Qbat Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har tenkt å kjøpe meg denne: http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=76 Og den støtter ATA-133 står det... men jeg har lyst på en Seagate Barracuda harddisk, men den har ATA-100... den eneste typen harddisk på komplett.no som har ATA-133 er Maxtor, og jeg vil ikke ha dette merket. Hva er egentlig forskjellen på ATA-100 og ATA-133? Kan jeg bruke Seagate Barracuda ATA-100 harddisk på denne barebonen? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Ja du kan bruke en ATA-100 disk på den. ATA-133 er det omtrent kun Maxtor som leverer. Bare kjøp og bruk den disken du vil. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 ATA er bakoverkompatibel, så på ett ATA 133 system så kan du til og med kjøre ATA 33 disker. Men på gamle disker kan få IDE kontrolleren til å kjøre saaaaaaaakte selv om du f.eks har en ATA 33 evt ATA 66 sammen med en ATA 133, da vil systemet kjøre seg for å passe til de dårligere diskene og det vil påvirke hastigheten til ATA 133 diskene. f.eks at DMA ikke blir aktivisert og slikt. Opplevd det selv. Men kjør nye ATA 100 eller 133 disker, så støtter de alle stort sett Ultra DMA 5 og de andre snacksy tingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå