Gå til innhold

Slanking via Trampoline?

Anbefalte innlegg

Jaura, da var trampolina på plass igjen. Har som mål å generelt komme bedre i form til neste skoleår, og starter heller litt tidligere enn senere.

Skal prøve å kjapt summere: Er litt overvektig, er klar over det. Men liker faktisk kroppen min når jeg drar inn magen å strammer til litt. Er kanskje litt feil sagt, men har ikke intensjoner om å bli treningsjunkie og tenker over alt jeg spiser etc.

Av trening så er det generelt bare gym og daglig dose med gåturer (sikkert 1-5 km hver dag, varierer veldig). Er generelt veldig mye datasitting også :) . Liker ikke løping og jogging, da jeg generelt ikke liker det. Sykling er helt greit og trampoline er helt greit. Har lest mye merkelig om trampoline som treningsmiddel, men vil høre her først.

Føler at jeg klarer å presse meg selv på trampolina, selv om jeg blir dødssliten. Dessuten veldig moro å få til diverse triks.

Kosthold:

Noe pasta-retter, en del kjøtt og lite fisk. En del brød og. Spiser generelt veldig lite poteter.

En del brus, men har kuttet ned på dette i det siste. Den vanlige colaflaska ved PC'en er byttet ut med Fun light saft. Om dette er sunnere (Jadda, ingenting er sunnere enn vann!, bla bla :p ) så er jo dette ett pluss.

Er fult klar over at det er så simpelt som "Tren mer, spis mindre", men vil gjerne ha tips til trening på trampoline.

Om det finnes noen spesifikke øvelser som er mer effektiv og mer treningsrettet en lek og moro så kom med dem!

Har en liten greie hvor jeg gjør 100 vanlige hopp, 10 saltoer på rad, + noe hopping hvor jeg gjør noe fancy med føttene i lufta imens jeg bokser med noen tyngre objekter i hånda. Om det hjelper vet jeg ikke, derfor jeg spør hva som er lurest.

Har ikke tilgang til treningsstudio, og en russerløsning hvor jeg tar noen armhevinger og pushups vedsiden av senga gir jeg bare opp til slutt. Har motivasjonen til å ta meg en 10-60minutters treningsøkt på trampolina hver dag, derfor jeg spør.

Som sagt, vil ikke bli helt nedbrutt av trening. Vil bare komme 10-30 % i bedre form uten å legge om livsstilen totalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En gal landing etter salto kan resultere i flere mnd uten trening.

Ingen øvelser vil gi noen bedre effekt en andre så lenge du ikke har en progresjon så på trampolina vil det bare være sånn at mer du beveger deg eller lengre ( total bevegelse) = forbrente kcal.

Lenke til kommentar
En gal landing etter salto kan resultere i flere mnd uten trening.

Ingen øvelser vil gi noen bedre effekt en andre så lenge du ikke har en progresjon så på trampolina vil det bare være sånn at mer du beveger deg eller lengre ( total bevegelse) = forbrente kcal.

Gal teknik i diverse øvelser kan gi skader som kan resultere i flere mnd uten trening?

Velt på sykkel kan resultere i flere mnd uten trening?

Kjøre bil kan føre til krasj, som kan føre resultere i flere mnd uten trening?

Du skjønner hva jeg mener... Det nytter ikke å tenkte sånn :nei:;)

Lenke til kommentar

Trampoline er noe av den beste kardiotreningen du får tak i. Og i tillegg trener du balanse, spenst, kroppskontroll og støttemuskulatur.

Det å ta triks på trampolinen er den beste treningen så det er bare å fortsette med det. Og det er jo artigere å trene dersom det faktisk er artig. :) Står man bare og hopper for å trene så blir det kanskje fort kjedelig, men dersom man hopper for å klare nye triks så blir det mye artigere.

Eneste problemet jeg hadde da jeg hoppet trampoline var at jeg ble sliten etter bare noen få minutter. Av den grunn er det kanskje best å legge opp hoppingen som intervalltrening.

Lenke til kommentar

Må sei meg enig med War at det kan vere litt skummelt å drive med triksing på trampolina når formålet ditt er trening.

Å begynne å trene skikkelig er aldri gøy, men det blir veldig gøy etterhvert bare du holder ut lenge nok til å merke progresjon.

Formålet ditt her må altså vere gøy på trampolina, med litt trening som bonus. Utbyttet ditt tror eg du først og fremst vil se av bedre koordinasjon og bedre balanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...