Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Du misforstår gjesten. Alle mennesker kan gjøre alle de forbedringene du sier, men for mennene vil ikke det ha særlig å si på sjekkefronten.

 

De fleste jenter ser appetittelige ut med litt sminke og fine klær, men de fleste gutter har ikke selvtillit og væremåte som matcher.

 

"Jentene som sjekker selv" betyr bare at de prøver seg på de som alle (unnskyld, de fleste)finner mest attraktive. Dette vil ikke bringe balanse uansett hvor 'vanlig' det blir.

 

Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg forstår dette riktig. Mener du det er slik at jenter ikke trenger gjøre mer enn å se ålreite ut, så blir de sjekket opp, mens gutter må både se ålreite ut og være pågående for at det skal skje noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du det er slik at jenter ikke trenger gjøre mer enn å se ålreite ut, så blir de sjekket opp, mens gutter må både se ålreite ut og være pågående for at det skal skje noe?

 

Beklager lille pike, men det kalles virkeligheten. Kanskje du kan prøve å få kontakt med den engang..

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg forstår dette riktig. Mener du det er slik at jenter ikke trenger gjøre mer enn å se ålreite ut, så blir de sjekket opp, mens gutter må både se ålreite ut og være pågående for at det skal skje noe?

 

Welcome to the real world :)

Lenke til kommentar
Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg forstår dette riktig. Mener du det er slik at jenter ikke trenger gjøre mer enn å se ålreite ut, så blir de sjekket opp, mens gutter må både se ålreite ut og være pågående for at det skal skje noe?

 

Nei, jeg har ikke sagt disse tingene.

 

Gutter må vise selvtillit og godt kroppspråk, utseendet står i andre rekke. Modifikasjonene på utseendet du snakket om noen poster over gir derfor ikke særlig uttelling for dem. Jentene, på den andre siden, trenger ikke selvtillit. Problemet for gjennomsnittsguttene er at gjennomsnittskvinnene har høyere utstråling enn de har selvtillit.

 

Disse uttalelsene støtter også teorien om at jenter med sosial angst og få venner gjerne har kjæreste, mens guttene i samme situasjonen er single.

 

(Selvfølgelig gjelder ikke dette absolutt alle tilfeller, men det er som beskrevet over på generelt basis.)

 

 

Jeg kan ikke være bitter på jenter, for de kan jo selvfølgelig ikke noe for at de tenner på det de gjør, men jeg kan være bitter over situasjoen. For min del går det helt greit å få meg kjæreste med litt arbeid, men akkurat nå har jeg lyst til å ha en seksuelt utsvevende periode med mange jenter. Der gjennomsnittsjenta i samme situasjon kunne dratt ut, danset, drukket, og klart det samme uten å blunke, må jeg forandre meg og lese PUA.

 

Der er min frustrasjon.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Haha, utseendet kommer som nummer 2 i rekken? den var morsom, hvis en jente ser en som ser ut som en bulldog i tryne men har selvtillit tror jeg ikke det hadde hjulpet så veldig, hadde nok ikke betydd direkte avslag, men langt ifra et plusspoeng. F.eks snakket med ei jente på byen en gang, hun virket ikke så veldig intressert før sp.mål: "hva studerer du da?" kom ut av munnen, da jeg sa det ble det en HELT annen tone. Interesse med en gang, rett og slett kvalmende syns jeg!

Jenter går ikke etter personlighet som dem skal ha det til 24/7.

Jeg er sammen med han for han er så utrolig snill! <- in my opinion: PISSPREIK!

Endret av Nickless
Lenke til kommentar
Gutter må vise selvtillit og godt kroppspråk, utseendet står i andre rekke. Modifikasjonene på utseendet du snakket om noen poster over gir derfor ikke særlig uttelling for dem. Jentene, på den andre siden, trenger ikke selvtillit. Problemet for gjennomsnittsguttene er at gjennomsnittskvinnene har høyere utstråling enn de har selvtillit.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor det er slik at gutter gjerne velger jenter som ikke har selvtillit. Liker de å være den dominerende part i et forhold? Krever de mindre av sin partner enn jenter gjør?

 

Disse uttalelsene støtter også teorien om at jenter med sosial angst og få venner gjerne har kjæreste, mens guttene i samme situasjonen er single. [...]

 

Ja, dette kan jeg faktisk bekrefte. I hvert fall er det skillet rimelig markant i ung alder, men vil jevne seg ut mer etter hvert (i følge min erfaring).

 

 

Jeg kan ikke være bitter på jenter, for de kan jo selvfølgelig ikke noe for at de tenner på det de gjør, men jeg kan være bitter over situasjoen. For min del går det helt greit å få meg kjæreste med litt arbeid, men akkurat nå har jeg lyst til å ha en seksuelt utsvevende periode med mange jenter. Der gjennomsnittsjenta i samme situasjon kunne dratt ut, danset, drukket, og klart det samme uten å blunke, må jeg forandre meg og lese PUA.

 

Der er min frustrasjon.

 

Det er en holdning jeg kan respektere, og selvfølgelig forstår jeg at det er frustrerende. Det er en skjev maktfordeling, men jeg vil også mene at guttene sitter med mye av løsningen på problemet. Slutter de å spille dette sjekkespillet, vil også jentene etter hvert slutte, de også. Jenters forventinger vil jo forandre seg når de skjønner at de krever for mye.

 

Det er godt mulig det er naivt og idealistisk å tro at man kan forandre dette, men det er den eneste løsningen jeg kan komme på, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Haha, utseendet kommer som nummer 2 i rekken? den var morsom, hvis en jente ser en som ser ut som en bulldog i tryne men har selvtillit tror jeg ikke det hadde hjulpet så veldig, hadde nok ikke betydd direkte avslag, men langt ifra et plusspoeng.

Enkleste måten å kompensere for et dårlig utseende er å ha mye penger. Da spiller det ingen rolle om du ser ut som et råttent roadkill... damene svermer om deg som fluer rundt kuruken uansett. :)

Lenke til kommentar
Men jeg forstår ikke hvorfor det er slik at gutter gjerne velger jenter som ikke har selvtillit. Liker de å være den dominerende part i et forhold? Krever de mindre av sin partner enn jenter gjør?

 

Det er vell heller sånn at akkurat det er noe en kan se gjennom fingrene med, det ville vært ganske kaldt å kreve det av noen uten å vite hvorfor de har dårlig selvtillit. Det er ikke noe en merker seg noe særlig egentlig, med mindre det er et ekstremt tilfelle.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Det er vell heller sånn at akkurat det er noe en kan se gjennom fingrene med, det ville vært ganske kaldt å kreve det av noen uten å vite hvorfor de har dårlig selvtillit. Det er ikke noe en merker seg noe særlig egentlig, med mindre det er et ekstremt tilfelle.

 

Så gutter kan lettere se gjennom fingrene hva selvtillit angår. Hvorfor? Fordi de er mer empatiske enn jenter?

Lenke til kommentar
Det er vell heller sånn at akkurat det er noe en kan se gjennom fingrene med, det ville vært ganske kaldt å kreve det av noen uten å vite hvorfor de har dårlig selvtillit. Det er ikke noe en merker seg noe særlig egentlig, med mindre det er et ekstremt tilfelle.

 

Så gutter kan lettere se gjennom fingrene hva selvtillit angår. Hvorfor? Fordi de er mer empatiske enn jenter?

 

Fordi selvtilliten kan rettes opp igjen. Folk har som oftest lav selvtillit uten grunn. Det er bare en fin anledning til å vise hva du har å tilby, jeg hadde satt stor pris på hjelp om jeg hadde lav selvtillit.

Lenke til kommentar
Fordi selvtilliten kan rettes opp igjen. Folk har som oftest lav selvtillit uten grunn. Det er bare en fin anledning til å vise hva du har å tilby, jeg hadde satt stor pris på hjelp om jeg hadde lav selvtillit.

 

Ja, det er klart, og det er en fin holdning du har der.

 

Men hvordan henger det sammen at gutter ikke bryr seg om at jenta har lav selvtillit, mens jenter går etter gutter som viser god selvtillit?

Lenke til kommentar
Fordi selvtilliten kan rettes opp igjen. Folk har som oftest lav selvtillit uten grunn. Det er bare en fin anledning til å vise hva du har å tilby, jeg hadde satt stor pris på hjelp om jeg hadde lav selvtillit.

 

Ja, det er klart, og det er en fin holdning du har der.

 

Men hvordan henger det sammen at gutter ikke bryr seg om at jenta har lav selvtillit, mens jenter går etter gutter som viser god selvtillit?

 

Det vet jeg ingenting om egentlig, jeg er jo ikke jente. Det er jo alltids en mulighet at det bare er noe jenter sier de vil eller at det er en myte. Jeg kan jo og bare snakke for meg selv, for andre kan jo det bety veldig mye.

Lenke til kommentar
Men jeg forstår ikke hvorfor det er slik at gutter gjerne velger jenter som ikke har selvtillit. Liker de å være den dominerende part i et forhold? Krever de mindre av sin partner enn jenter gjør?
Men hvordan henger det sammen at gutter ikke bryr seg om at jenta har lav selvtillit, mens jenter går etter gutter som viser god selvtillit?
Så gutter kan lettere se gjennom fingrene hva selvtillit angår. Hvorfor? Fordi de er mer empatiske enn jenter?

Alle disse spørsmålene har samme svar: Tenningsmønstre.

 

Når man blir kjent med både gutter og jenter av den sjenerte og stille typen merker man at de kan være morsomme, sexy, intelligente og alvorlige. Akkurat som de mer utadvendte personene, bare at de gjemmer det. Den praktiske forskjellen når man er alene sammen kan fort være 0 hos to mennesketyper som i utgangspunktet virker helt forskjellige.

Lenke til kommentar
Jeg tror vel heller det er en noe misoppfattet tolkning av de tradisjonelle kjønnsrollene. Mannen skal være sterk og beskytte, mens kvinnen skal være svak og beskyttes. Det betyr ikke at menn foretrekker kvinner med lav selvtillitt, men det gjør det enklere å akseptere, siden det passer inn i rollene.

 

 

Hvis man da følger dette mønsteret av egen vilje for å passe inn i kjønnsrollene, kan man vel av egen vilje bryte ut av det også?

 

Alle disse spørsmålene har samme svar: Tenningsmønstre.

[...]

 

Sitter disse tenningsmønstrene så dypt i oss at vi ikke kan forandre dem? Det ville jo vært en stor fordel om vi kunne.

Lenke til kommentar
Men hvordan henger det sammen at gutter ikke bryr seg om at jenta har lav selvtillit, mens jenter går etter gutter som viser god selvtillit?

Grov generalisering, gutter går etter utseende og jenter etter status. Selvsikkerhet får man ved å være vant med suksess, derfor er det en indikasjon på status.

 

 

Jeg liker litt tøffe jenter, men grensen går lenge før Gerd-Liv Valla, kan man si.

Lenke til kommentar
Det vet jeg ingenting om egentlig, jeg er jo ikke jente. Det er jo alltids en mulighet at det bare er noe jenter sier de vil eller at det er en myte. Jeg kan jo og bare snakke for meg selv, for andre kan jo det bety veldig mye.

 

Jeg kan godt innrømme at jeg helst vil ha en gutt med god selvtillit, men det er mest fordi jeg har lav selvtillit selv. Tror nok det er sant at de fleste jenter vil ha gutter som viser god selvtillit, og da er vi kanskje tilbake til kjønnsrollene, som rikspøbel nevner, igjen.

Lenke til kommentar
Det vet jeg ingenting om egentlig, jeg er jo ikke jente. Det er jo alltids en mulighet at det bare er noe jenter sier de vil eller at det er en myte. Jeg kan jo og bare snakke for meg selv, for andre kan jo det bety veldig mye.

 

Jeg kan godt innrømme at jeg helst vil ha en gutt med god selvtillit, men det er mest fordi jeg har lav selvtillit selv. Tror nok det er sant at de fleste jenter vil ha gutter som viser god selvtillit, og da er vi kanskje tilbake til kjønnsrollene, som rikspøbel nevner, igjen.

 

Ja det er mulig dette er noe som er inngravert i deg i form av kjønnsroller og/eller at du vil ha bekreftelse fra andre for å rette opp i problemene dine. Kanskje du vil bli skuffet om dette er en av de tingene du setter høyt hos andre, jeg synest andre ting er viktigere(som f.eks moral og snillhet).

Lenke til kommentar
Grov generalisering, gutter går etter utseende og jenter etter status. Selvsikkerhet får man ved å være vant med suksess, derfor er det en indikasjon på status.

 

Jeg liker litt tøffe jenter, men grensen går lenge før Gerd-Liv Valla, kan man si.

 

Men man kan også ha stor selvsikkerhet av noe så enkelt som mangel på selvinnsikt og begrep på virkeligheten. Mange udugelige idioter sitter på et hav av selvtillit, og de er fortsatt interessante for jenter.

Lenke til kommentar
Hvis man da følger dette mønsteret av egen vilje for å passe inn i kjønnsrollene, kan man vel av egen vilje bryte ut av det også?

Kjønnsrollene er indoktrinerte, og jeg er til og med tilbøyelig til å tro at det til en viss grad er genetisk betinget. Den misoppfattede tolkningen tror jeg for de aller fleste er ubevisst, men man kan nok bryte ut av det om man bevisst anerkjenner det og overbeviser seg selv om at det ikke er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...