Gå til innhold

tarantell og hund for 13 åring?


Anbefalte innlegg

hei jeg bare lurte på en ting jeg har en liten bichon frise som er veldig sjalu av seg. men jeg lurte på om det går ann å ha en tarantell i tilegg har alltid vært facinert av edderkopper og slike ting så jeg lurte på om det går uten at det blir fight vist dere skjønner ikke det at jeg skal ha den på gulvet og sparke ball med den og forresten passer det for meg jeg er 13 år er mye inne på rommet så den ville fått min fulle oppmerksomhet 24/7 utenom på natta og skoletida.. også en ting til mamma er ikke så keen på edderkopp og kommer til å si "nei du har max(bikkja) så du kan ikke ha et dyr til" hva skal jeg si for å få henne til å skifte mening??? går det ann å kose med en tarantell ? ikke sånn klemmer ogsånn men de liker vel kos på en måte dem også ?? håper på svar ! :p

 

 

-Thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

din mor kommer aldri til å gå med på det. med mindre du på mystisk vi skulle klare det så kan du bare glemme det.

 

så lenge hunden ikke roter rundt på rommet ditt når du ikke er der så skulle det ikke være noe problem. en liten edderkopp og en hund skal aldri ha fysisk kontakt. da går det ille. enklere er det ikke.

 

edit: er nok redd for at dette er en av de mange tingene du må la pasere uansett hvormye du ønsker det. (it zukz -.-')

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å bumpe tråden etter 20 min. La folk få litt tid til å svare.

 

Du kan forresten spør mammaen din og se hva hun sier før du starter å tenke ut måter for å overbevise henne. En tarantell har forresten forskjellige behov, som f.eks ganske høy temp på rommet den er i (tror det var rundt 25-30 grader når jeg så en i dyrebutikken), og så trenger den spesiell mat (ofte levende), så det er en del styr til å begynne med.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å bumpe tråden etter 20 min. La folk få litt tid til å svare.

 

Du kan forresten spør mammaen din og se hva hun sier før du starter å tenke ut måter for å overbevise henne. En tarantell har forresten forskjellige behov, som f.eks ganske høy temp på rommet den er i (tror det var rundt 25-30 grader når jeg så en i dyrebutikken), og så trenger den spesiell mat (ofte levende), så det er en del styr til å begynne med.

gode poeng, men jeg tror uansett han ikke kommer seg forbi problem nr. 1. sin kjære mor :)

Lenke til kommentar

sorry for bummpinga men jeg har spurt mora mi før for et år siden ca da var det et kort og kjappt nei men jeg fikk lov å "lese" om taranteller ... men skader ikke åspørre :p men noen som har noen taktikker som for eksempel å ignorere henne til jeg får lov?

Lenke til kommentar

Du kan sikkert trene Max til å stå på skuldrene dine da. :p

 

Rottehaler er dritt, jeg skjønner moren din veldig godt. Men rotter er jo smarte og egentlig litt søte dyr så med litt overtalelse (les=valpeøyne) skal det nok gå. Bare husk at det er jobb med de selv om de er små. :p

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på en ting:

Hvis du vil være perfekt til å ta vare på en tarantell i og med at du sitter på rommet ditt hele tiden utenom i skoletida, hvordan i granskauen er du da i stand til å ta vare på Max? Han er vel ikke så glad i å sitte på rommet ditt hele tida, kan jeg tenke meg.

 

Synes du skal begynne å ta skikkelig vare på det dyret du har, før du skaffer deg et til.

Lenke til kommentar

nei jeg mente ikke at jeg satt på ræva hele dagen me vis det trengs så gjør jeg ikkenoe av det er stort sett ute hee dagen å skater:P ikke misforstå ..

 

og forresten max er et dovendyr sover nesten 24/7 eller så sitter han oppe i det høye vinduet og spionerer på naboen :p

Endret av Zhensic
Lenke til kommentar
nei ikke sånn men jeg vil ha et lite dyr som er fet og kosete det suger med bjeffinga til max heletida

Bjeffing? Ja da har dere nok ikke vært flinke med han

 

vi er faktisk ganske flinke med han men har går helt på str når han hører noe utenfor døra eller ser noe ut vinduet og det blir irriterende i lengden vist han sover i senga mi :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...