wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det vi skulle videre, er mye allerede prøvd fra før, men det sviktet når du skulle lese noe på slutten av disken, hvis du husker. Jeg skal samle opp den info vi arbeidet med., men nå trenger kopi av mbr. Du leser den sector 0 på disken som vanlig og lagre den slik at jeg får den. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 har du et enkelt program for å ta bilde av skjermen? Hadde et, men husker ikke navnet. Kan vel gjøre dette i windows og, men vet ikke hvor bildene blir lagret..-.. Det vi skulle videre, er mye allerede prøvd fra før, men det sviktet når du skulle lese noe på slutten av disken, hvis du husker. Jeg skal samle opp den info vi arbeidet med., men nå trenger kopi av mbr. Du leser den sector 0 på disken som vanlig og lagre den slik at jeg får den. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Trykk på "Print Screen" er av de knappene øverst til høyre på tastaturet. Så gå på f.eks. Paint, og trykk på Lim inn/ctrl+v Så lagre det hvor du vil, og vips, du har bildet av skjermen Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Takk for info Fred! Hei igjen Wiberos. Her er screen capture av sector 0: Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Du kan bruke print screen tast og lime inn i word eller wordpad. Men jeg trenger ikke bilde, jeg vil ha den sector lagret og vedlagt her, slik at eventuelle forandringer gjøre jeg direkte på den før du får den tilbake. 2 ting du kan gjøre: 1) åpne dskprobe--read starting sector 0 antall 4000----lagre og vedlegg her 2) reåpne dskprobe-velg disk og se på bilde: edit: Fred7555 hadde bedre råd til deg for bilder ja. og din sector 0 er slik vi ville ha den. Helt fint. Men du lagrer slik som ble nevnt tidligere. Det er en copy som du burde ta vare på et annet sted enn på C:, i tilfelle du må bruke den senere. Endret 17. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 prøvde legge til her i winzip, men hadde plutselig ikke tillatelse til å legge med slik fil.....? Du kan bruke print screen tast og lime inn i word eller wordpad. Men jeg trenger ikke bilde, jeg vil ha den sector lagret og vedlagt her, slik at eventuelle forandringer gjøre jeg direkte på den før du får den tilbake. 2 ting du kan gjøre: 1) åpne dskprobe--read starting sector 0 antall 4000----lagre og vedlegg her 2) reåpne dskprobe-velg disk og se på bilde: Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Vi kan vente med det. Gå videre til å Søke som vist på bilde, og ta gjerne bilder. Ikke ta bilde hvis det er bare 0000000. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 ok, men sector 0 ser ikke ut slik som på bildet du har sendt meg.....hos meg er det veldig mange forskjellige tall etc... Vi kan vente med det. Gå videre til å Søke som vist på bilde, og ta gjerne bilder. Ikke ta bilde hvis det er bare 0000000. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Skal jeg sette alle verdiene slik du viser det på bildet et par innlegg over når jeg trykker på forstørrelsesglasset? Søker nå, men satte first sctor to searh 0 og last sector to search 976768065...er dette riktig? Det kommer stadig opp "Found match in Sector"....etc etc...må jeg skrive opp ALLE disse?? Er jo veeeldig mange her nå... Endret 17. mai 2009 av kotox Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Nei det er feil. Se på bilde du fikk fra meg. Skrive da først sector to search 976767000 og ikke forandre den andre. Det skal ikke være mange. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 da gjorde jeg det, og da skjedde det lite....står bare 00 00 00 00 00 overalt...... skal jeg først read sector 0, eller bare velge den i physical drive Nei det er feil. Se på bilde du fikk fra meg. Skrive da først sector to search 976767000 og ikke forandre den andre. Det skal ikke være mange. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 skal jeg først read sector 0, eller bare velge den i physical drive Du kan read sector 0, men se på bildene for hva du skal gjøre etter det. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Har begynt nå, og virker som det kommer opp slik match sector på hvert eneste ta oppover.... orker ikke skrive opp ALLE sammen.......hmmm skal jeg først read sector 0, eller bare velge den i physical drive Du kan read sector 0, men se på bildene for hva du skal gjøre etter det. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Ja det virker rimelg håpløst det der. Har du alt slik det er på bilde 1 hos deg? før du starter search? Men nå tror jeg at DU MÅ bruke testdisk. Du brukte den før på en disk, så du vet hvordan du skal gjøre det. La den søke gjennom disken, og si i fra når den finner det vi vil. Endret 17. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 slik ser det ut, ikke helt likt ser jeg med tallene... Ja det virker rimelg håpløst det der. Har du alt slik det er på bilde 1 hos deg? før du starter search? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Hvilke tallene tenker du på? Det var den bilde jeg refererte som bilde 1 Og det skal være mange med bare 000000000. det er kun noen som skal ser ut slik: Endret 17. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 alle de tallene som kommer opp.....f.eks 00 00 00 00 etc etc.... Hvilke tallene tenker du på? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Men prøve med testdisk og. Du mister ikke noe å prøve på det. Jeg har allerede fra sist vi prøvde, noe sectorer som kan være aktuelle, så jeg kan vente til du prøver på testfisk. Endret 17. mai 2009 av wiberos Lenke til kommentar
kotox Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 OK. Hva gjør jeg i testdisk igjen da? Men prøve med testdisk og. Du mister ikke noe å prøve på det. Jeg har allerede fra sist vi prøvde, noe sectorer som kan være aktuelle, så jeg kan vente til du prøver på testfisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå