dacr0w Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Kjører RC1 (32bit) på en HP desktop med Realtek HD Audio lydkort. Jeg har 2 jack porter i front og 2 bak. I front fungerer alt, bak fungerer ingenting uten at jeg lurer det til... Det som skjer er: Når Windows starter får jeg ikke lyd ut i bakre "grønne" port, kun lyd i den innebygde høyttaleren. Og det er jo ikke akkurat der jeg vil kjøre Spotify etc... Realtek har som vanlig autosensing på portene/ inngangene, så hvis jeg plugger fra jack kablen til stereoanlegget i bakkant av pcen, og så kobler den til igjen, spretter et dialog vindu opp som spør meg hva det er jeg prøver å koble til. Når jeg så velger "speaker out" eller evt. "headphone out", får jeg opp beskjed om "hardware not supportet" og ingen lyd (!!!). Hvis jeg derimot plugger i f.eks et headset i front får jeg lyd der, og dersom jeg samtidig plugger i bak og velger "speaker out", for så å fjerne headsettet i front så får jeg faktisk lyd fra porten bak !! Den må mao. lures i gang.. Hvis jeg så er så dum at jeg rebooter, så må hele prosessen gjentas. Dette orker jeg ikke i lengden. Har noen en fiks? Jeg har prøvd med driverne man får via Windows update og jeg har prøvd siste (2.22) direkte fra Realtek. Programvaren har ingen valg for å skru av autosensing eller tvinge portene til å oppføre seg på det ene eller andre viset. Jeg kan kun kjøre "enable / disable" på funksjoner, ikke porter. Under Beta fungerte alt greit etter at jeg la inn Vista drivere. I RC1 fungerer det ikke. Fantastisk irriterende.... Har googlet litt og mange rapporterer det samme. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg har samma problemet og ikke klart å løse det. Prøvde å plugge i en annen maskin med samme hovedkort og integrert lydkort, da funka det fint. Har også googlet i flere dager og installert og avinstallert drivere. Ingenting hjelper... Lenke til kommentar
dacr0w Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2009 Med den nye 2.23 ser det ut til å fungere. Men jeg tør ikke plugge fra og til bak for å teste. Så lenge det har fungert etter gjentatte reboots er jeg fornøyd G-Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå