Gå til innhold

Hjelp til rigging/kjøp av Bærbar (med 2 Ekstra skjermer)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sitter her å klør meg i hodet over hvordan jeg skal løse dette problemet. Kort sagt, så lyder det slik;

Jeg har fra før av en "gammel" stasjonær PC, men som absolutt er utdatert, og kjører såvidt de nyeste spillene godt. Ny PC må jeg absolutt ha, men grunnet kommende studier over sommeren trenger jeg en bærbar med skikkelig futt i. Jeg har så tenkt på å kjøpe Dell XPS M1730, som er en ganske fin pc til en nokså grei pris (16-17k).

Men så kommer problemet, for jeg skal nemlig også ha en ny skjerm, noa ala dette (BenQ 24"). Greit nok, det funker fint med valgt bærbar (tror jeg?). Men, skal nemlig også ha en Wacom Cintiq 12WX, som også skal kobles mot den bærbare. Der kommer de store spørsmålene;

-Først og fremst, er det mulig? Med tanke på at det bare er en utgang på XPS'n man kan bruke? (DVI tror jeg)

-Hvis det går, takler laptopen det?

-Hvis det overhodet ikke er mulig, burde jeg bare droppe ekstra skjerm? Eller burde jeg ta i bruk den "gamle" stasjonære, ved siden av den bærbare?

Burde kanskje si litt om hva jeg skal bruke alt dette til, og det er for det meste 3D-modellering, Photoshop, videoredigering og spilling.Blir også å bruke den ekstra skjermen til PS3 gaming. Har altså ikke kjøpt noe av det jeg har nevnt enda, vil høre litt rundt først.

Ble litt mye her nå, spør gjerne om det er noe viktig informasjon jeg har glemt å dele!

*Bare for å legge til, hvis dere har noen andre forslag til gamerlaptop som passer mine behov beskrevet ovenfor, si gjerne ifra!

**Så nå denne, som kanskje er bedre enn XPS? Både billigere, og både DVI og VGA tilgang! Noe for meg?

Specs på stasjonær PC

Intel® Core2 CPU 4300 @ 1.80Ghz

2gb Ram

Geforce 8800 GTS 256MB

Specs på Dell XPS M1730

Intel® Core 2 Duo-prosessor T8300 (800Mhz FSB, 3MB L2-buffer)

4GB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

Dobbel 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-Grafikk SLI

Mer info.

Specs på Kunshan

Intel Core 2 Duo T9400 2.53GHZ FSB1066 6MB cache 35W

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® 9800M GTS 1GB DDR3 skjermkort 55nm

Endret av 3ra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...