Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny "direktørbil" til pensjonist.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem gidder å kjøpe Phaeton fremfor bl.a. S-klasse og 7-serie?
Det ble nevnt Lexus som også ble oppfattet som interesant. Phaeton er minst en like god bil som den. Så poenget er?

 

Jaguar synes jeg har blitt for blodfattig etter div. salg og er ikke lenger det den var. Maserati er nok for den spesielt interesserte og har vel sine verkstedsbesøk. Men slik sett er BMW på toppen på hyggige versktedsbesøk.

BMW 7 serier er så vanlig i Norge at jeg ikke ville kjøpt det om jeg ville ha noe spesielt som avgangspresang til meg selv.

 

Personlig ville jeg vurdert den nyeste Aston Martin, men det blir kanskje for sportslig? Selv om de er sportslige skal de være bygget for komfort. Noe lignende V8 Vantage eller Aston Martin DBS V12 kanskje? Selv den gode gamle DB9 er jo en nydelig bil.

 

Vil du ha bilen alle andre har, som er luksuriøs, og fin. Kjøp BMW eller Audi. Men jeg trodde kanskje han ville ha noe spesielt nå som han pensjonerer seg.

 

Din far husker sikkert godt Simon Templar fra Helgenen og Roger Moores dager og vil sikkert nyte stort å kjøre rundt i en luksuriøs og sportslig Aston Martin på sine eldre dager.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvem gidder å kjøpe Phaeton fremfor bl.a. S-klasse og 7-serie?
Det ble nevnt Lexus som også ble oppfattet som interesant. Phaeton er minst en like god bil som den. Så poenget er?

 

Jaguar synes jeg har blitt for blodfattig etter div. salg og er ikke lenger det den var. Maserati er nok for den spesielt interesserte og har vel sine verkstedsbesøk. Men slik sett er BMW på toppen på hyggige versktedsbesøk.

BMW 7 serier er så vanlig i Norge at jeg ikke ville kjøpt det om jeg ville ha noe spesielt som avgangspresang til meg selv.

 

Personlig ville jeg vurdert den nyeste Aston Martin, men det blir kanskje for sportslig? Selv om de er sportslige skal de være bygget for komfort.

 

Vil du ha bilen alle andre har, som er luksuriøs, og fin. Kjøp BMW eller Audi. Men jeg trodde kanskje han ville ha noe spesielt nå som han pensjonerer seg.

 

Phaeton ser ut som en god kandidat. Skal legge den også med i e-posten.

 

Vet ikke helt om han har tenkt på noe annet enn slike store sedaner. Skal kanskje ta å spørre han om han skal "holde seg på jorda" med en vanlig direktørbil, eller om han skal tørre å satse på noe annet. Men nå er han 69år gammel... (men alder burde kanskje ikke være noe hindring :p )

Lenke til kommentar

69 år hmmm.. vel spørs hva han liker ja, og hva som får blodet til å bruse selv på gamle dager, det som teller. :)

 

Uansett artig å ha fått bevistgjort litt rundt Phaeton som ofte er en oversett perle her i Norge men som er meget populær i andre markeder. :thumbup:.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Volvo S80 er jo også et alternativ. Executive-versjonen med 315 hesters V8 er både dyr og sprek nok. :)

 

Er ikke dum den heller altså!

 

Men nå har jeg hvertfall sendt han en e-post om litt nyttig info og slikt. Skriver i tråden når jeg har fått svar...

Lenke til kommentar
Det blir så sinnsykt anonymt! Det er en VW for guds skyld. Samme gjelder den Volvoen som ble nevnt tidligere.

 

Det er jo det som er nydelig med den bilen! Tenk å kjøre rundt i noe som ser ut som en litt ekslusiv Passat og når man drar på (om man ikke har 3 literen da) så kjører du fra pokker det meste! Innsiden er jo bare pur luksus!

