Sk!ppy Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei. Jeg har vært avisbud 1 mnd, men har funnet ut at det er ikke no for meg, + at jeg fikk bare 1000 kr (!) i lønn. Skulle hatt 2000, men de trakk skatt, og jeg har levert skattekort. Har heller ikke fått arbeidskontrakt som er den største grunnen til at jeg slutter. Iom. at jeg ikke har fått arbeidskontrakt, Da kan jeg egentlig slutte på dagen? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 De pengene du har betalt for mye i skatt får du tilbake. Arbeidskontrakt har du krav på. Hvis de nekter å gi deg det, kontakt foreninga/tillitsvalgt på jobben. Eller rett og slett, ring og purr. Å slutte på dagen er en dårlig ide. Folk ønsker jo avisene sine. Jussen har jeg ikke særlig greie på, men det pleier å dreie seg om 3 måneders varsel. Siden du er så fersk i jobben, gjelder kanskje andre regler, men jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Dersom ikke annet er angitt i kontrakt, er oppsigelsestiden 1 måned Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Dersom jeg ikke har fått kontrakt i det hele tatt? Egentlig for alt de veit, kan jo en kamerat tatt navnet mitt o.l og registrert meg? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hva er det egentlig med ungdom og å gjøre ting så ekstremt vanskelig. Du har vel en overordnet som du kan kontakte? Plukk opp telefonen og snakk med personen. Har de trukket deg 50% i skatt leverte du vel skattekortet for sent. Da har de faktisk ikke noe annet valg. Om du ikke får kontrakt tar du litt initiativ og spør etter en. Om du ikke gidder å jobbe som avisbud sier du opp istedet for å lete etter paragrafer som lar deg skulke unna. Vanskeligere trenger det ikke å være. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Og kompisen din har også fått skattekort i ditt navn, og utbetalt lønn til din konto? Prøv en gang til. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Og kompisen din har også fått skattekort i ditt navn, og utbetalt lønn til din konto? Prøv en gang til. For ikke å nevne at samme kompis har gått med aviser gratis i en måned under falskt navn. Dagens kompiser er tydeligvis av den tålmodige sorten i det minste. Har de bestemt seg for å lure noen til å få en avisbudjobb mot sin vilje går de virkelig inn for oppgaven. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Dersom jeg ikke har fått kontrakt i det hele tatt? Egentlig for alt de veit, kan jo en kamerat tatt navnet mitt o.l og registrert meg? Alt dette er hjemlet i arbeidsmiljøloven. Jeg antar at du ikke har jobbet der lenge? Da gjelder gjensidig oppsigelsesfrist på 1 måned, dersom ikke annet er avtalt, enten muntlig eller i kontrakt (som du ikke har fått). Se mer hos lovdata Edit: Jeg har også fått feil utbetalt, og tok bare kontakt med arbeidsgiveren. Fikk pengene igjen på neste lønning, så jeg anbefaler deg å ta kontakt med dem. Endret 7. mai 2009 av Rune29(+1) Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 at du burde slutte er i alle fall klart. avisbud suger balle. få deg heller jobb i butikke eller lignende Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Har tatt kontakt Er det smartest å sende oppsigelse på epost eller ringe? Sånn at det blir dokumentert tenker jeg på? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har tatt kontakt Er det smartest å sende oppsigelse på epost eller ringe? Sånn at det blir dokumentert tenker jeg på? ring og gi beskjed om at du sender en skriftlig oppsigelse Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Send en skriftlig oppsigelse. Og husk at oppsigelsestiden din begynner å løpe fra 1. juni. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ble selv drittlei av Aftenposten, så jeg valgte å bare levere ut halvparten av avisene, og fikk slutte dagen etter. Ja, barnslig og elendig oppførsel, men slik som vi ble behandlet der, kunne jeg ikke finne meg i. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg var i aftenposten i nesten 4 år, og likte meg godt der.. Litt synd at TS ikke trives, men en samtale med d-leder hadde nok løst masse ganske fort. Det jeg synes er veldig leit, er at avisbudjobben betaler veldig dårlig i forhold til hvor mye den ødelegger dagene Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Oppsigelsen ble levert igår over mail, Fikke dessverre ikke ringt. Jeg foreslo at selv om jeg ikke hadde arbeidskontrakt, kunne jeg jobbe ut denne mnd Synes det er grei deal for dem. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 at du burde slutte er i alle fall klart. avisbud suger balle. få deg heller jobb i butikke eller lignende Selvom det "suger balle" er det mye bedre å jobbe noen timer på natta enn en full dag på rimi for å få samme lønn. Har riktig nok aldri jobbet i butikk, men en jobber vel heller 3 timer på natta til samme lønn som 7,5 time på dagen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Selvom det "suger balle" er det mye bedre å jobbe noen timer på natta enn en full dag på rimi for å få samme lønn. Har riktig nok aldri jobbet i butikk, men en jobber vel heller 3 timer på natta til samme lønn som 7,5 time på dagen Sant.. Prøv å kombiner med skole som starter 8, til 2 tia, begyne å gå halv tre tia, ferdig 4 tia, gjøre lekser og ferdig i 5-6 tia, i tillegg til mat og trening, får jeg ikke tid til venner.. Det er vel stor grunn det og .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå