Gå til innhold

spm. ang. kjøp hos Amazon

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe to ting fra amazon nå, som blir omterent 950 kroner, altså rett under gift-grensa.

Men ser det står "Add gift-wrap/note", betyr dette at de kan sette gift på pakka, slik at jeg slipper toll?

Enda en ting jeg lurte på var om det var gratis frakt på enkelte varer derfra? På de tingene jeg kjøper står det "Eligible for FREE Super Saver Shipping". Da er det vell gratis frakt?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her blir det svaret nei på begge spørsmålene dine. "Gift"-merking er uaktuelt fra amazon, og ville dessuten ikke hatt noe å si siden pakken blir sendt fra en bedrift. Du må forvente å bli avkrevet 25% mva + gebyr.

Og gratis frakt får du heller ikke, siden dette vel bare gjelder for de som bor i USA (amazon.com) eller Storbritannia (amazon.co.uk).

Lenke til kommentar

Det betyr bare at de sender tingen utenlands, er mange varer de bare sender til adresser i USA.

Fraktkostnader står på nettsiden, og du betaler en grunnpris pluss et påslag per vare. Hvilke priser det er kommer an på hvilke og hvor mange varer du kjøper, og hvordan de skal sendes.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du skal kjøpe, og hvor lenge du vil vente på varen (hvilken type frakt du vil ha).

Ofte kan det være billigere å handle fra amazon.co.uk eller amazon.de rent fraktmessig, dersom de har varen.

Lenke til kommentar

Bøker kan du kjøpe så mye du vil av, uansett verdi. Det er IKKE toll på bøker, du betaler heller IKKE moms på bøker, bare så det er sagt.

Eneste gangene du må betale moms er om du bestiller noe annet enn bøker i samme pakke som gjør at pakken overstiger 200 kroner, da må du ut med 25% moms mener jeg å ha lest. Men altså ikke om pakken kun er bøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...