vreil Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har kommet inn i HTTS og lurer litt på hvilken tjeneste jeg kan vente meg der. Noen som har vært der? Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Lest om det på mil.no? Det er en god start. De har ansvar for trening av personell, og har mye avansert treningsutstyr. Det vil si at flere avdelinger kommer til HTTS for å lære gjennom de unike simulator- og treningsgreiene som HTTS tilbyr. Det virker som om de lærer opp mange fra avdelinger som Telemarksbataljonen og andre down-to-business avdelinger. De har et eget OPFOR-kompani (Opposing Forces) og deres oppgave er å være markører for avdelingene som trenger motstandere å øve mot. Markørtjeneste er noe av det gøyeste du kan gjøre i forsvaret, det går ofte ut på å lage trøbbel for good-guys. Mange soldater vil si at det gøyeste de gjorde var markørtjeneste. Dette er sjelden vare for vanlige soldater men det blir sannsynligvis tjenesten din. Det, i tillegg til at du sikkert får tilgang til mye fett utstyr, burde tilsi at du er griseheldig med innkallelsen din. Correct me if I'm wrong, HTTS er en veldig ny avdeling, og jeg vet ikke mye om den. Lenke til kommentar
vreil Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Leste det som sto på mil.no, men var fortsatt ikke helt sikker på om tjenesten kom til å bli morsom. Er HTTS en av kompaniene som har fått den nye HK 416? Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) sannsynligvis, med tanke på at det er snakk om 2010. Endret 8. mai 2009 av Master_Chef Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 HTTS er ikke et kompani, og de fleste avdelinger som faktisk bruker våpnene litt har fått 416 nå. Problemet er at det ikke er sikkert den er brukannes, på grunn av alt oppstyret rundt ammunisjonen, samt standard logistikkproblemer à la det norske forsvar. For øvrig er det MANGE, jeg gjentar JÆVLIG MANGE om beinet for å komme inn i markør-avdelingen, som for øvrig heter kampeskadronen. I august-innrykket er det faktisk jævlig vanskelig, men hvis du skal inn i januar så er det ikke fullt så ille. Lenke til kommentar
Tilfeldigfyr Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hvis du er heldig nok til å komme til KESK, så for all del, ikke bli forflytta eller noe, er utrolig kult De hadde sist gang jeg sjekka (Januar) ikke fått HK 416, pga at det ikke finnes SAAB-utstyr som passer til den. Bruker fortsatt AG, men får sikkert HK til sommern Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Har de som skal inn i 2010 fått innkallelse enda? Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 De som skal inn i januar har fått ja. Ihvertfall de fleste. Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Forsvaret har ennå ikke skaffet rekyllforsterkere til HK416, så jeg vil nå tro det er mye gøyere å tjenestegjøre med AG3 eller MP5. For dem som ikke kjenner til dette, man trenger rekyllforsterker for å skyte full auto med øvelsesammunisjon. Er du på øvelse med HK416 må du jo lade hvert eneste skudd. urk... Lenke til kommentar
Richard_H Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Forsvaret har ennå ikke skaffet rekyllforsterkere til HK416, så jeg vil nå tro det er mye gøyere å tjenestegjøre med AG3 eller MP5. For dem som ikke kjenner til dette, man trenger rekyllforsterker for å skyte full auto med øvelsesammunisjon. Er du på øvelse med HK416 må du jo lade hvert eneste skudd. urk... Funker også dårlig å lade for hvert skudd medd 416. ladearmen er ikke designet for det, så den kan bli ødelagt. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) mer upraktisk å lade per skudd også da laderarmen er plassert bak på geværet.. edit: leif Endret 15. mai 2009 av OZ-Racing Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har kommet inn i HTTS og lurer litt på hvilken tjeneste jeg kan vente meg der. Noen som har vært der? heldig... =) BTW : Men jeg trodde at folk havnet i kampeskadronen om de ikke greide fallskjermjeger'n... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 de fleste havner i KESK, men noen ganger så er det altfor mange som blir sendt fra fallskjerm til kesk, derfor blir man sendt på andre random steder. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Dessuten har htts også vinterinnrykk. Da er det ikke de som faller av på fallskjermjegern som ender opp i kesk. Lenke til kommentar
TordF Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Er å innkalt til Htts er egentlig ikke så mye info og finne på hva man blir å gjøre:/ hva er d man kan havne under i htts? Lenke til kommentar
TordF Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Tradok hva skjer under dette? om dette er snakk om kontor jobb greie får jeg panikk:P Endret 31. august 2009 av TordF Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvis du er heldig nok til å komme til KESK, så for all del, ikke bli forflytta eller noe, er utrolig kult De hadde sist gang jeg sjekka (Januar) ikke fått HK 416, pga at det ikke finnes SAAB-utstyr som passer til den. Bruker fortsatt AG, men får sikkert HK til sommern KESK har fått 416, men de har AG3 også som brukes sammen med Saab. Det finnes Saab til hk416 også, men dette blir bare brukt av de som har rekylforsterker til HK416. Forsvaret har ennå ikke skaffet rekyllforsterkere til HK416, så jeg vil nå tro det er mye gøyere å tjenestegjøre med AG3 eller MP5. For dem som ikke kjenner til dette, man trenger rekyllforsterker for å skyte full auto med øvelsesammunisjon. Er du på øvelse med HK416 må du jo lade hvert eneste skudd. urk... Forsvaret har skaffet en begrenset antall rekylforsterke, men disse funker svært dårlig uten litt kreativ modding. De blir også fort ødelagt. Har skutt i stykker 1 allerede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå