Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Utstyr ny Audi A4 Avant


Anbefalte innlegg

Hjelp!? Skal bestille ny Audi A4 Avant nå, men det var da en utrolig lang utstyrsliste! Jeg vet mange synes det er en litt kjedelig bil, men det blir nå den, men jeg kunne gjerne trengt litt hjelp med utstyret, blir helt forvirret!

 

Har ikke klart å bestemme meg for farge heller, noen forslag på det? Blir dessverre av det mest vanlige slaget det også, må ha en lettsolgt bil, jeg heller vel til sort, men kanskje noe innen grått el. kunne være noe?

 

 

Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Som man roper i skogen får man svar: Her vi du få masse tips om å kjøpe hele listen, av mange som hverken skal, eller har råd til, å betale dette :devil:

 

Se over listen og velg det du MÅ ha først. Dette er det bare du som vet, men det kan være tilhengerfeste, koppholdere i baksetet, skinninteriør, parkeringssensor(er)/ryggekamera, bio-xenon, cruise control, etc. Se om det finnes pakker som inneholder det du vil ha, ofte er det mye bedre priser på pakker enn utstyr i "løsvekt". Prøv å fiske litt hos forhandler hva de som skal kjøpe brukt A4 ser etter, men ikke stol på at svaret er helt pålitelig. Gjør et søk på finn.no eller tilsvarende nesten nye og se hva de har.

Lenke til kommentar

For det første; gå for Skinn/alcantara seter. Langt mer behagelige, blir ikke like kalde om vinteren og blir ikke på langt nær brennende varme i sommersola som skinnseter. Ellers er DVD-basert navigasjonssytem veldig lurt, da dette øker annenhåndsverdien betraktelig. Ellers er quattro veldig lurt (ikke minst grunnet bedre fremkommelighet om vinteren), Bang & Olufsen lydanlegg, bluetooth biltelefon, varme i bakseter, oppbevaringspakke, lyspakke, 18" aluminiumsfelger, cruise control, blanke rails etc. Dette er det mest essensielle jeg kommer på nå. Har kjørt Audi i 7 år (side jeg begynte å øvelseskjøre), og har opparbeidet meg en viss peiling på hva en Audi bør ha av utstyr. Hadde en A6 2005 modell med vanlige helskinnseter og uten DVD-navigasjon som viste jeg så være svært vanskelig å selge, selvom den kun hadde gått 80000 og var helt strøken. Den hadde heller ikke S-line.

 

Andre ting du bør ha før jeg glemmer det; S-line interiør- og eksteriørpakke, avtagbart hengerfeste, samt sportsstoler (som nevnt over i skinn/alcantara).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har også hørt at integrert navigasjon er en fordel ved bruktsalg, men har aldri forstått hvorfor. Du får en fastmontert løsning som ofte er proprietær, du kan (ofte) ikke legge inn fotobokser eller andre POIs, og du må betale dyrt for nye kart (hvis du i det hele tatt får tak i dette), og den er ofte ikke tilgjengelig med norsk språk. Uansett må du ha en løs GPS i tillegg som du kan bruke når du er på ferie andre steder uten din bil, selv bruker jeg min når jeg kjører leiebil i utlandet og når jeg går i storbyer (finner alltid igjen hotellet mitt!).

 

Av egen erfaring må jeg si at i 99,9% av alle turer jeg kjører, bruker jeg GPS kun for fotoboksvarsling, det er fort gjort å glemme en, spesielt når man har kjørt samme strekningen noen hundre ganger.

 

Så personlig ville jeg ikke betalt 22360 (DVD) + FIS til 4640 eller 31480 (HDD) + FIS 4640 for noe jeg ikke ser særlig nytteverdi av. SÅ mye mer får du ikke for en brukt A4 med dette, enn en uten.

Lenke til kommentar

Må det bli A4 Avant? Hvis du selv synes den kan virke "kjedelig", kunne et annet merke være et alternativ?

 

Jeg synes Audi leveres med lite "utstyr" sammenlignet med flere av konkurrentene (Volvo, Ford, VW, ...), så når man har plukket fra lista det man "må ha", så er prislappen ofte overraskende mye høyere enn utgangsprisen. Men, det er en barriere å bytte merke ... (Been there, done that.) Det er ikke til å komme fra at A4 er en god bil å kjøre - når det ikke er et eller småplukk som ikke er helt med; foringer, bærearmer, kalipere, ...

 

[Audi: Fire nuller i grillen og én bak rattet ....]

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor mye du skal bruke, men slik ville jeg hatt min utstyrt:

 

(Fra DinBilPartner. Du kan spare litt med å kjøpe fra dem)

 

Audi A4 Avant 2.0 TDI CR DPF 143HK 6-GIR 364 900

Kvartsgrå metallic (Q4Q4) 6 200

S-Line sportsinteriør skinn/perforert alcantara

- Seter: Sort/Sort - Instrumentbord: Sort-Sort

- Matter: Sort - Innvendig tak: Sort

Forutsetter S-Line Sportspakke (WQS) (N7K QE) 12 400

Valgt ekstrautstyr 122 700

 

 

Pris ferdig med skilter på i Drammen: 506 200

 

 

Vi leverer med lokale skilter i hele Norge

 

 

Veiledende pris (Drammen): 573 160

 

Utstyr:

 

 

Audi Hill Hold Assist (UH2)

(Veil. 600,-) 0

Lyspakke (QQ1)

- Innstigningslys

- Fotromslys

- To leselys bak

- Punktbelysning av midtkonsollen

- Belysning av

-- innvendige håndtak

-- luftdyser

-- makeup-speil

-- koppholdere

(Veil. 2250,-) 0

Dekorinnlegg i aluminium - Hologram (5TE)

(Veil. 2480,-) 0

Plassbesparende reservehjul (1G5)

(Veil. 1070,-) 0

S-Line Sportspakke fra quattro qmbH (WQS)

- Forutsetter S-line sportsinteriør

- S-line sportsfjæring (senket 30 mm)

- 18 toms aluminiumsfelger i 5eket design (C8S)

- Svart (QE) eller sølv (QF) søm på innredningen (velg nedenfor)

- Svart taktrekk

- S-line sportsratt i perforert skinn

- Girspak-kule i perforert skinn

- Matt børstet aluminiumsdekor

- Innstigningslister med S-line emblem

- S-line emblem på forskjermene

- Eksklusive S-line farger: Monza sølv (N9) eller Misano rød (U7) kan velges.

(Veil. 33880,-) 24 700

S-Line Eksteriørpakke fra quattro qmbH (PQD)

- Luftinntaket i fronten i S-line design

- Sportslig designet diffusor bak i platinium grått

- Lakkerte nedre dørlister i bilens farge (standard)

- Sportslig design på støtfangere foran og bak

- S-line logoer foran og på innstigningslistene

- Forkrommede avgassrør (på 4-sylindrede motorer)

(Veil. 15580,-) 15 000

Xenon Plus nær- og fjernlys (PX4)

- Inklusiv LED posisjonslys

NB - Er med i X-Edition

(Veil. 8380,-) 8 600

Adaptive frontlys (8Q5)

- Bedre sikt i sving - fronlysene svinger

(Veil. 4140,-) 3 000

Tonede vinduer (ekstra mørke ruter) (4KF / VW1)

- Privacy vinduer fra B-stolpen og bakover

(Veil. 4960,-) 3 800

Audi Parking System plus (7X4)

- Akustisk og optisk parkeringssystem foran og bak

(Veil. 9100,-) 6 600

Tåkelys foran (8WB)

- Kun for 2.0 120 og 143 HK motor, inkludert i 6-sylindrede og 2.0 170 HK

- (Vedr. veiledende pris: Inkludert i Norge fra 143 HK av)

(Veil. 2200,-) 1 600

Open Sky - Panorama soltak (3FU)

- Elektrisk innstillbart

- Komfortlukking via bilnøkkelen

- Manuell innstillbar solbeskyttelse

(Veil. 16300,-) 12 100

Avtagbart tilhengerfeste (1D2)

- Tilhengeren stabiliseres automatisk ved hjelp av ESP

- Inklusiv norsk adapter

(Veil. 9150,-) 6 500

Klimaanlegg Plus (9AQ)

- 3 soner

(Veil. 6770,-) 5 000

Elektrisk manøvrerbare førersete (3PB)

- Passasjersetet stilles inn mekanisk

- krever el-justerbar korsryggstøtte (7P1) eller sportsseter

(Veil. 7690,-) 5 800

230 V strømuttak i midtkonsoll 9Z3

- krever midtarmlene

Kan foreløpig ikke bestilles (uke 4 2009)

(Veil. 1600,-) 1 200

Parkeringsvarmer med fjernkontroll (PK6)

- Motor og kupe

(Veil. 16900,-) 12 600

Audi Radio Concert (8UD)

- inkl. 6,5 toms fargeskjerm

- NB Se pakker

- A4 leveres ikke med dabradio i Sverige. 3 000

Bang&Olufsen Sound System (9VK)

- 500W utgangseffekt

- 10-kanals forforsterker

- 14 høyeffektshøyttalere:

-- 6 høytalere i dørene

-- 2 diskant-, en mellomregister- og en centerhøytaler i dashbordet

-- Subwoofer og 2 Surround høytalere i hattehyllen

- Lydforstyrrelses-kompensator

- Kan ikke kombineres med Chorus

(Veil. 10560,-) 7 800

iPodadapter for Audi Music Interface

(Veil. 1900,-) 1 100

BlueTooth Mobiltelefonsystem (PT5)

Forberedt for feste av mobiltelefon i midtarmlenet:

- Inkludert midtarmlene

- Handsfree funksjon

- Dual band antenne

- Telefonen kobles til FIS via bluetooth

- Styres med knappene på multifunksjonsrattet

Telefonspesifikt adapter kan eventuelt bestilles separat og kommer i tillegg

(Veil. 5970,-) 4 500

 

 

 

Endret av DSG
Lenke til kommentar

Med mindre du kjører alt for fort på nylagt asfalt hver dag, ville jeg styrt unna sportsunderstellet. Det ødelegger komforten mer enn det gagner kjøreegenskapene.

 

Mest sannsynlig kommer du ikke til å få igjen noen nevneverdig sum penger for utstyret du kjøper. Det kan allikevel være med på å gjøre bilen mer lettsolgt.

 

Jeg ville valgt skinn eller skinn/alcantara sportsseter, utvendig S-Line-pakke, bi-xenon, soltak og navigasjon hvis jeg hadde hatt råd. Et godt tips er å bestille DAB-radio hvis du ofte beveger deg i grisgrendte strøk og hører på radio. Mange kanaler og krystallklar lyd.

 

Lykke til med bilkjøp. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøpe bil så gir jeg meg da f. i hva andre vil ha av utstyr. Kjøp det utstyret DU har lyst på/trenger, gi blaffen i overpriset unødvendig piss som f.eks integrert navi og B&O.

 

Ellers blir det jo kjempemorsomt med enda en sølv/grå/svart a4 på veien... er kanskje ikke til å unngå når valget står mellom 2-3 farger og 30 forskjellige gråtoner :roll:

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal kjøpe bil så gir jeg meg da f. i hva andre vil ha av utstyr. Kjøp det utstyret DU har lyst på/trenger, gi blaffen i overpriset unødvendig piss som f.eks integrert navi og B&O.

 

Ellers blir det jo kjempemorsomt med enda en sølv/grå/svart a4 på veien... er kanskje ikke til å unngå når valget står mellom 2-3 farger og 30 forskjellige gråtoner :roll:

 

Lykke til ;)

 

Jeg er enig i det du sier der, men ikke begynn å "rakk ned" på ting DU mener er unødvendig. Det er vel også opp til hver enkelt?

 

F.eks. B&O ville JEG hatt uansett om det er "overpriset" eller hva du synes. Jeg vil ha god trøkk og god lyd i bilen. Da er det vel ikke unødvendig for meg?

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå er det Anne_k som skal ha bilen, ikke du, og hva du ville hatt er relativt uvesentlig. Kanskje Anne_k ikke bryr seg om "trøkk" utover det som er i standardanlegget, og da er det helt unødvendig å legge mange lapper ekstra i dette.

 

Se ellers post #2, hvor jeg sier at trådstarter må først velge ut fra det h*n selv ønsker.

Lenke til kommentar
Nå er det Anne_k som skal ha bilen, ikke du, og hva du ville hatt er relativt uvesentlig. Kanskje Anne_k ikke bryr seg om "trøkk" utover det som er i standardanlegget, og da er det helt unødvendig å legge mange lapper ekstra i dette.

 

Se ellers post #2, hvor jeg sier at trådstarter må først velge ut fra det h*n selv ønsker.

 

Såklart er det Anne_K som skal handle bil, nå var det bare for å gi et eksempel med det som Spindel sa. Han mente noe var piss, det syns ikke jeg, og kanskje ikke Anne_K heller. Men hva som er "piss" og hva som er bra, er selvfølgelig opp til Anne. Men nå kom hun her for å få inspirasjon om vi kan kalle det, det.

Endret av DSG
Lenke til kommentar
Jeg er enig i det du sier der, men ikke begynn å "rakk ned" på ting DU mener er unødvendig. Det er vel også opp til hver enkelt?

 

Helt åpenbart :)

 

Jeg trakk fram navi fordi det i 95% av alle slike diskusjoner trekkes det fram som nærmest livsnødvendig om du noensinne vil selge bilen igjen. Svakhetene med intregrerte systemer er allerede nevnt og trenger ikke gjentas, og salgsargumentet er bare tøv... Jeg skulle stoppet der, mistet objektiviteten når jeg trakk med B&O ;)

 

Humrer også litt over 23-åringer som 'har opparbeidet seg en viss peiling på hva en Audi bør ha av utstyr.' Det er godt ungdommen får seg utdanning! :thumbup:

Lenke til kommentar

Regner med at den er rettet mot meg, og det er iogforseg greit, men du har ingen bakgrunn for ditt utsagn annet enn å skape en diskusjon rundt det. Det er ikke til å komme bort i fra at attraktivt ekstrautstyr som B&O og navigasjon selger bilen lettere og gjerne gir deg endel ekstra tusen ved et salg. Dette er logisk, jeg sier ikke at det er slik det SKAL være. Men får jeg valget mellom to relativt like biler og den ene har Navi og bedre seter og/eller lydanlegg, nøler jeg ikke med å legge endel ekstra i den, ettersom jeg mener jeg gjør et bedre kjøp og kan være mer tilfreds i ettertid.

 

Og grunnen til påstanden min; min far og andre familiemedlemmer, samt bekjente har relativt fine biler, og man ser fort hva som selger lett og hva som ikke gjør det.

 

Ellers skal du også vite at jeg har en bachelor i informatikk, hvilket gjør at jeg har en utdanning ved siden av det du kaller min "utdanning" innen ekstrautstyr :p

Lenke til kommentar
Regner med at den er rettet mot meg, og det er iogforseg greit, men du har ingen bakgrunn for ditt utsagn annet enn å skape en diskusjon rundt det. Det er ikke til å komme bort i fra at attraktivt ekstrautstyr som B&O og navigasjon selger bilen lettere og gjerne gir deg endel ekstra tusen ved et salg. Dette er logisk, jeg sier ikke at det er slik det SKAL være. Men får jeg valget mellom to relativt like biler og den ene har Navi og bedre seter og/eller lydanlegg, nøler jeg ikke med å legge endel ekstra i den, ettersom jeg mener jeg gjør et bedre kjøp og kan være mer tilfreds i ettertid.

 

Men for at det skal lønne seg, dersom formålet kun er videresalg, må man få igjen minst like mye som utstyret koster i utgangspunktet! Altså, hvis navi koster 25 000 f.eks, betyr det at bilen må kunne selges for minst 25 000 mer enn en ellers tilsvarende bil i markedet. Dette har jeg liten tro på... ihvertfall for en bil som i utgangspunktet koster ca 400-450k ('standard' a4 med diesel og litt utstyr). Og selv om man skulle få igjen disse 25 000 er det en relativt dårlig sparingsform... med mindre bilen selger veldig mye fortere (tid = penger), eller bilen uten ikke selger i det hele tatt.

 

Og grunnen til påstanden min; min far og andre familiemedlemmer, samt bekjente har relativt fine biler, og man ser fort hva som selger lett og hva som ikke gjør det.

 

Ellers skal du også vite at jeg har en bachelor i informatikk, hvilket gjør at jeg har en utdanning ved siden av det du kaller min "utdanning" innen ekstrautstyr :p

 

Jeg vil fortsatt mene, at med mindre du jobber med salg av biler, at du nok har et noe snevert utvalg, og erfaringer derfor må tas med en klype salt. Dersom en bruktbilselger skulle melde seg og vise seg å være enig, vil jeg fortsatt være skeptisk - jeg har ingen tillit til bruktbilselgere ;)

 

Uansett, smaken er forskjellig. Og begynner å gå et langt stykke off-topic, så skal gi meg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...