Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig stoffer til post fra utland

midian

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nysgjerrig på om man kunne få noe problemer for å bestille si en protein shake fra sverige, som inneholder ulovlige anabole midler som ikke er tillatt i norge?

Ville dette evnt. bare blitt stoppet i posten, eller ser jeg da på større konsekvenser for handlingen?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venn som gjør dette og han får brev av posten om tilatelse for å påne pakken. Han svarer nei og de sender den i retur til avsender.

Er det dop og annet fyfy vet jeg politiet spaner på utlevering og eier deg rett etterpå.

Lenke til kommentar
Er det dop og annet fyfy vet jeg politiet spaner på utlevering og eier deg rett etterpå.

Da er det bare å la være å betale med stt eget visa kort, og politiet kan ikke bevise at du har bestilt det.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg sender deg en pakke med en kilo heroin i, uten at du vet innholdet, så skal du bli straffet for det?

Ikke automatisk, men hvis politiet prioriterer saken så kan de gå til domstolene for å få begjæring til å få utlevert ip- adresser, navn nak ip- adresser, mail- informasjon osv. De vil også sjekke deg som person, er du tidligere involvert i narkotika osv. Med andre ord en klassisk etterforskning. Glemte å nevne ransakelse også, det kan være aktuelt.

Lenke til kommentar

Nja, kan være feilsendt. Men da er det også forbudt å åpne andres brev uten tillatelse. Men kan jo hende navnet er nesten identisk, og du tror det er en pakke du venter.

Men for å være seriøs, jeg tror nok vedkommende mente hva hvis tollvesenet finner det. Og de pleier alltid å anmelde dette til politiet.

Lenke til kommentar

Men som tidligere nevnt, spør tollvesnet meg om tillatelse for å åpne pakken, og hvis jeg svarer nei går den i retur?

Må man vise legitimasjon ved postoppkrav? Kunne man evnt. bestilt fra et falskt navn?

Lenke til kommentar

Du får ikke spaner på deg for noen microgram steroider ;)

For sikkerhet kan du bestille fra bibliotek med midlertidig e-post og sende pengene kontant i en konvolutt. Da skal det litt til for å knytte deg til saken.

Edit:

Disclaimer: NEINEI, oppfordrer ingen til å bestille illegale substanser.

Endret av Strindmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...