SSSø Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ja, nå har jeg bestemt meg for å bytte ut Octaviaen min. Det som er problemet er at den pga utseende ikke er verdt en drit. Altså blir det et jævla tapsprosjekt å selge den. Jeg prøvde å gi den til damen, men hun ville ikke ha den. Det er en 98 mod som har kjørt 180 000 km utstyrt med en 1,6 liters motor på 101 hk. Alt fungerer fint med bilen, og med nye fjærer foran vil jeg tro den kommer gjennom neste PK (om ca 1 år) uten problemer. Det som er problemet er at den ikke ser særlig fin ut. Lakken er generelt slitt i tillegg til at jeg har en brannskade på bakfangeren (ikke mye, litt smeltet plastikk + lakk som flasser). Det er også en liten bulk på hver hjulbue foran. Lite rust, men litt er det...og det kommer nok snart mer. Stygg nettinggrill har den også. Inni er bilen fin. Den har også et anlegg til 15-20 000 kr, men dette er ikke videre fint montert, så det trekker nok egentlig bare ned. Lurer på om jeg skal ta det ut (men da får jeg jo hull i dashbordet hvor diskantene har stått). Så ja; til saken, hva er dette verdt? Jeg merker at bilen høres enda verre ut enn den egentlig er. Teknisk er den helt fin. Tilsvarende biler ligger på alt fra 40 til 60 000 kr på finn, men det er veldig vanskelig å bedømme hvilken stand de er i ut i fra bildene. Så til en nye gøyere sak. Vi fikk nettopp en svært grei bonus på jobben og sammen med feriepengene er jeg nesten oppe i 100 000 kr. Jeg skal jo ha meg ny bil, men jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Jeg er temmelig interessert i biler, noe som egentlig bare gjør valget mitt vanskeligere. Jeg vil enten ha noe som er alt for dyrt, altfor upraktisk eller alt for gammelt. Så om noen kunne kommet med noen tips til biler som ligger på rundt 100 000 hadde jeg blitt glad. Kan sikkert strekke meg til 150 000, men da må jeg nok ha et lite lån, og det er ikke så gøy. Kravene til en ny bil er: * 100% orginal (til nød skiftet ut cd-spiller) * Ingen bulker, riper i lakken osv * Morsom å kjøre (det trenger ikke å bety stor motor og topp kjøreegenskaper, men det må være noe jeg vil tilbringe tid i) * Jeg må like den (jeg har veldig mange ubegrunnede fordommer mot div merker og modeller, så her har dere en utfordring) * (kommer sikkert flere krav) Har sett på alt fra Lada Niva til VW Caravelle til Alfa Romeo GTV. Takker for svar... Endret 7. mai 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvis du vil ha en bil du skal tilbringe tid i, så tror jeg du kommer til å trives veldig i en BMW E46. Nydelige biler, og BMW er jo kjent for å ha veldig gode kjøreegenskaper. Angående pris, så velger du jo nesten det selv med hvilken motor du går for. Du har jo alt fra 316 til 330. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hvordan er det mulig å klage på Skoda, når det er DU som har satt fyr på fangeren, det er DU som har gjort lakken slitt, og det er DU som har innstallert et stereoanlegg uten særlig entusiasme? Okei, okei, det er kanskje ikke du som har gjort alt, men du har hvertfall ikke gjort noe med det. Skoda er en fin bil, men det er ingen som vil ha en bil som bærer veldig preg av dårlig vedlikehold. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hvordan er det mulig å klage på Skoda, når det er DU som har satt fyr på fangeren, det er DU som har gjort lakken slitt, og det er DU som har innstallert et stereoanlegg uten særlig entusiasme?Okei, okei, det er kanskje ikke du som har gjort alt, men du har hvertfall ikke gjort noe med det. Skoda er en fin bil, men det er ingen som vil ha en bil som bærer veldig preg av dårlig vedlikehold. Hvordan hjelper dette innlegget meg? Har jeg sagt noe negativt om Skoda? Jeg vet at bilen er dårlig vedlikeholdt, og om det er jeg som har ripet opp lakken før jeg trøkket et anlegg inn i bilen og helte en kanne bensin på fangeren for så å tenne på har ingenting med saken å gjøre. Jeg har forresten sett litt på BMW. E46 er fine biler, og absolutt noe jeg vurderer. Vet du noe om hvordan dieselmotorene er (320d)? Liker generelt bensin bedre enn diesel, men så har jeg nesten ikke kjørt noe annet enn VW Transporter og Toyota Dyna med dielsel heller, da. Endret 7. mai 2009 av Arbakadarba Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det som er problemet er at den pga utseende ikke er verdt en drit. Kanskje en ide å gjøre noe med dette da? Vaske godt innvendig og utvendig, polere, flekke på litt lakk på fangeren (dersom du klarer å få det pent) osv. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Det som er problemet er at den pga utseende ikke er verdt en drit. Kanskje en ide å gjøre noe med dette da? Vaske godt innvendig og utvendig, polere, flekke på litt lakk på fangeren (dersom du klarer å få det pent) osv. Bilen vaskes både innvendig og utvendig nesten hver søndag, men har tenkt å fikse den opp litt ekstra før eventuelt salgt, ja (håper jeg finner den orginale grillen). Det eneste er at jeg tviler veldig på mine lakkeringsferdigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå