Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny "direktørbil" til pensjonist.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått god hjelp på dette forumet når jeg skulle handle meg bil så jeg prøver meg litt her igjen.

 

Nå har min far gått av med pensjon og skal feire dette med å kjøpe seg en ny kjærre. (Han har idag en Audi A8 3,3 TDI)

 

Han har vært litt rundt å kikket, men han vet ikke helt hva han bør se etter i bilen han skal velge, da han føler at de bilene deler det meste utenom utseende.

 

Jeg har ikke mulighet til å hjelpe han med handel da jeg bor i utlandet, men skal prøve å gi han litt tips hvis dere kommer med noe bra :)

 

De bilene han lurer på nå er:

Ny Audi A8

Mercedes S-klasse

Bmw 7-serie

Jaguar XF/XJ

 

Han skal ha ny bil fra fabrikk.

 

Han er veldig glad i litt "gadget" som var grunnen til at han valgte A8'n den gang. Noen som har synspunkter til disse bilene? Svakheter?

 

Mvh

S-Line :)

Endret av S-Line
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mercedes S omtales jo som verdens beste bil. I tillegg har den nok av gadgets. I min bok er det en sikker vinner (jeg snakker om den nye modellen her).

 

A8 er også kul, men kan ikke måle seg med 7-serie eller S-klasse.

Nye 7-serie liker jeg ikke helt. Hvis han skal ha seg en 7-serie ville jeg hvertfall valgt den forrige modellen.

XF er sykt kul. Men det er en annen klasse en de andre bilene her da.

 

Hvis det ikke er pengene det står på, kjøp S-klasse.

Hvis han er interessert i å bruke litt mindre, kjøp XF.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå som nye MB E-klasse er her, ville jeg vurdert den også. Med litt motor og utstyr blir den alltids dyr nok (!), og gadgets, bells & whistles er det få, om noen, som slår den på. Blir riktignok noen måneder å vente dersom han vil ha stasjonsvogn, men slik jeg tolker innlegget, er sedan mest aktuelt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen, hvor penger ikke var noen hindring, hadde jeg kjøpt XF av de du nevnte. Hvis faren din er mer konvensjonell velger han S-klasse.

 

XF har jo kule gadgets. Blandt annet girvelger som stiger opp, bare sjekk

videoen. Det må jo være en fantastisk måte å starte dagen på :)

 

Bare et forslag, hva med Passat CC, fullastet med utstyr?

 

Du sier ikke noe om hvor mye han skal bruke, men regner med det er snakk om en drøy million? Hvis han er villig til å gå for litt mindre biler enn A8 og S-klasse, som feks Passat CC eller Mercedes CLS, vil han jo få mye mer gadgets for pengene, evt litt ekstra motor.

Lenke til kommentar

Nå var det mye svar her gitt!

 

Men for å ta det kort. Han skal kjøpe seg bil snarest så å vente et år på en ny modell blir ikke aktuelt. Han er ikke så bilfrelst at han må ha det nyeste og beste, men han liker å kjøre med litt klasse.

 

Passat CC er ikke et valg ta den bilen blir nok for "sporty" for en gammel mann som ikke trenger å dunke hodet borti kanten når han skal inn... er nok litt verre å dra seg ut av den bilen også.

 

Cadillac Escelade, Range Rover osv er heller ikke noe. Hytten kommer han til med bilen han har idag, så han ser på en høy som unødvendig.

 

Nye MB E-klasse så utrolig tøff ut så jeg skal sende ved noe videoer og info om den til han. Så ikke så helt galen ut i pris eller størrelse heller.

 

Når det gjelder pris så er ikke det noe diskusjonstema fra min side hvertfall. Jeg har sagt at han må bruke så mye han vil da jeg ikke har behov for økonomisk hjelp. Det er jo trossalt han som har arbeidet og bygget seg opp kapital slik at han kan kose seg som pensjonist.

 

EDIT: Angående Lexusen så var den veldig stilig! Skal sende med den siden til han.

Endret av S-Line
Lenke til kommentar
Når ble Cadillac Escalade eksklusiv?
lol

Vel, dere om det. I pris ligger den på linje med de dyrere SUVene. På en annen side kan man kalle enhver BMW for en kebabtralle og MB E seire for drosjebil også.

 

Ellers er det noen ting jeg ikke forstår her:

Passat CC er ikke et valg ta den bilen blir nok for "sporty" for en gammel mann som ikke trenger å dunke hodet borti kanten når han skal inn... er nok litt verre å dra seg ut av den bilen også.

 

Cadillac Escelade, Range Rover osv er heller ikke noe. Hytten kommer han til med bilen han har idag, så han ser på en høy bil som unødvendig.

Det jeg har understreket her virker motstridende. Mye av hensikten med en lukseriøs SUV er nettopp at man setter seg rett inn i bilen og ikke ned i bilen, har godt plass og er lett å komme ut og inn av for en gammel stiv pensjonist. Han slipper også bulke til den hårsprayherdete hentesveisen på vei inn og ut. Porche Cayenne er også en fin slik en.

 

Ellers sjekket du ikke ut VW Phaeton som er en meget flott direktørbil?

The Phaeton was conceived by Ferdinand Piëch[citation needed], then chairman of Volkswagen. Piëch wanted VW engineers to create a car that would overwhelmingly surpass the German prestige market leaders, Mercedes-Benz and BMW.

Er han i hovedsak ute etter en tysk bil? Maserati har flotte "salong"biler for litt voksne menn som har pondus i lommeboken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Når ble Cadillac Escalade eksklusiv?
lol

Vel, dere om det. I pris ligger den på linje med de dyrere SUVene. På en annen side kan man kalle enhver BMW for en kebabtralle og MB E seire for drosjebil også.

 

Ellers er det noen ting jeg ikke forstår her:

Passat CC er ikke et valg ta den bilen blir nok for "sporty" for en gammel mann som ikke trenger å dunke hodet borti kanten når han skal inn... er nok litt verre å dra seg ut av den bilen også.

 

Cadillac Escelade, Range Rover osv er heller ikke noe. Hytten kommer han til med bilen han har idag, så han ser på en høy bil som unødvendig.

Det jeg har understreket her virker motstridende. Mye av hensikten med en lukseriøs SUV er nettopp at man setter seg rett inn i bilen og ikke ned i bilen, har godt plass og er lett å komme ut og inn av for en gammel stiv pensjonist. Han slipper også bulke til den hårsprayherdete hentesveisen på vei inn og ut. Porche Cayenne er også en fin slik en.

 

Ellers sjekket du ikke ut VW Phaeton som er en meget flott direktørbil?

The Phaeton was conceived by Ferdinand Piëch[citation needed], then chairman of Volkswagen. Piëch wanted VW engineers to create a car that would overwhelmingly surpass the German prestige market leaders, Mercedes-Benz and BMW.

Er han i hovedsak ute etter en tysk bil? Maserati har flotte "salong"biler for litt voksne menn som har pondus i lommeboken.

 

Han ser på sedan som en mellomting. Grei å stige inn og ut av. Maserati har jeg ikke hørt så mye bra om så jeg vet ikke. De ligger vel på rundt 2 mill?

 

 

... og du kjører Bentley, så hva i all verden skal du med økonomisk hjelp uansett ?!

Men hvilken liker du best av de bilene du har listet opp?

 

Hehe, nå er det jo litt forskjell på en Bentley priset i Norge og Statene ;) Men du vet de gamle... de bare MÅ spare til etterkommere og tenker alt for lite på seg selv.

 

Selv er jeg veldig glad i Audi, men som dere sier begynner A8'n å dra på årene. Men nye 7-serie tror jeg må være favoritten min.

Endret av S-Line
Lenke til kommentar

Kult med pensjonister som faktisk har klart å spare opp penger, og likevel ikke sitter og ruger på dem i tilfelle alle barnebarna skulle få kreft samtidig, og helsevesenet plutselig begynte å ta betalt ;p

 

Litt off topic, men jeg håper jeg klarer å spare opp penger nok til å kjøpe en kul (flygende) bil når jeg pensjonerer meg.

Lenke til kommentar
Kult med pensjonister som faktisk har klart å spare opp penger, og likevel ikke sitter og ruger på dem i tilfelle alle barnebarna skulle få kreft samtidig, og helsevesenet plutselig begynte å ta betalt ;p

 

Litt off topic, men jeg håper jeg klarer å spare opp penger nok til å kjøpe en kul (flygende) bil når jeg pensjonerer meg.

 

Hehe, det er bare slik den generasjonen er. Nå har jeg sagt at dem må kjøpe seg bil, båt, dra på cruise etc. Man skal jo kose seg som gammel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...