 

Vet ikke hvorfor, men dette er en av få biler som VIRKELIG har satt seg i hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg skjønner heller ikke hva som er så fint med Phaeton. Den ser ut som en gammel Passat fra slutten av 1990-årene. At det er en god bil med masse "luksus" kan så være, det har gjelder alle i denne prisklassen, men for denne prisen skal det ihvertfall ikke stå VW på min bil. Den skal også selges en gang, og bruktmarkedet for denne bilen anser jeg for mikroskopisk.

 

Selv om 7xx og S-klasse stod på "short list", er trenden downsizing om dagen. Leste tester av Jag XF, MB E-klasse og BMW 5-serie i går, og ville prøvekjørt alle disse. XF fikk litt pepper for tilpasning av lokk etc i interiøret. Bilen markerte også Jaguars (som nå har indiske eiere) utvikling i mer sportslig retning med vekt på kjøreegenskaper foran komfort, og større motorer. MB scoret best på komfort, sikkerhet og utstyr, mens BMW scoret best på førermiljø og kjøreegenskaper. Ingen store overraskelser her, med andre ord.

Lenke til kommentar

Her var det mye idiotprat om Phaeton. Hold dere til noe dere har greie på i det minste om man skal kritisere noe. Hvis du er redd for bruktmarkedet på en Phaeton så kan jeg trøste deg med av VW er en av norges mest solgte biler.

 

Ligner på en gammel Passat fra 1990? Beklager men jeg må be deg ta en synssjekk, der er det noe alvorlig galt på ferde.

I beste fall om man legger godsiden til for at den skal ligne på noe gammelt så ligner den på et tidligere Audi S8 karosseri, den gang S8 hadde et pent design og ikke de raritetene de har satt i gang med i senere tid.

 

Edit:

Phaeton er en bil folk vil snu seg etter og lure på hva var for en flott klassisk designet "direktør" bil. BMW 5 og 7 serie er omtrent som å ha spist for mye sjokolade, man er rett og slett lei av å se dem på veiene. Det samme med Audi og MB i stor grad. Husk også at BMW er bilen som er mest på verksted og minst på veien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Her var det mye idiotprat om Phaeton. Bla bla bla...

Jeg har ikke kritisert kvaliteten på produktet. Phaeton ble lansert i 2002, og har, i forhold til konkurrentene, et design som gjenspeiler at tiden har gått. Setter man denne bilen ved siden av en Passat fra samme årgang (den som kom i 1997 (jeg sa slutten av 1990-årene, ikke 1990)) og ser bilene forfra, er det kanskje den som IKKE ser likheten som trenger synstest :tease:

 

Sakser også litt fra eurotuner.com som viser at er ikke bare meg som ville valgt noe annet enn Phaeton:

"The Volkswagen Phaeton's was VW's most luxurious offering. Debuted in '02 at the Geneva Motor Show, the large sedan was sold worldwide but didn't fare well in North America. The car was only offered two years and sold only 1433 Phaetons in '04 and only 820 in '05. This lead the company to stop sales of the Phaeton in '06."

Lenke til kommentar

Du kan sette Phaeton ved siden av Audi S8 og se mange likheter, en god del mer enn Passat uansett årsmodell (rett og slett en vesentlig mindre bil). Du kan sette deg inn i mange luksusbiler og se nøyaktig det samme.

 

Hvordan en tysk bil selger i nord-amerika er ikke særlig grunnlag for bekymring her i Europa.

 

EDIT:

Likheten til Passat begrenser seg til VW merket.

Volkswagen-Phaeton_2008_800x600_wallpaper_08.jpg

Volkswagen-Phaeton_2008_800x600_wallpaper_02.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hold dere til noe dere har greie på i det minste om man skal kritisere noe.

 

Beklager men jeg må be deg ta en synssjekk, der er det noe alvorlig galt på ferde.

 

Husk også at BMW er bilen som er mest på verksted og minst på veien.

 

Hva gjelder sjekking, kan det kanskje være en fordel for deg å ta en liten realitetssjekk. BMW er faktisk på nivå med Toyota hva gjelder driftssikkerhet, så du får spre løgnene dine et annet sted. Som Øystein Sunde sa: "Det er ingenting som å møte seg sjøl i døra."

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/ny...icle2769855.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...