Ullsokk1 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne her, men men. Jeg har tatt på meg rollen å holde en tale sammen med 3 andre på serimonien. Så har ikke lederen hatt tid til å ha skrevet talen. Så jeg fikk i oppgaven å skrive noen ord. Noen forslag på hva den burde inneholde? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tja, ta litt om hans liv og levent så langt i livet. Ikke noe på kanten, men noe som kan dras litt gøy, det slår alltid an. Spørs litt hvor godt også videre du kjenner han som skal konfes så klart... Overdriv gjerne litt, men ikke mer enn at de som sitter der FORSTÅR at det er overdrivelser... Også gøy. Søk litt på nettet etter dette kan også lønne seg. Siden det er humanetisk kan du jo mekke sammen noe med evolusjon og brodere litt ut i fra det kanskje? At ingenting går til spille i universet, men er en del av en stor sirkel.... Ikke for new age da Her er det bare fantasien din som setter grenser vet du Det er DU som kjenner konfirmanten.. og som vet hva som passer seg.... Er det en god kompis kan du jo dra en liten historie som mora hans ikke vet Men igjen, ikke STORE hemmeligheter, men små, kanskje en eple slang som ikke helt gikk som det skulle eller noe i den duren... Uskyldig moro, men moro ikke oreldra vet om... Alltid gøy å se reaksjonen til både den som konfer seg og foreldra... Søk litt på nettet, det lønner seg alltid Lykke til Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Trur jeg har fått det litt dårlig fram her ;P Men jeg skal holde tale for 200+ Personer i Drammen teater! Det er ikke fest, men sermoni Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Trur jeg har fått det litt dårlig fram her ;P Men jeg skal holde tale for 200+ Personer i Drammen teater! Det er ikke fest, men sermoni Aha! Da BØR du definitivt dra inn noe naturvitenskapelig, noe som de fleste ikke vet fra før.. Ting som omhandler ting som jeg ikke kan fra før er alltid de talene som sitter og som jeg tenker på i etterkant! Og dobbelt lykke til!!!! Syntes du er tøff som tørr jeg, for jeg VET hva som kreves for å tørre å stå foran så mange mennesker å si noe... Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Jeg har litt lyst til å prate om valg kansje, siden da er jeg sikret å ikke få det samme som de to andre Som f.eks: Vi har uendelig med valg her i livet, og et av de store valgene er hva du skal stå til konfirmasjon. I mitt hus har det nærmest vært en tradisjon å velge kristelig, men for meg, så ble det helt feil å gå etter tradisjoner og ikke det du følte for var det riktige valget for deg selv. Jeg husker blikket til moren og faren min første gang jeg sa jeg skulle stå for humanetisk konfirmasjon, fornøyde var de ikke, men det hadde ikke noe påvirkning på det endelige valget mitt, humanetisk konfirmasjon var det jeg ville stå for! Første samling kom og jeg var veldig spent på hva vi skulle prate om og hvordan ungdommene var. Jeg gikk inn for å være en muntlig og utadvent person, og hvis du spørr noen av de andre konfirmantene her i salen om jeg har klart det, så må jeg se meg selv ganske fornøyd. Det er hvertfall litt, skal fortsette på den senere, så håper jeg på at noen av dere kan hjelpe meg å rette og skrive litt mer til den EDIT: Helst ikke slakt meg for skrivefeil, får 3 i norsk skriftlig, men 5 i muntlig da (a) Endret 8. mai 2009 av Ullsokk1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Høres bra ut! Og slapp av, skrive feil "høres" ikke når du taler... Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Vi har uendelig med valg her i livet, og et av de store valgene er hva du skal stå til konfirmasjon. I mitt hus har det nærmest vært en tradisjon å velge kristelig konfirmasjon, men for meg, så ble det helt feil å gå etter tradisjoner og ikke det du følte for var det riktige valget for deg selv. Jeg husker blikket til moren og faren min første gang jeg sa jeg skulle gjennomføre humanetisk konfirmasjon, fornøyde var de ikke, men det hadde ikke noe påvirkning på det endelige valget mitt. Jeg antar at de fleste som i dag står til humanetisk konfirmasjon i dag har hatt mange diskusjoner og samtaler på bakgrunn av våre valg. I dag er jeg 100% glad og fornøyd med valget å konfirmere meg humanetisk. Første samling kom og jeg var veldig spent på hva vi skulle prate om og hvordan ungdommen var. Jeg gikk inn for å være en muntlig og utadvent person, Har du mulighet til å føye til litt extra? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Siden jeg må ha den ferdig idag, så føler jeg har en god grunn til å bumpe den en gang (a) Lenke til kommentar
KS Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Personlig erfaringer fungerer alltid bra. Gi noen råd på veien til de unge voksne basert på dine egne tabber;) Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Personlig erfaringer fungerer alltid bra. Gi noen råd på veien til de unge voksne basert på dine egne tabber;) Vet ikke helt hvordan jeg skal få fram det, men men. Trur ikke du fikk med deg at jeg skal holde det på serimonien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå