AnaXyd Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Worklog: Urbanisering av bula mi .Prolog I lengre tid har jeg drømt om å gjøre om på rommet mitt. Jeg har ommøblert mye og mangt, men har liksom ikke fått det til å bli særlig spisbart med tanke på at møblene mine ikke har samme stil. Slik det har vært, har jeg alltid hatt dårlig plass rundt meg. Jeg driver aktivt på pcen, og papirer hører med når man driver med design og er selvstendig næringsdrivende. Så, det har endt opp med at jeg har papirene i fanget, eller andre kreative steder på grunn av denne plassmangelen. .Så, da? Til slutt ble det nok for meg. Jeg begynte å designe opp hvordan jeg hadde sett for meg det i Sketch Up, og ble til slutt ganske fornøyd. Dere kan se hvordan rommet ser ut under: Som dere ser, så er rommet litt spesielt. Når man kommer inn døra, så er det en slags "gang" før man kommer til selve "bosoa" eller "bula". Altså, der senga og pulten min er, og mitt opphold stort sett er. ."Før" bilder I en worklog er det viktig å vise hvordan utgangspunktet ser ut, og jeg har prøvd å dokumentere dette. Under følger det en del "før" bilder, som dere kan fryde dere med. Om ikke det motsatte. Det kan nevnes at jeg var på godt vei med ryddinga her, så jeg sover faktisk ikke med masse esker oppe i senga. Trykk for å åpne opp Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Inngangspartiet Fra døren og inn Mot høyre Mer perspektiv mot høyre Speil! Min fine gamle pult. Stor plass hva? Seng Mer seng Fra vinduet Og igjen .Fargeprofil og design Siden jeg liker å ha orden på ting, så lagde jeg meg en fargeprofil oppe i hodet mitt. Den består av svart, hvit, og trehvitt. Siden veggene på rommet mitt er trehvite, og jeg ikke ønsket å male dem, så måtte jeg finne noe med skikkelig kontrast. Jeg liker den trehvite fargen, da det gir litt varme. Da ble det følgende: - Trehvit - Svart - Hvit Det kan virke skikkelig kjedelig, men det som er litt fett, er at man kan pynte med litt knæsje farger i ettertid, så man får litt fart i det hele. Det er ihvertfall planen min. Litt urbane neon farger som grønt, blått, gult, lilla osv. Dere skjønner. Vi får se hvordan det blir! Oppe i hodet mitt ser det ihvertfall bra ut! Når det kommer til designet, så kjører jeg IKEA møbler. IKEA har tidløse møbler som jeg liker svært godt, samtidig som de er billige, og kvaliteten helt grei. Og det fungerer utmerket for meg! Møblene blir nok svarte, ihvertfall en svart bordplate. .Køstom bordplate Når det kommer til bordplata, så så dere kanskje på Sketch Up'en min at det var noe heftig der. Jeg har designet bordplata selv, etter skreddersydde mål fra rommet mitt. Jeg ville ha mest mulig bordplass, med svinger i hjørnene med litt bord på sidene også. Til å ha ting og tang på, dere. Etter at modellen var ferdig designet, er det bare å ture til et snekkerverksted i nærheten og fortelle åssen materiale vi ville ha dette i, og gi dem modellen. De har nemlig en fresesak som lager bordet meget lett. .Belysning Belysning er for meg veldig viktig. Når man kjører så mørk stil på møblene som jeg har tenkt, så er det viktig å balansere det opp igjen med belysning. Planen er å ha tre lamper med spotpærer hengene over bordet mitt, for å skape en stemning som er rolig og fin. Lampene skal kunne dimmes etter ønske, selvsagt. Ser for meg hvor herlig det er å skru på de lampene når jeg arbeider en sen kveld, med litt rolig musikk. Over møblene ellers i rommet mitt, så har jeg tenkt å ha belysning der også. Planen er å ha noe LED greier, eller noen små spotter som lyser det opp. .Prosessliste Å sette opp planlagte ting i en liste syntes jeg hører hjemme i en worklog. Her er min liste: • Tømme og rydde rommet • Vaske gulv, vegger og tak • Kjøpe inn møbler fra IKEA • Bestille bordet fra snekkerverksted • Kjøpe belysning • Rydde og sortere i gamle ting • Male om sengen i svart • Male om sofa i svart • Trekke om sofa • Montere opp møbler • Montere opp bord • Legge opp strøm til lamper i tak • Legge opp kabler på en skikkelig måte under bordet Forklaring • - Ferdig • - Under arbeid/bestilling • - Ikke påbegynt .Aktuell status Nå venter jeg på å montere opp møblene. Updates vil komme fort nå! .Updates Her vil det bli samlet opp linker til updatene som vil komme. Stay tuned! Kommentarer er veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå