Pels Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hei, får ikke til å koble meg til skolens nettverk (eduroam på hio). Har en Asus EEE PC S101 og kjørte Windows XP. Da fikk jeg plutselig en dag 'begrenset eller ingen forbindelse'. Fikk aldri løst problemet (prøvde stort sett det meste det jeg fant på google) og installerte Windows 7 men får det samme problemet. Da må det jo være noe med selve nettverkskortet? Fikk hvertfall en bedre analyse av problemet i Win7, se vedlegg. Endret 7. mai 2009 av Pels Lenke til kommentar
juicetyven Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Sjekk om driverne fungerer riktig i enhetsbehandling (høyreklikk Min Datamaskin og "Manage", deretter til fanen Device Manager. Er det bare på skolen det ikke fungerer? Spør på IT-avdelingen hos dere om de kan hjelpe deg om ikke annet Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Det ser ut til at det bare er skolen jeg ikke klarer å koble meg til. Alle drivere er installert. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Kanskje skolen har sperret deg ute? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Kanskje skolen har sperret deg ute? Jeg kan logge meg inn på de stasjonære PCene uten problem. Får vel ta det opp med IT supporten på skolen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det jeg tenkte på var at de f.eks har oppdaget uønsket trafikk fra din maskin og derfor sperret MAC-adressen på maskinen din ute fra nettet sitt. De kan f.eks nekte å tildele IP-adresse til din maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) http://tinyurl.com/r7495c Endret 8. mai 2009 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Det jeg tenkte på var at de f.eks har oppdaget uønsket trafikk fra din maskin og derfor sperret MAC-adressen på maskinen din ute fra nettet sitt. De kan f.eks nekte å tildele IP-adresse til din maskin. Jeg fant det ut. Jeg hadde ikke installert en oppdatering (MS08-067, dvs KB958644) og ble svartelistet på det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 OK, du hadde ikke installert en sikkerhetsoppdatering og kom derfor ikke inn på nettet ... Kan du tenke deg andre konsekvenser av å ikke installere sikkerhetsoppdateringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå