fortsatt tenkt at det i det minste var god trening å kontakte damer innimellom. Kanskje bare for noe så uskyldig som å prate, og ikke noe mer?

 

Men hvis du føler du alltid blir tråkket ned i søla når du snakker med jenter, så er det vel kanskje ikke noe annet å gjøre enn å la dem være. Man jo ikke ha kjæreste, heller.

Lenke til kommentar
Og la det gå utover andre. :)

 

Jeg har blitt psykisk trakassert selv, men jeg går ikke rundt og er bitter på alle menn. Vi er alle forskjellige. Og jeg tillater meg å le litt av meg selv, og jeg skjønner at, hei, det er mange damer som er så loco i hodet. Men en dag så blir man lei av å bli plassert i en bås man ikke fortjener å bli satt i.

 

Det blir til et slags kvinnehat. INGEN menn kunne jo finne på å oppføre seg slik?! :roll:

 

Jeg tror mange av problemene bunner i problemer med kommunikasjon. Menn og kvinner har ofte en helt annen tankegang, og der starter ofte misforståelsene. Man må ta det skritt for skritt. Vi kommer ingen vei med å hetse hverandre.

Mitt syn på dette er at følgende må endres:

 

Kvinner må slutte å si at de vil ha en snill mann! Kvinner vil ha en dominerende mann, en mann med skarpe albuer.

 

Menn må slutte å søke kjærlighet hos kvinner. Sex og vennskap, greit nok. Men den stre uselviske kjærligheten er en utopi.

 

Så om alle mødre til sønner kan slutte å fore ungene sine med disse tingene så vil vi få menn som møter kvinner mer på kvinner s nivå. Beregnende og med litt mindre naivitet.

Lenke til kommentar
Men sånn er det ikke. Mange jenter bruker "søt" om gutter de kunne tenke seg å være sammen med.

NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI!

 

Slutt å si slike ting!!! Det før ikke til annet enn skuffede og bittre gutter som begynner å tro at de har en mulighet på ei jente fordi hun omtalte han som "søt".

 

Kjenner jeg blir provosert her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...