hs942 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvor gammel må man være for å ta jaktprøven? Er det noen spesiell tid på året man må at den? Takker for alle svar:) Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d....html&emne= Kan vel ta den hele året. Lenke til kommentar
Bulf Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 er det Jegerprøven eller jaktprøven du lurer på? En vesentlig forskjell her. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 er det Jegerprøven eller jaktprøven du lurer på? En vesentlig forskjell her. Jaktprøven? Hva er det? Skyteprøven du tenker på kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jegerprøve en en skriftlig test man må ta en gang, skyteprøve er en skyte på blink test man må ta en gang i året. Men den er så enkel at selv 80 år gamle halv-blinde gubber klarer det. De er 14 års aldersgense på å ta Jegerprøven. Men det er en del restriksjoner på hva du kan skyte iltil du blir 16. Jeg tror det alt storvilt du må være 16 for å skyte. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ja, det er slik: Småvilt: Opplæringsjakt 14 år Selvstendig jakt 16 år Storvilt: Opplæringsjakt 16 år Selvstendig jakt 18 år Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 I lokalavisen her ser jeg hvertfall at det er annonser i ny og ned om jegerprøvekurs. Fikk faren min til å reservere en plass i etternavnet mitt. Personnr. alt sånn stuff ble ordna der nede. Sjekk lokalavisen, ellers er det mulig det står noe på jeger og fisk uten at jeg vet det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ganske lett å bare søke på det nermeste jeger- og fiske-laget og så sjekke sidene deres, og hvis sidene ikke er oppdaterte, så sender du de en mail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå