Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Interessant. Spesielt tittelen. :p

Tittelen var så som så, men innholdet var meget bra. alle menn her bør lese hele saken.

Veldig enig! Leste igjennom hele greia, og fikk en del AHA-opplevelser underveis.

Virkelig verdt å lese igjennom hele saken, for det ga mer mening enn jeg hadde forberedt meg på :)

 

Legger ved linken en gang til, så folk slipper å lete :p

http://denisdutton.com/baumeister.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(1) Vi har utviklet en hjerne som kan overstyre disse urinstinktene, og som er ment å gjøre nettopp det, og (2) å formere oss mest mulig er ikke lenger nødvendig, eller en gang ønskelig.

 

Vrøvl! Hjernen vår er ikke ment å gjøre noe som helst den, det er ingen som har designet den for å undertrykke instinktene våre. Det som på den annen side er klart, er at uintelligente mennesker er mer tilbøyelige til å følge instinktene sine enn andre. Årsaken er enkel, de mangler evnen til å tenke rasjonelt, på samme måte kan man også si at uintelligente mennesker og ikke minst mennesker uten utdannelse er mer tilbøyelige til å bekjenne seg til religion - nettopp fordi at rasjonell tenkning styrer en bort fra overtro og instinkter, det har ikke noe med hva hjernen er ment å gjøre, det er kun fordi at det er en fordel når det kommer til reproduksjon.

 

Selvsagt er det ønskelig å formere enkelte gener mer enn andre. Gener med defekter, slik mine har, er ikke ønskelig å føre videre. Derfor avstår jeg fra å få unger, selv om jeg har andre gener som er meget fortreffelige. Årsaken er enkel, jeg finner fordelene jeg har med de gode genene er mindre enn ulempene av de dårlige gensettene. Det burde være klart for alle og enhver at det er ønskelig å avle mennesker, på lik linje med den type avl vi har foretatt på andre dyr, problemet er bare at folk flest ikke forstår at det er til menneskerasens beste og har effektivt satt en stopper for det med barebidrag og andre avstraffelser.

 

Det er stygt å si det, men enkelte burde, for rasens beste, bli hindret i å få unger, nettopp fordi at det ville hindre utviklingen av alvorlige sykdommer osv. Hvis alle som har syndromet jeg lider av, avsto fra å få unger - så ville sannsynligheten for at mutasjonen skulle oppstå på nytt, være minimal.

Lenke til kommentar
Vrøvl! Hjernen vår er ikke ment å gjøre noe som helst den, det er ingen som har designet den for å undertrykke instinktene våre. Det som på den annen side er klart, er at uintelligente mennesker er mer tilbøyelige til å følge instinktene sine enn andre. Årsaken er enkel, de mangler evnen til å tenke rasjonelt, på samme måte kan man også si at uintelligente mennesker og ikke minst mennesker uten utdannelse er mer tilbøyelige til å bekjenne seg til religion - nettopp fordi at rasjonell tenkning styrer en bort fra overtro og instinkter, det har ikke noe med hva hjernen er ment å gjøre, det er kun fordi at det er en fordel når det kommer til reproduksjon.

 

Selvsagt er det ønskelig å formere enkelte gener mer enn andre. Gener med defekter, slik mine har, er ikke ønskelig å føre videre. Derfor avstår jeg fra å få unger, selv om jeg har andre gener som er meget fortreffelige. Årsaken er enkel, jeg finner fordelene jeg har med de gode genene er mindre enn ulempene av de dårlige gensettene. Det burde være klart for alle og enhver at det er ønskelig å avle mennesker, på lik linje med den type avl vi har foretatt på andre dyr, problemet er bare at folk flest ikke forstår at det er til menneskerasens beste og har effektivt satt en stopper for det med barebidrag og andre avstraffelser.

 

Det er stygt å si det, men enkelte burde, for rasens beste, bli hindret i å få unger, nettopp fordi at det ville hindre utviklingen av alvorlige sykdommer osv. Hvis alle som har syndromet jeg lider av, avsto fra å få unger - så ville sannsynligheten for at mutasjonen skulle oppstå på nytt, være minimal.

Hjerne er en fordel kun fordi den lar oss overstyre instinktene, og ta valg basert på flere faktorer og en mer komplisert beslutningsprosess. Det gir genene større sannsynlighet for å bli videreført, og gjør dermed arten mer overlevelsesdyktig. Vi kan derfor si at hjernen er "ment" å overstyre urinstinktene, på samme måte som kjønnsorganene er "ment" å brukes til formering. Det er ikke et vitenskapelig presist begrep, men så er dette heller ikke en doktorgradsavhandling. Om det ikke er godt nok for deg får være ditt problem.

 

Du får gjerne hindre dine egne defekte gener i å bli videreført, men du gjør det på et fullstendig misforstått grunnlag, og det virker som du har et religiøst forhold til naturen og naturlig seleksjon. Artens overlevelse har i praksis lite med hvilke gener som blir videreført, slik situasjonen er i dag. Vi er på toppen av næringskjeden, og har ingen konkurrenter. Derfor kan vi prioritere andre målsetninger enn uhemmet formering, og ved å hindre det, utsetter og begrenser vi i det minste konsekvensene av overbefolkning og rovdrift, og kan konsentrere oss om å gi alle mennesker på jorden et verdig liv. Du er kanskje uenig, men jeg tror de fleste heller ønsker det.

Lenke til kommentar
Hjerne er en fordel kun fordi den lar oss overstyre instinktene, og ta valg basert på flere faktorer og en mer komplisert beslutningsprosess. Det gir genene større sannsynlighet for å bli videreført, og gjør dermed arten mer overlevelsesdyktig. Vi kan derfor si at hjernen er "ment" å overstyre urinstinktene, på samme måte som kjønnsorganene er "ment" å brukes til formering.

 

Problemet er at når det kommer til kjærligheten, så kan man kun overstyre hjernen til å si "nei", og ikke "ja". Jeg vil tippe at sjansen for å videreføre genene derfor blir mindre.

Lenke til kommentar

Ka faen er vitsen med å gå ut på byen no om dagen. Jentene gidd jo ikkje snakke med deg med mindre du har med deg bankkontoutskrift, ser ut som George Clooney eller er flykaptein (helst alle tre).

 

Sex og Singelliv-generasjonen av jenter er og forblir rasshøl.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
Gjest Arne.

Jeg skjønner godt hvorfor noen menn er bitre på damer :hrm: Damer skifter mening helt uten grunn. De vil heller være sammen med folk de ike liker enn med de de sier at bestevennen dems...JA det har akkurat skjedd med meg så jeg har rett til å være "bitter". Jeg tror forresten de fleste bitre menn egentlig bare er lei/såra av kvinners idioti.

Lenke til kommentar

Næ, hun er ikke en bitch. Men for henne var det den mest logiske måten å handle på.

 

Uansett hva hun gjør, selv om du ikke forstår logikken bak handlingene, ikke la det g¨å inn under huden på deg. Hvorfor la hennes handlinger påvirke deg slik at du kommer i dårlig humør?

 

Sagt med andre ord:

 

Why not be Awesome when you CAN be Awesome

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Ka faen er vitsen med å gå ut på byen no om dagen. Jentene gidd jo ikkje snakke med deg med mindre du har med deg bankkontoutskrift, ser ut som George Clooney eller er flykaptein (helst alle tre).

 

Sex og Singelliv-generasjonen av jenter er og forblir rasshøl.

Hahaha, noe av det beste jeg har sett i denne tråden xD

 

OP: Så vil jeg kanskje si at jeg er en av de bitre mannfolka du snakker om, jeg har sett meg meget lei på hvordan jenter oppfører seg, og min mening om å finne meg en å leve sammen med resten av livet er en saga blott (eller har et lite håp).

 

Jeg sier ikke at jeg selv er perfekt, men det spesielle jeg har sett meg meget lei av angående jenter, er hvordan de styrer, syter, manipulerer og tolker alt jeg sier til de på en snodig måte, og oftes helt feil måte. Dere har noen helt sinnsyke dager hvor det er mildt sagt umulig å føre en samtale med, uten å få huden revet av, hvis man sier noe 'dere' synes er gale.

 

Som du skrev i førsteposten så er det selvfølgelig veldig variert fra jente til jente, og tar selvfølgelig ikke alle dere under samme kam.

 

Jeg aner ikke hvor dere finner disse vanskelige damene, eller hvorfor dere velger å legge inn aksjer på akkurat dem, men det er tydelig at noe ved dem som tiltrekker dere. Det er nemlig ikke kjempevanskelig å finne en ålreit jente, men et sted på veien blir disse ofte oversett. Akkurat som bitre menn føler seg oversett av de mest tiltrekkende damene.

Det du sier der, går vel begge veier.

Dere jenter velger 'badboys' framfor snille litt tilbaketrukket gutter. Det går vel for det samme som bitre menn vs badboys og som alle vet så funker ikke det badboys opplegget i all evighet.

 

Ble litt snodig dette innlegget :hmm:

Endret av Zeüs
Lenke til kommentar
Det du sier der, går vel begge veier.

Dere jenter velger 'badboys' framfor snille litt tilbaketrukket gutter. Det går vel for det samme som bitre menn vs badboys og som alle vet så funker ikke det badboys opplegget i all evighet.

 

Det handler vel mye om hvilke typer mennesker som gjør seg tilgjengelig. De såkalte "bad-boys'ene" er ofte veldig frempå og prater og flørter med mange jenter. Selvfølgelig vil noen av disse jentene falle for en av disse guttene, når alternativet ofte er og måtte ta initiativ til å gå bort til en stille gutt som så vidt tør å ha øyekontakt.

 

Det sammen gjelder med de jentene som ofte guttene tiltrekkes av. Dette er jenter som tar mye plass; de prater ofte både høyt og mye, stiller seg selv i sentrum og flørter med alle. Jeg skjønner til en viss grad at mange gutter tiltrekkes av slike jenter. Ofte har slike jenter en magisk evne til å få alle guttene på utestedet/jobben/klassen til å føle seg spesielle, ved at hun flørter med dem, sier fine ting og virker generelt interessert. Dessverre blir disse naive guttene lurt trill rundt, men det skjønner de som regel ikke før etter at det har gått en tid.

 

Poenget mitt er at det er lettere å få øye på det som kommer til deg, fremfor og snu seg rundt og lete selv. En snill gutt med respekt for seg selv, tror jeg har nesten like gode sjanser til å få seg en kjæreste som en "bad-boy", hvis han er litt frempå og tør og opprette kontakt. Det handler om å vise at man fins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...