Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett går tregt

Anbefalte innlegg

For ca. en uke siden begynte plutselig internettet i hele huset å gå treigt. Før hadde jeg nesten alltid 500++ kb/sek nedlastingshastighet på f.eks torrenter, men nå kommer det aldri over 200. Websider laster også merkbart tregere. Har noen peiling på hva som kan være galt?

-Det er 4 PC'er i huset, alle har samme problem.

-Når jeg laster ned ting sier oppgavebehandling at jeg bruker ~10 til 5% av trådløst nett. Det pleide aldri å gå over 3% før, selv med nedlasting på over en halv mb i sekundet.

-Har prøvd å slå av brannmurer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Taskmanager sier kun hvor mange prosent du bruker av nettverket (54Mbps/100/1000 ect.), dette er ikke linjen din.

Sikker på at det ikke er motparten som er treg? Hvilke sider er det du laster ned fra?

Det kan også hende at det er et Botnet-system i nettverket eller at det bare er vedlikehold på linjen din. :)

Lenke til kommentar
For ca. en uke siden begynte plutselig internettet i hele huset å gå treigt. Før hadde jeg nesten alltid 500++ kb/sek nedlastingshastighet på f.eks torrenter, men nå kommer det aldri over 200. Websider laster også merkbart tregere. Har noen peiling på hva som kan være galt?

-Det er 4 PC'er i huset, alle har samme problem.

-Når jeg laster ned ting sier oppgavebehandling at jeg bruker ~10 til 5% av trådløst nett. Det pleide aldri å gå over 3% før, selv med nedlasting på over en halv mb i sekundet.

-Har prøvd å slå av brannmurer

Hvis naboen har fått seg trådløst nett så forklarer det en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...