Monkinaut Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hallo! Leker litt med tanken på å bygge HTPC, men er ganske noob med det hele og behøver derfor litt hjelp. Har etter litt lesing kommet frem til oppsettet nedenfor, men kunne godt tenkt meg å skru ned prisen litt. Lenker til svensk side siden jeg bor i Sverige, og prisene er i svenske rupies. Prisene er jo litt misvisende ettersom siden bare tar den billigste prisen uten å legge til frakt, om produket er på lager eller om det er en møkkabutikk som jeg absolutt ikke har tenkt å bestille fra. Kabinett: Lian Li PC-C37B Muse (1 471,-) Hovedkort: Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (1 050,-) BD/HD-DVD: LG GGC-H20L (903,-) Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB (799,-) Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+ (610,-) PSU: Corsair CMPSU-450VX 450W (690,-) Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL4 2x1GB (341,-) Totalt: 5 864,- (Blir sikkert nærmere rundt 7 000,-) Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å ned prisen litt? Det som er viktig er at den er stille og kan kjøre full-HD. Andre tips og råd mottaes selvfølgelig også med stor takk. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Dette oppsettet kommer på 4350 uten Blu-ray spiller hos datakjeden: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85327 Lenke til kommentar
Monkinaut Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Takk for lenk! Skal definitivt sjekke ut prosessoren og hovedkortet som er litt billigere enn i mitt oppsett. Synes fortsatt at det er mye $$$ for en film-/musikkspiller, men smaker det så koster det vel... Kanskje jeg heller skal kjøpe en ny laptop og hook'e den opp til TV'en og forsterkeren etter behov..? Uansett, takk igjen for hjlep! Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Du kan vente på denne: http://www.play.com/Search.aspx?searchtype....x=0&go.y=0 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ser det blir mye "Atom" anbefalinger rundt om kring. Sitter selv med en Smepron i HTPC nå, og synes den er for svak... og jeg antar at den knuser en Atom. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ja jeg har egentlig begynt å innse det jeg og. Det er nok best med en underklokket Intel C2D e5200 hvis man ønsker lavt effektforbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå