MD89 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei! Har en 3com Wireless LAN USB Adapter, modell "3CRSHEW696", som ikke klarer å koble til det trådløse nettet jeg har. Har prøvd nesten alt. Har avinstallert driver, installert den på nytt, oppdatert den og masse annet, men ingenting hjelper. Den står oppført på enhetsbehandling, så den er "operativ" for å si det sånn, men når den skal finne et trådløst nett så søker den også kommer det ingenting. Av og til, plutselig, finner den det trådløse nettverket, men når den da skal koble til, så bare står den og går evig og får ikke koblet til. Har sjekka egenskaper på trådløst nettverk på Nettverkstilkoblinger og det meste virker greit etter hva jeg kan i hvertfall. Har tenkt at problemet kan være er dårlig signal, men den funket på min gamle stasjonære før...så virker meget rart. Noen som har noen forslag/idèer til hva problemet kan være? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hva slags kryptering bruker du på routeren (hvis noen)? Så vidt jeg kan se støtter 3com'en kun WEP. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 hvilket os? Windows XP Home Edition. Hva slags kryptering bruker du på routeren (hvis noen)? Så vidt jeg kan se støtter 3com'en kun WEP. Den er ikke kryptert. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Sikker på at du har riktig driver ? 3com sine USB adpatere kan være litt rare med drivere sånn at du må laste ned drivere fra hjemme siden deres med riktig ID nr på driveren. Også 3com sine adaptere funker skjelden bra med Windows 0 configuration verktøy, når driveren spø om å bruke wlan verktøy svar ja og bruk 3com sitt verktøy til å konfigurere nettverket. Også hender det på noen av disse adapterene at du må starte Wlan verktøyet en gang etter å ha slått PC'en av og på, bar for å aktivere adapteret, selv om verktøy ikonet står i nedre høyre hjørne. Lenke til kommentar
MD89 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Sikker på at du har riktig driver ? 3com sine USB adpatere kan være litt rare med drivere sånn at du må laste ned drivere fra hjemme siden deres med riktig ID nr på driveren. Også 3com sine adaptere funker skjelden bra med Windows 0 configuration verktøy, når driveren spø om å bruke wlan verktøy svar ja og bruk 3com sitt verktøy til å konfigurere nettverket. Også hender det på noen av disse adapterene at du må starte Wlan verktøyet en gang etter å ha slått PC'en av og på, bar for å aktivere adapteret, selv om verktøy ikonet står i nedre høyre hjørne. Har jo driver fra CD'n som fulgte med. Er jo rart hvis ikke det skal funke. Men har prøvd med drivere fra nettet også, funker ikke da heller... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Prøv donglen på en annen maskin. Fungerer det ikke da så er den trolig defekt. Du får en trådløsdongle for 100kr inkl frakt hos http://dealextreme.com Endret 17. mai 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå