Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn

Anbefalte innlegg

Jeg tolker dette som at du mener gutter er bitre på de pene jentene og at dere mindre attraktive har en bedre personlighet å komme med?

Er jo samme som med det kjente "lets just be friends" på jenter. Hun klager til sin guttevenn om alle de hun trodde var kjekke gutter som egentlig behandler henne som dritt. Beskriver drømmemannen og forstår ikke at han sitter rett foran henne.

Dette du mener?

Japp. Hele basisen for tråden er jo at trådstarter ikke får oppmerksomhet hos menn, som hun synes er teite fordi de bare prøver seg på pene damer som de blir avvist av uansett.

Jaja :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo selv sagt at du aldri har hatt kjæreste, har sosiale vansker osv, i andre tråder. Da er det nærliggende for meg å anta at de bitre ikke er en mennene du nevner i tråden, men heller deg selv? Og at grunnen til at du henger deg så opp i dette med disse mennene egentlig er at du identifiserer deg selv veldig med dette, fordi du selv føler at du ikke når opp til disse kjekke mennene som heller vil knulle de pene venninnene dine?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Dette burde forøvrig være åpenbart ut fra den store mengden men som skriver på nettet at de står uten nevneverdig forholdserfaring og ser få tegn til at det vil endre seg, mens men knapt noen sinne ser slike innlegg fra kvinner. Forøvrig møtes en gutt og en jente med liten erfaring svært ulikt.

Apropos forumobservasjoner. Når jenter poster gjesteinnlegg (Diskusjon.no/Kvinneguiden) hvor de klager på sosial angst og få/ingen venner, har de gjerne type. Når gutter gjør det samme, er de single.

Det sier litt om hvor lett det er for jenter å lykkes på sjekkefronten. Jeg har også fått det for meg at jenter som ikke er særlig sosiale gjerne får seg type fort når de flytter til et nytt sted, og dermed får et lettere sosialt innpass i miljøet.

Det der kan jeg skrive under på. Jeg slet med angst i mange, mange år og var innom et par angstgrupper. Damene hadde i hovedsak type, absolutt ingen av guttene hadde dame.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
De ble nok ikke lurt, det var nokk akkurat det de ville ha. Poenget er at gutter tar det de får fordi de ganske enkelt ikke får like ofte som jenter, som velger og vraker.

Edit: Er seffers ikke alle som tar alt, men det er noe som heter ølbriller, og vi har det begrepet for en grunn :p

Hehe. Men det kan vel hverken du eller jeg si for sikkert. Mulig de "lot seg lure". I dunno...

Men at jenter liksom skal kunne velge og vrake, er nok en sannhet med modifikasjoner. Heite jenter, ja. Ikke heite jenter, not so much.

De har stor valgmulighet innenfor sitt eget utseendenivå. Gutter har ikke det med mindre de har gode sjekkeferdigheter eller noe annet ekstra å fare med.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_isprins_*

Livet er ikke bare svart og hvitt, jeg foreksempel har diagnosen ufør. Ja, jeg kan forsetille meg hva dere jenter her inne tenker nå..

Dere ser vel for dere en fyr som sitter å sikler i en rullestol, og må ha tilsyn 24/7.. Nå kommer sjokket.. Selv om jeg har denne diagnosen, så greier jeg meg faktisk helt fint alene uten noe form for pleie og stell! Vis dere hadde sett meg på gata så hadde dere faen ikke trodd at jeg hadde hatt denne diagnosen. Jeg har den pga at jeg har en rygg som ikke orker så mye, dvs at jeg ikke greier å løfte tunge ting. Og ikke ser jeg ut som ett takras heller, jeg ser helt normal ut. Den andre tingen er at vis ei eller anna tar kontakt, så får jeg før eller senere spørsmålet " hva jobber du med ? ", Hva faen har det å bety? Vis jeg da svarer ærlig( som jeg alltid gjør ) så blir det nesten alltid bom stille....Vel, da har de i mine øyne driti seg ut og avslørt seg så det synger etter.

Å finne ei når man begynner å "dra på åra" (vel, det føles sånn!) er heller ingen smal sak.. Og ikke har jeg hatt no særlig mye med jenter å gjøre heller. Uflaks kansje, eller ikke vet jeg...

Fylla og sånt spetakkel har jeg aldri hatt noe sans for.

Jeg blir glemt jeg, eller så tør ikke/gidder ikke folk møte meg ovs..

Jeg biter da ikke.. Men jeg oppleves som kjedelig tror jeg da jeg ikke er no glad i å gå på byen, og fylla er ikke min stil... Jeg skjønner ikke "det", tror at det er mangel på erfaring som slår meg ut.. Er en " ond sirkel" som jeg sitter fast i. Nei, er redd for at jeg kommer til å passere 30 som singel gitt, og kansje det er like greit!

Jeg blir 30 år i august, 30 år og unussa.. Hvor "attraktivt" er det da.. Tror søren meg det står stempla "ligg unna, en taper" eller noe sånt med bokstaver bare jenter kan lese i panna på meg jeg..

Vær deg selv, sier de. Vel,det har jeg da alltid vært, men er fremdeles singel. Og jeg skjønner ikke dette spillet helt, jeg...

Lenke til kommentar
Du har jo selv sagt at du aldri har hatt kjæreste, har sosiale vansker osv, i andre tråder. Da er det nærliggende for meg å anta at de bitre ikke er en mennene du nevner i tråden, men heller deg selv? Og at grunnen til at du henger deg så opp i dette med disse mennene egentlig er at du identifiserer deg selv veldig med dette, fordi du selv føler at du ikke når opp til disse kjekke mennene som heller vil knulle de pene venninnene dine?

Jeg kan forstå hvordan det ville vært nærliggende for deg å tro, ja, og jeg kan ikke hindre deg i å tolke tråden som du selv ønsker. Likevel forandrer det ikke hensikten bak tråden, og det jeg vil fram til, er at jeg er lei av generaliseringen og stigmatiseringen de bitre mennene stadig øser ut av seg.

At jeg sliter på kjærlighetsfronten er ikke mer enn en bisetning.

Lenke til kommentar
De har stor valgmulighet innenfor sitt eget utseendenivå. Gutter har ikke det med mindre de har gode sjekkeferdigheter eller noe annet ekstra å fare med.

Hvilke valgemuligheter er det jenter har som ikke gutter har? Alle mennesker kan slanke seg, legge på seg, bygge muskler, klippe håret, få brunfarge, file neglene, bleke tennene og kle seg slik de selv vil. Det er til og med helt greit for guttene å bruke sminke, så stor forskjell er det nok ikke.

Lenke til kommentar
D(...)

Jeg kan forstå hvordan det ville vært nærliggende for deg å tro, ja, og jeg kan ikke hindre deg i å tolke tråden som du selv ønsker. Likevel forandrer det ikke hensikten bak tråden, og det jeg vil fram til, er at jeg er lei av generaliseringen og stigmatiseringen de bitre mennene stadig øser ut av seg.

At jeg sliter på kjærlighetsfronten er ikke mer enn en bisetning.

Ingen liker å settes i bås på grunnlag av kjønn. Vi menn synes det er omtrent like festlig å bli fortalt at vi kun har interesse for fotball, sex og bimboer som kvinner synes det er å bli fortalt at de alle er manipulerende materialister interessert kun i rike bad boys.

Hvilke valgemuligheter er det jenter har som ikke gutter har? Alle mennesker kan slanke seg, legge på seg, bygge muskler, klippe håret, få brunfarge, file neglene, bleke tennene og kle seg slik de selv vil. Det er til og med helt greit for guttene å bruke sminke, så stor forskjell er det nok ikke.

Tja. Alle har mulighet til å fikse på utseende og personlighet til en viss grad, og dette påvirker selvsagt evne til å "finne en make". Det finnes dog nok en viss forskjell, da sosiale normer fremdeles tenderer mot at menn skal ta initiativet, som plasserer kvinner i en posisjon hvor de kan "velge", mens menn må "selge". Jeg tror nok den normen er i ferd med å gå i sakte oppløsning, men den er ei seiglivet greie som fremdeles lever i beste velgående.

Lenke til kommentar
Ingen liker å settes i bås på grunnlag av kjønn. Vi menn synes det er omtrent like festlig å bli fortalt at vi kun har interesse for fotball, sex og bimboer som kvinner synes det er å bli fortalt at de alle er manipulerende materialister interessert kun i rike bad boys.

Ja, selvsagt er det ingen som setter pris på slikt, og det er nok en grunn til at ingen burde omtale andre på den måten, samme hvor bitre de er.

Tja. Alle har mulighet til å fikse på utseende og personlighet til en viss grad, og dette påvirker selvsagt evne til å "finne en make". Det finnes dog nok en viss forskjell, da sosiale normer fremdeles tenderer mot at menn skal ta initiativet, som plasserer kvinner i en posisjon hvor de kan "velge", mens menn må "selge". Jeg tror nok den normen er i ferd med å gå i sakte oppløsning, men den er ei seiglivet greie som fremdeles lever i beste velgående.

Jeg tror også den normen er på vei ut, men det er ikke gjort på null komma niks, og det krever at mennesker blir tydeligere på hva de selv er villige til å gjøre og ikke gjøre for å tekkes andre.

Lenke til kommentar
Ja, selvsagt er det ingen som setter pris på slikt, og det er nok en grunn til at ingen burde omtale andre på den måten, samme hvor bitre de er.

Dette er mannsopprøret - eller mannsfrigjøringen om du vil. Noen av oss gutta må gå foran å fortelle dere jenter at vi ikke finner oss i å bli behandlet på denne måten. Så kan dilterne, som PUAs og andre endre personlighet, og spille spillet for å tekkes dere kompromittere sin egen integritet for å få seg et ligg. Jenter som er slik faller under kategorien "hål e hål" uansett.

Lenke til kommentar

Du misforstår gjesten. Alle mennesker kan gjøre alle de forbedringene du sier, men for mennene vil ikke det ha særlig å si på sjekkefronten.

De fleste jenter ser appetittelige ut med litt sminke og fine klær, men de fleste gutter har ikke selvtillit og væremåte som matcher.

"Jentene som sjekker selv" betyr bare at de prøver seg på de som alle (unnskyld, de fleste)finner mest attraktive. Dette vil ikke bringe balanse uansett hvor 'vanlig' det blir.

NikkaYoichi: Jeg tror du vet innerst inne at dersom du ikke forandrer deg, får du ikke andre resultater enn at du som individ blir ensom kjærlighetsmessig med mindre du er heldig. Ingenting vil forandre seg.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
NikkaYoichi: Jeg tror du vet innerst inne at dersom du ikke forandrer deg, får du ikke andre resultater enn at du som individ blir ensom kjærlighetsmessig med mindre du er heldig. Ingenting vil forandre seg.

Poenget er vel at jeg ikke akter å prøve å være noen andre enn den jeg er for å tekkes kvinnfolk. Jeg lar meg ikke forme for å tilfredsstille andre, hvis jeg ikke er verd å ha slik jeg er, så får jeg heller bare være alene resten av livet.

Lenke til kommentar

...men det er jo fordi det er sant?

Det hadde vært logisk å se det slik dersom det faktisk var sant, ja.

Lenke til kommentar
Dette er mannsopprøret - eller mannsfrigjøringen om du vil. Noen av oss gutta må gå foran å fortelle dere jenter at vi ikke finner oss i å bli behandlet på denne måten. Så kan dilterne, som PUAs og andre endre personlighet, og spille spillet for å tekkes dere kompromittere sin egen integritet for å få seg et ligg. Jenter som er slik faller under kategorien "hål e hål" uansett.

Jeg støtter mannsfrigjøring, jeg. For all del. Men det må da finnes andre måter å frigjøre seg på, enn å fordømme alle, bare på grunnlag av noe så tynt som fysikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...