Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forsmådde og bitre menn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, du har helt rett, -Void-, jeg har tenkt samme tanken selv mange ganger. Og tro meg, jeg skulle lett ha tafset på mange, jeg, om jeg ikke hadde intimitetsfrykt.

 

Feministen i meg hater akkurat dét, og det skjønner jeg jævlig godt.

 

Jasså, så om du tafser på meg så kan jeg regne med at du besvimer? Men en hånd på brystet går fint? Heheheheh.. her er det noe muffens, eller er det greit så lenge det er et uhell?

 

Oisann sporet viss diskusjonen av totalt, det var morsomt.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Nei, jeg har bare ingen tro på at disse tingene kan eksistere på en likeverdig plattform mellom menn og kvinner.

Hvilke "mellommenneskelige verdier" var det da du mente du kunne oppnå med skarpe albuer og kynisme?

Ingen :) Med skarpe albuer og kynisme oppnår en relasjoner som kan være godeå ha, uten å gå i fellen der en tror at kjærlighet er en del av relasjonen.

Joda, Ghandi-metoden virker den. Problemet i denne diskusjonen er at den innvolverer kvinner som partnermateriale. En problemstilling som er befengt med en kvinnelig mentalitet som må endres for å unngå å produsere flere skuffede menn. Slik sett så burde jeg nok heller jobbet med å endre kvinners mentalitet, men jeg tro denne biten er biologisk betinget og derved umulig å endre. I alle fall uten solid genetisk manipulering.

Det er jo en interessant teori. Nøyaktig hva mener du er genetisk betinget, og hvorfor? Mener du også det er genetisk betinget at du og andre menn blir skuffet, eller er det fordi dere ikke forstår?

Slik jeg ser det så må en mann elske en kvinne for å bli hos henne, noe som kvinnen trekker fordelen av om de skulle få barn sammen. Mens en kvinne trenger mer å beregne en manns egenskaper som "kriger" og vinner uten å få gangsynet besudlet av følelser. Problemet oppstår når kvinner kommuniserer ord som tyder på følelser, mens deres handlinger ikke relaterer seg til disse ordene på noe som helst nivå.

 

Men blir da skuffet fordi menn tror at kvinner føler på samme måte som dem selv.

Er i store trekk enig i det du skriver her. Sett bortfra det jeg skrev over om kvinner. Forøvrig manipulerer jeg ikke, jeg er bare arrogant og ubehøvlet.

Ja, det var ikke ment å beskrive deg alene :)

 

Sengevarmer er ikke SÅ viktig, det er bare en trivelig ting i en ellers kald verden.

 

Det er riktig at jeg utelukker å fine toveis kjærlighet. Dette basert på at det er ingeting ved kvinner som antyder at de faktisk er i stand til å elske. De kan like, la seg begeistre og trives med en mann, men de kan ikke elske han. Så slik sett ser jeg heller ikke at jeg kan sabotere noe, for det er jo ikke noe der å sabotere.

Det er kanskje litt for privat til å deles på et internettforum, men hadde du ikke en mor (elelr lignende) som elsket deg? Har du inntrykk av at ingen mødre elsker barna sine? Hvis ikke, så ligger jo åpenbart grunnlaget for å elske der.

La meg si det slik, jeg ser frem til den dagen min mor gravlegges slik at jeg endelig kan bli et fritt menneske.

 

Forøvrig så virker det som om hun som er mor til mine egne barn elsker våre barn. Så jeg skal gi kvinner fordel av tvilen på dette punktet.

Det er en prisverdig egenskap. Du fortjener mye respekt for den :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Det var faktisk veldig artig å lese, for det er noe som opptar meg i enormt stor grad. Egoisme og alt det der, altså. Jeg...skriver på en bok om folkeskikk, faktisk. Heh.

Egoisme er fascinerende, ja. Det gjennomsyrer samfunnet, og vi har til og med bygget økonomien på antagelsen om det at alle handler i egen interesse gjør systemer mest effektive, men det er allikevel få som vil innrømme at de styres i nevneverdig grad av sin egen egoisme. Det samme samfunnet som oppmuntrer oss til å være egoistiske, sier samtidig at det er negativt å være egoistisk. Go figure.

 

En bok om folkeskikk? Hmm... det er jo noe... vel, sært, egentlig :) No offense, jeg liker sært ;)

Lenke til kommentar

Jøss.. dette var en veldig fascinerende tråd. Jeg får et godt innsyn i hvorfor mange av dem jeg har fulgt tenker som de gjør, og det meste er svært forståelig.

 

Det er vel bortimot umulig å ikke føle noe bitterhet når en opplever slikt, og kan innrømme at jeg også har tenkt at det kunne være lettest å få følelsene sine hermetisk lukket. Noe slikt det virker som brutal_mann har gjort. Å fjerne alle moral-regler hos seg selv og bare bry seg om seg selv/gjøre slikt en selv vil.

 

Nå føler jeg sjeldent særlig bitterhet da, da jeg har konkludert annerledes, og opplevd flere nye ting. Både med meg selv og andre. Jeg hater kjønnsrollene som er bygd opp. Jeg mener at menn og kvinner er grunnleggende like, og blir provosert hver gang jeg hører prat om at menn er slik og slik, og at kvinner er slik og slik, uavhengig av hvem som sier det. De eneste reelle forskjellene jeg ser i samfunnet mellom menn og kvinner ser jeg som et produkt av kulturell oppdragelse. Slik jeg ser det er det en stor majoritet som følger disse rollemønstrene, og slikt sett kan det være korrekt med slike generaliseringer på basis av majoriteten, men jeg kan aldri akseptere at det skal være slikt. Jeg finner det desturktivt å akseptere det, ettersom alle i samfunnet ville være tjent med å fjerne dette. Selv "drittsekkene"/"idiotene" som lever under disse, selv om de har det langt lettere enn oss; unntaket. Denne opplevelsen og konklusjonen har vel vært en grunnstein i min politiske tilhørighet, og hva som er viktigst for meg: Nemlig likestilling.

 

Det er også en annen morsom ting med denne tråden. Det virker som alle her er en del av dette unntaket, og temperaturen og provokasjonen de fleste av oss føler på basis av kommentarene av det motsatte kjønn, er ikke overraskende. :p Det er videre noe som gjør meg noe optimistisk på min egen framtid når det gjelder dette, for når jeg møter en person som er interessert i meg vet jeg at det vil være en utrolig mye bedre basis for et forhold, enn om jeg skulle være nødt til å "lure"/"spille" meg til en person på samme måte. Ikke det at man kan la være å spille, men om det er hovedbasisen for forholdet er det veldig dårlig. Som eksempel: For min del må jeg kunne vise svakhet overfor den andre part, og det passer meg jo veldig dårlig i forhold til rollemønstrene. Om jeg skulle bli sammen med noen uten å (kunne) vise dem mine svakheter, vil jeg få minimalt ut av det.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så må en mann elske en kvinne for å bli hos henne, noe som kvinnen trekker fordelen av om de skulle få barn sammen. Mens en kvinne trenger mer å beregne en manns egenskaper som "kriger" og vinner uten å få gangsynet besudlet av følelser. Problemet oppstår når kvinner kommuniserer ord som tyder på følelser, mens deres handlinger ikke relaterer seg til disse ordene på noe som helst nivå.

Rent biologisk er det til begges fordel å videreføre sine gener, og da er det like mye en fordel for mannen som for kvinnen at de holder sammen for å beskytte barnet. Det er da også langt på vei bevist at begge kjønn har de samme systemene når det kommer til romantiske følelser. Det er to separate systemer, tiltrekning og tilknytning, som ligner mer på drifter, narkotikaavhengighet med forhøyde dopaminnivåer, enn følelser. Jeg tror ikke du er helt på rett spor.

 

Men blir da skuffet fordi menn tror at kvinner føler på samme måte som dem selv.

Altså er det manglende forståelse. Men hvis du nå mener at du forstår hvordan det hele henger sammen, hvorfor er du redd for å bli skuffet?

 

La meg si det slik, jeg ser frem til den dagen min mor gravlegges slik at jeg endelig kan bli et fritt menneske.

 

Forøvrig så virker det som om hun som er mor til mine egne barn elsker våre barn. Så jeg skal gi kvinner fordel av tvilen på dette punktet.

Jeg skal spare deg for en freudiansk analyse av din oppvekst. Jeg regner med at du kan legge sammen to og to selv :)

Lenke til kommentar

De lokker deg til seg og når du først går i fellen så er det ingen utvei. Da blir du utsatt for en forferdelig tortur og du blir til og med overtalt til å tro at det er din egen feil.

 

Fork 7:26 Og jeg fant noget som er bitrere enn døden: kvinnen - hun er et garn og hennes hjerte en snare, og hennes hender er lenker; den som tekkes Gud, slipper fra henne, men synderen blir fanget av henne.

 

:hm:

Lenke til kommentar

Men det er noe jeg ikke forstår, for det står samtidig:

 

Fork 9:9 Nyt livet med en hustru som du elsker, alle dager i ditt tomme liv, som Herren har gitt dig under solen, alle dine tomme dager! For det er din del i livet og i ditt strev som du møier dig med under solen.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jo, det virker jo som en snodig selvmotsigelse. Men ellers i bibelen blir kvinner gjerne beskrevet på to forskjellige måter.

 

Ord 21:19 Bedre å bo i et øde land enn hos en arg og trettekjær kvinne.

 

Ord 27:15 Et stadig takdrypp på en regndag og en trettekjær kvinne ligner hverandre.

 

Og må innrømme at jeg har mine erfaringer med dette. Nesten som en høne som sitter og hakker deg på hodet.

 

Men så står det om en annen type :

 

Ord 31:10 En god hustru - hvem finner henne? Langt mere enn perler er hun verd. 11 Hennes manns hjerte liter på henne, og på vinning skorter det ikke. 12 Hun gjør ham godt og intet ondt alle sitt livs dager. 13 Hun sørger for ull og lin, og hennes hender arbeider med lyst. 14 Hun er som en kjøbmanns skib; hun henter sitt brød langveisfra. 15 Hun står op mens det ennu er natt, og gir sine husfolk brød og sine piker deres arbeid for dagen. 16 Hun tenker på en mark og får den; for det hun tjener med sine hender, planter hun en vingård. 17 Hun omgjorder sine lender med kraft og gjør sine armer sterke. 18 Hun merker at det går godt med hennes arbeid; hennes lampe slukkes ikke om natten. 19 Hun legger sine hender på rokken, og hennes fingrer tar fatt på tenen. 20 Hun åpner sin hånd for den trengende og rekker ut sine hender til den fattige. 21 Hun frykter ikke sneen for sitt hus; for hele hennes hus er klædd i skarlagenfarvet ull. 22 Hun gjør sig tepper; fint lin og purpur er hennes klædning. 23 Hennes mann er kjent i byens porter, der han sitter sammen med landets eldste. 24 Hun gjør skjorter og selger dem, og belter leverer hun til kjøbmannen. 25 Kraft og verdighet er hennes klædebon, og hun ler av den kommende tid. 26 Hun oplater sin munn med visdom, og kjærlig formaning er på hennes tunge. 27 Hun holder øie med hvorledes det går til i hennes hus, og dovenskaps brød eter hun ikke. 28 Hennes sønner står op og priser henne lykkelig; hennes mann står op og roser henne: 29 Det finnes mange dyktige kvinner, men du overgår dem alle. 30 Ynde sviker, og skjønnhet forgår; en kvinne som frykter Herren, hun skal prises. 31 Gi henne av hennes arbeids frukt, og hennes gjerninger skal prise henne i byens porter.

 

Så jeg satser på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...