Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hei.Har en liten ashdown forsterkertopp som trenger ny sikring. Det står at forsterkeren bruker en 250v T500mA sikring (noe som betyr 250V/0.5mA/treg?)Ved strøminngangen står det også: "115V, T1A".Jeg har noen sikringer, som det står "T500mAL250VLAC" men disse sikringene går dersom jeg prøver dem i forsterkeren.Lurer på om noen har peiling? Takk Endret 24. oktober 2019 av Uderzo gjenopprettet innlegg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Om sikringen går er det vel eit teikn på at noko er feil i forsterkaren. Har du satt inn ein identisk sikring med den som sto i og den og gjekk så er det noko feil. Går den under belastning eller sjølv om du ikkje brukar den? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 De nye sikringene du prøver, de er lik i formen og har tilsynelatende like spesifikasjoner som den gamle du tok ut av forsterkeren? Hvis det er det, så er det nok noe som gjør at sikringen går, (at en komponent er brent/kortsluttet inni eller lignende). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) ... Endret 24. oktober 2019 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tjukknaden på tråden betyr ingenting dersom dei er stempla med same spesifikasjonar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fått høre at det kan være jordfeil i forsterkeren. Hva det vil si, er jeg ikke sikker på. Regner med ihverfall nå at det er feil i apparatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå