midian Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei! Jeg var nysgjerrig på om man kunne få noe problemer for å bestille si en protein shake fra sverige, som inneholder ulovlige anabole midler som ikke er tillatt i norge? Ville dette evnt. bare blitt stoppet i posten, eller ser jeg da på større konsekvenser for handlingen? Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har en venn som gjør dette og han får brev av posten om tilatelse for å påne pakken. Han svarer nei og de sender den i retur til avsender. Er det dop og annet fyfy vet jeg politiet spaner på utlevering og eier deg rett etterpå. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Er det dop og annet fyfy vet jeg politiet spaner på utlevering og eier deg rett etterpå. Da er det bare å la være å betale med stt eget visa kort, og politiet kan ikke bevise at du har bestilt det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvem som har betalt har i utgangspunktet liten bevismessig verdi. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Så hvis jeg sender deg en pakke med en kilo heroin i, uten at du vet innholdet, så skal du bli straffet for det? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Om de finner ut spaner de lenge, ser hva du gjør med det. Mange slike eksempler i media, purklen spanet på hvor de gravde ned dopet osv i mange mnd. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Så hvis jeg sender deg en pakke med en kilo heroin i, uten at du vet innholdet, så skal du bli straffet for det? Ikke automatisk, men hvis politiet prioriterer saken så kan de gå til domstolene for å få begjæring til å få utlevert ip- adresser, navn nak ip- adresser, mail- informasjon osv. De vil også sjekke deg som person, er du tidligere involvert i narkotika osv. Med andre ord en klassisk etterforskning. Glemte å nevne ransakelse også, det kan være aktuelt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Slår vel litt feil hvis det første jeg gjør er å ringe onkel blå for å informere om at noen har postlagt en kilo heroin til meg... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nja, kan være feilsendt. Men da er det også forbudt å åpne andres brev uten tillatelse. Men kan jo hende navnet er nesten identisk, og du tror det er en pakke du venter. Men for å være seriøs, jeg tror nok vedkommende mente hva hvis tollvesenet finner det. Og de pleier alltid å anmelde dette til politiet. Lenke til kommentar
midian Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Men som tidligere nevnt, spør tollvesnet meg om tillatelse for å åpne pakken, og hvis jeg svarer nei går den i retur? Må man vise legitimasjon ved postoppkrav? Kunne man evnt. bestilt fra et falskt navn? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Du får ikke spaner på deg for noen microgram steroider For sikkerhet kan du bestille fra bibliotek med midlertidig e-post og sende pengene kontant i en konvolutt. Da skal det litt til for å knytte deg til saken. Edit: Disclaimer: NEINEI, oppfordrer ingen til å bestille illegale substanser. Endret 12. mai 2009 av Strindmo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå