Bjørnli Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Kjøpte ny ram http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...&plid=47315 og skulle sette inn idag, men når jeg prøver starte pcn så går det 10 sek uten skjermbilde og så skrur pcn seg av/restarter seg, hvorfor skjer dette? hjeeelp, blir gal:S http://www.netshop.net/aspx/loginVnet.aspx...&plid=97149 er hovedkortet jeg har btw ^^ (har ingen bekjente i nærheten som kan teste rammen) Lenke til kommentar
hdata Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nå har ikke jeg sånn voldsomt god peiling på RAM, men mulig det er noe i BIOS som gjør at du ikke får startet maskinen. Kompis av meg hadde samme problemet for en stund siden - dog ikke med ddr2 ram. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har du satt volt til 2,1 (som linken din sier de skal ha)? Lenke til kommentar
truaim Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Prøv en brikke av gangen, god sjanse for at en av de er problemet. Og husk og sette brikkene i rett spor, de skal som regel ikke stå rett ved siden av hverandre. HK ditt booter med en standard volt så sjekk dette etter du får liv i pc, ram som skal kjøre på 2,1 starter på 1,8 men de kjører ikke optimalt. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Har du satt volt til 2,1 (som linken din sier de skal ha)? har prøvd å sette til 1.9 (som det står på brikkene) men jeg får uansett ikke starta opp med rammen what so ever... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 1. Monter en av de gamle brikkene. 2. Oppdater bios. 3. Gå inn i bios. 4. Gi minnet 2,1V 5. Sjekk at frekvens er rett (800MHz eller mindre) 6. Lagre og slå av maskinen. 7. Montere de nye minnebrikkene og start opp. Om dette ikke hjelper prøv med kun en enkelt av de nye brikkene. Om det fortsatt ikke fungerer prøv minnet i en annen maskin. Hovedkortet støtter muligens ikke minnet. Returner det og kjøp noe annet. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 får ikke oppdatert bios, trenger ikke det heller pga bios updateringene ikke hjelper noe, for å få frekvens riktig må jeg stille på 1.9v, husker jeg så istad, har prøvd med bare 1 av de nye brikkene også, hjalp ikke, skal prøve i en annen maskin i slutten av mnd:/ leeenge til.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Skjønner desverre ikke forklaringene dine.... Vil tro problemet enten skyldes brukerfeil eller at hovedkortet rett og slett er for gammelt og ikke takler minnebrikkene. Jeg har ikke hatt akkurat det hovedkortet, men det skal da være mulig å stille frekvens og spenning uavhengig av hverandre. Så at du må gi 1,9V for å få 800MHz høres merkelig ut. Regner med at du har prøvd en biosoppdatering siden du kan si at det ikke fungerer. Endret 7. mai 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 får ikke oppdatert bios pga det krever floppy som jeg ikke har, samt windows live update for bios oppdateringer i windows ikke virker.. men skal prøve med 2.1 volt etterpå Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 har prøvd å stille volt og mhz manuelt, uten hell, virker nok som jeg må bytte hk/ram, prøvde litt av hvert ang ram nå, menmen, får kjøre på gamlerammen inntil bedre økonomi kommer over meg, evt. hvis jeg finner noen som vil bytte ram med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå