Nordmoen Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) fullt mulig å kompilere den der... Den er 100% ferdig og klar for allmennheten? Edit: Dette begynner dog å gå alt for langt off-topic Endret 7. mai 2009 av Nordmoen Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Easy peasy 2.0 skal basere seg på unbuntu 9.04 mens v1.0 var en rebranding av ubuntu-eee 8.04.1... Hva baserer da easy peasy 1.1 seg på? Prøvde ubuntu-eee 8.04.1 på min eee 701, den var forsåvidt grei men jeg endte med å forlate den på grunn ymse småting (wifi, boot-tid osv). Skal gi den en ny sjanse når toern kommer Lenke til kommentar
labrekke Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 I mellomtia må dere ikke være redd for å sende inn ønsker eller mail, selv om jeg ikke kan innfri ønskene med en gang, skal dere ikke se bortifra at jeg ser nærmere på det når jeg først får lite å gjøre Vi skal nok klare å komme på idéer til artikler. Jeg jobber i IT-bransjen og kunne f.eks. godt tenkt meg noen artikler om hva norske konsulentselskaper gjør med OSS. Jeg har hørt at f.eks. Bouvet har startet en avdeling med fokus på åpen kildekode. IBM har vel folk som er (bør være) opptatt av dette? Hvordan er trenden i markedet? Vil kunder bruke OSS? Og i tilfelle, hvilke områder? Hvilke programmer? Web-servere? CMS? CRM? ERP? WCM? He he... Det var alle TBF-ene jeg kom på farten. Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Takk for alle de positive kommentarene! Betraktelig hyggeligere her enn på ITavisen: http://www.itavisen.no/803908/dette-oset-er-norskutviklet -TuX-, Easy Peasy er litt raskere med bl.a. oppstart. Jeg synes forsåvidt også at Easy Peasy kommer med bedre programvare og ser bedre ut: http://eeebuntu.org/index.php?page=nbr O:M:A, Intels powertop er blitt brukt til batterioptimalisering. Det er også optimalisering for SSD harddisker som så mange netbooks bruker. Og utseendet er tilpasset små skjermer. For å nevne noe Det er delvis touchskjerm støtte nå, men støtten kommer for fullt i 2.0. Kahuna, Easy Peasy 1.0 og 1.1 er basert på Ubuntu 8.10 Lenke til kommentar
Solow Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvorfor er ikke Windows XP en konkurent? Det er vel overgang fra XP forbrukerne vil ha størst nytte av, ikke fra ubuntu 9.04 UNR? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det er også optimalisering for SSD harddisker som så mange netbooks bruker. Avgjort! Laster ned Easy Peasy og legger på minnepenn med en gang Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 FANTASTISK! Blir nødt til å kjøpe en eee bare for å få prøvd Easy Peasy! Keep on going boys! thumbup Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 -TuX-, kult! Solow, Det er forsåvidt sant det. Linux har jo også mye å komme med i forhold til XP som snart er 10 år gammelt. Det må vi arbeide med å få fram Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvis du skal intervjue Opera vennligst still litt kritiske spørsmål rundt hvorfor Opera ikke er GPL/LGPL de har absolutt ingen grunn til å ikke gå LGPL på desktop nettleseren Å LGPL koden de selger mest (Presto) vil neppe være særlig lurt. Eller tror du selskaper som Nokia, Nintendo, Adobe og Sony er veldig interessert i å betale for noe de bare kan hente ned gratis? Det tror ikke jeg. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hvis du skal intervjue Opera vennligst still litt kritiske spørsmål rundt hvorfor Opera ikke er GPL/LGPL de har absolutt ingen grunn til å ikke gå LGPL på desktop nettleseren Å LGPL koden de selger mest (Presto) vil neppe være særlig lurt. Eller tror du selskaper som Nokia, Nintendo, Adobe og Sony er veldig interessert i å betale for noe de bare kan hente ned gratis? Det tror ikke jeg. Trodde Opera spesialiserte egene nettlesere basert på sin kode for disse bedriftene, men hvis det er sånn at de bare selger koden så kan jeg jo forsåvidt forstå det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Flott artikkel og intervju. Dette var meget oppplysende og jeg kjente ikke til dette i det hele tatt. Jeg er på jakt etter en netbook og venter bare på at hardware skal havne på ønsket nivå. Når det skjer vil Easy Peasy være det første jeg ser på Fremtiden er spennende med folk som Ramvi som tar solid initativ og utvikler solide prosjekter som dette. At dere ikke ligger langt bak Ubuntu distroene er også meget positivt. En av tingene jeg likte spesielt godt i tillegg til at det er slanket og optimalisert for netbooks er at dere legger ved all typisk funskjonalitet den jevne bruker ønsker. Dermed blir det mye enklere for en "Windows-vandt" person å sette i gang med Easy Peasy. Endret 9. mai 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Installerte Easy Peasy på min 13 år gamle søster i går kveld. Hun mente at det var mye enklere og bedre enn det som lå innpå fra før av. Btw, jeg viste ikke at minnepennen måtte være formatert med FAT32, fant ingenting om det på nettet så det gikk vekk mye tid der altså Flott intervju, og et flott operativsystem! Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Installerte Easy Peasy på min 13 år gamle søster i går kveld. Syke syke mann... Operativsystem er for datamaskiner, ikke mennesker Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det var en stygg skrivefeil Hu har en Asus Eee, var det jeg egentlig skulle skrive :!: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Så det er bare jeg som har montert en USB-port bak øret? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Så det er bare jeg som har montert en USB-port bak øret? Jupp, resten av oss knasker CD-rom som potetgull Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Så det er bare jeg som har montert en USB-port bak øret? Jupp, resten av oss knasker CD-rom som potetgull Du mener vel chips? ----- Har forresten noen målt batteritiden med Easy Peasy mot distribusjoner som ikke er spesialtilpasset for mini-bærbare? Det burde være et bra potensiale her. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Installerte Easy Peasy på min 13 år gamle søster i går kveld. Syke syke mann... Operativsystem er for datamaskiner, ikke mennesker ikke det, sudo på hjernen kan ha sine fordeler: Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 ikke det, sudo på hjernen kan ha sine fordeler: -LoL Ler så jeg griner :-) Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Kan du, med hånden på hjertet, si at Easy Peasy er den beste distribusjonen for Netbooks? Eller er dere ikke helt der ennå? Uten tvil! Første konkurrentene var de forhåndsinstallerte distroene som Xanderos og LinPus. Å levere et bedre produkt enn dem gjør vi absolutt. Nå konkurrerer vi mot små-prosjektene som eeebuntu og de store distroene som Ubuntu. Men så lenge små-prosjektene ikke klarer å bygge noe momentum og få seg et community som bidrar tilbake, og så lenge de store distroene skal være så ufattelig generiske, er Easy Peasy utvilsomt den beste distribusjonen for netbooks. Så EP fungerer 100% på f.eks min AAO 110L? Finner ingen dokumentasjon på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå