Gå til innhold

Hjelp med å skvise prisen litt

Anbefalte innlegg

Hallo!

Leker litt med tanken på å bygge HTPC, men er ganske noob med det hele og behøver derfor litt hjelp. Har etter litt lesing kommet frem til oppsettet nedenfor, men kunne godt tenkt meg å skru ned prisen litt. Lenker til svensk side siden jeg bor i Sverige, og prisene er i svenske rupies. Prisene er jo litt misvisende ettersom siden bare tar den billigste prisen uten å legge til frakt, om produket er på lager eller om det er en møkkabutikk som jeg absolutt ikke har tenkt å bestille fra.

Kabinett: Lian Li PC-C37B Muse (1 471,-)

Hovedkort: Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (1 050,-)

BD/HD-DVD: LG GGC-H20L (903,-)

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB (799,-)

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5600+ (610,-)

PSU: Corsair CMPSU-450VX 450W (690,-)

Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL4 2x1GB (341,-)

Totalt: 5 864,- (Blir sikkert nærmere rundt 7 000,-)

Er det noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å ned prisen litt? Det som er viktig er at den er stille og kan kjøre full-HD. Andre tips og råd mottaes selvfølgelig også med stor takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for lenk! Skal definitivt sjekke ut prosessoren og hovedkortet som er litt billigere enn i mitt oppsett. Synes fortsatt at det er mye $$$ for en film-/musikkspiller, men smaker det så koster det vel... Kanskje jeg heller skal kjøpe en ny laptop og hook'e den opp til TV'en og forsterkeren etter behov..? Uansett, takk igjen for hjlep! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...