Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Etter man har trukket visdomstenner

Anbefalte innlegg

Så var jeg så heldig å få hull i tre av fire visdomstenner samtidig, da. Nå skal de ut. Jeg skal trekke den første øvre nå til uka.

Det jeg lurer på, er om jeg burde prøve å få meg fri fra jobben dagen etter? Er det vanlig at man hovner opp noe hinsides og har masse smerter etter å ha trukket en visdomstann? Jeg har også hørt at de øvre er lettere å få ut enn de nedre.

Noen som har erfaringer å dele?

Endret av TheMartine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Har trukket 3 av visdomstennene mine, 2 nede og 1 oppe :)

Øvre er lettere å trekke enn de nedre, det stemmer.

Om du burde få deg fri dagen etter er en ting jeg ikke syns er nødvendig. Jeg for min del trengte bare den ene dagen og komme meg på. Men det har nok myyye å gjøre med at jeg fikk paralginforte av tannlegen min. Det gjør ikke så vondt å trekke dem sånn egentlig. Det er verre samme dagen å dagene etterpå når du skal spise mat siden man såvidt da klarer å åpne munnen, maten må mer eller mindre dyttes inn i munnen forså å tygges forsiktig på den andre siden av der du trengte tannen/tennene ;)

Bare husk å be om smertestillende etter du har trukket dem så går det bra ;)

Håper dette var til hjelp :)

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Hehe. Spytting av blod er jo bare tøft :b

Grunnen til at jeg tenkte på å ta meg fri, eller bytte bort vakta, er fordi jeg har hørt skrekkhistorier om folk som hovner opp så mye at de ikke kan snakke, og har helt forferdelig vondt etterpå. Jeg jobber i en garderobe på et utested, så sier seg selv at det ville passet ganske dårlig. Derfor er det greit å høre andres erfaringer =]

Takk for tipset, Nickless. Er vanligvis uhyre forsiktig med smertestillende, men akkurat i sånne tilfeller må det være lov :b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...