Gå til innhold

Intervju: Mannen bak Easy Peasy

Anbefalte innlegg

Så EP fungerer 100% på f.eks min AAO 110L? Finner ingen dokumentasjon på dette.

Ser ut slik ja.

Se feks denne tutorialen for Easy Peasy på Acer One

Her er også en annen: hvordan innstallere Easy Peasy på Acer Aspire One

Ser noen har hatt problemer mtp på detected hardware under innstallasjonen. Skulle det skje kanskje dette kan hjelpe deg. Aspire One fix

Får ikke testet selv før jeg har fått på plass ny SSD på 32 GB og 1 GB ram extra så det blir vel ikke fø neste helg det.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har forresten noen målt batteritiden med Easy Peasy mot distribusjoner som ikke er spesialtilpasset for mini-bærbare? Det burde være et bra potensiale her.

Har ikke sett noen batteri-benchmark. Hadde vært veldig interessant å se!

Vi driver forresten å jobber med å få kontorer på Chateu Neuf i Oslo. Så snart kan dere komme på besøk, også kan vi fikse problemene deres eller hjelpe med installering over en kaffe :)

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å si at dette var den distroen jeg har ventet på et års tid, men så kræsjet den under visning av en .avi fil :roll: (Seff bare spilleren som kræsjet)

Uansett, godt skrevet artikkel og en god distro så langt jeg har testet den, Fungerer mer optimalt enn både XeeeUbuntu og Mandriva 2009 som jeg har testet før. Nå trenger jeg bare en KEasy Peasy, men litt mer KDE look i stedet for GNOME looken.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar
Så EP fungerer 100% på f.eks min AAO 110L? Finner ingen dokumentasjon på dette.

Ser ut slik ja.

Se feks denne tutorialen for Easy Peasy på Acer One

Her er også en annen: hvordan innstallere Easy Peasy på Acer Aspire One

Ser noen har hatt problemer mtp på detected hardware under innstallasjonen. Skulle det skje kanskje dette kan hjelpe deg. Aspire One fix

Får ikke testet selv før jeg har fått på plass ny SSD på 32 GB og 1 GB ram extra så det blir vel ikke fø neste helg det.

Nja .... Installasjonen osv bryr jeg meg ikke om, men oppstartstid og maskinvarestøtte. Alt som fungerer i Linpus må også fungere i EP, er ikke interessert i å nedgradere maskinen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan går det egentlig med EP2.0?

Så langt jeg tolker nettsidene til EP så vil neste versjon (basert på jaunty 9.04) bli EP1.5 mens versjon 2.0 blir reservert for et eller annet framtidig prosjekt(social desktop...?)

Noen dato for 1.5 har jeg ikke klart å finne da. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...