loffen90 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Syns det var merkelig at jeg ikke fant noen andre som har hatt dette problemet her på forumet? er det allmenkunnskap og jeg er bare helt på jordet eller? uansett, det piper når jeg bremser med bilen, ganske høyt også, skal bytte bremseklossene på venstra framhjul så får jeg se om det hjelper, Jeg byttet høyre for noen uker siden, men da jeg skulle sette inn nye i venstre sidet fikk jeg liksom ikke skøvet caliperen tilbake igjenn, så byttet tilbake til de mer slitte, og mindre klossene, får prøve igjenn nå Foresten in Nissan primera sri 95 Endret 7. mai 2009 av loffen90 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Piping kan skyldes dritt mellom skive og kloss. Det kommer også av vibrasjoner på klossene. Derfor kan det hjelpe å bytte "fjærer" og evnt sette på anti skrike plater. Du skal ALDRI bytte bare på en side uansett. Om calipern går tregt, må denne overhales eller byttes så du får montert nye bremsesko. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Bevegelige deler kan smøres. Husker ikke hva man bruker, mulig det var kobberfett. Fås på Biltema. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Kobberfett kan brukes, men det hjelper lite på en caliper om man ikke fjerner grunnen. Antagelig er det for mye rust og eller deffekte gummipakninger som fører til rust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå