pstub Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Heisann Er generelt ganske fornøyd med scoren jeg har på mine forskjellige komponenter i "Experience rating", men den dårligste scoren har jeg på "Primary harddrive". Jeg kjører 2stk WD Raptor 74GB i RAID0 med et Adaptec kort, noe som gir meg en score på 5,9. Dette syns jeg er overraskende dårlig, da jeg hadde forventet at denne skulle ligge godt oppe på 6-tallet... Noen som har noen god forklaring til dette? Lenke til kommentar
jsjcyber Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Får samme poeng sum selv om alt annet er rundt 6-7 poeng så drar min raptor ned til 5.9 burde heller ha hatt gjennomsnittlig. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 I vista er jo max rating 5.9 vel. Vet ikke om grensen har blitt løftet eller ei. =( Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) mulig de ser litt på andre ting også nå, som access tid osv? med tanke på at W7 kanskje tar forbehold om at SSD kommer til å bli mye brukt om kort tid, og at det er først da at de større tallene vil dukke opp? men, vet i allefall i vista at jeg også fikk 5.9 i score, da med et U320 SCSI RAID0 oppsett, bestående av 6 10k rpm disker, med en ytelse på ca 240MB/s lese og rundt 180-200MB/s skrive ytelse, med rundt 8ms accesstid. annet enn det består den maskinen av en P4 xeon 2.4GHz HT og 3GB DDR266 ECC RAM. burde W7 gå ganske glatt på en sånn maskin? vet ikke om dette kanskje er maks score, eller? merk, fikk bare prøvd uten SP, da vista ikke klarte å finne drivere til noen av de 4(!!) nettverkskortene jeg hadde liggende, og helelr ikke til et USB wlan kort, og driverinstallasjonen jeg lastet ned for vista på en annen maskin til USB kortet kresjet i vista ved forsøk på install, lol.. -.- har dog ikke prøvd W7 enda, men vurderer å prøve det snart for sammenligning. Edit: glemte å nevne, bruker en HP SA642 RAID kontroller. Denne støttes fint av vista, men noen som vet om W7 støtter den? Altså at jeg kan installere windows på den uten å skaffe ekstra driver til den før installasjonen.. Endret 7. mai 2009 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Fury Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Svaret om vektlegging av nye egenskaper er sikkert forklaringen på den "lave" scoren. Der er en utfyllende blog om SSD og Windows 7 på MSDN.com som kan forklare en hel del. http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/05/0...drives-and.aspx Les spesielt "What Windows Experience Index changes were made to address SSD performance characteristics?" mot slutten av bloggen. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Mener jeg hadde 5.9 i Vista også, men nå i W7 har skalaen økt til max 7.9 så det er en del å gå på... Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg får en score på 7,0 med min OCZ Vertex 60Gb. Kanskje på tide å gå over til SSD? Skalaen går til 7,9 ja, den gikk vel til 5,9 på Vista som amiganostalgia sier. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Vel, kan vel nå si at, jeg prøvde å installere windows 7 på den maskinen jeg nevnte tidligere, det gikk ikke. frøs når den skulle restarte på slutten av install. og deretter BSOD ved "klargjøring av første oppstart", lol.. morsomt. Får desverre da ikke sammenlignet med vista.. Menneh, noen som har opplevd lignende egentlig? Serveren er en HP ML350 G3, alt originalt, pluss at GF2 MX200 PCE skjermkort, et audigy 2zs lydkort og som nevnt SA-642 RAID kort for diskene. Hadde liksom ikke forventet BSOD, hehe.. skulle likt å sammenlignet HD score med windows 7 på samme maskin med samme maskinvare men, samt de andre scorene. men om jeg ikek engang får installert, blir det vanskelig. Endret 7. mai 2009 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Vel, kan vel nå si at, jeg prøvde å installere windows 7 på den maskinen jeg nevnte tidligere, det gikk ikke. frøs når den skulle restarte på slutten av install. og deretter BSOD ved "klargjøring av første oppstart", lol.. morsomt. Får desverre da ikke sammenlignet med vista.. Menneh, noen som har opplevd lignende egentlig? Serveren er en HP ML350 G3, alt originalt, pluss at GF2 MX200 PCE skjermkort, et audigy 2zs lydkort og som nevnt SA-642 RAID kort for diskene. Hadde liksom ikke forventet BSOD, hehe.. skulle likt å sammenlignet HD score med windows 7 på samme maskin med samme maskinvare men, samt de andre scorene. men om jeg ikek engang får installert, blir det vanskelig. Kan godt gjøre at driverene installert til raidkortet ikke er skikkelig kompitable, som fører til blåskjerm, på en annen side er GF2 MX200 et forferdelig gammelt og utdatert grafikkort, det kan godt være Windows 7 sine generiske drivere ikke takler et såpass utdatert grafikkort. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Fikk testet samem kontrollerkort og skjermkort på en annen server hvor jeg fikk installert windows 7, og der fungerte alt find. desverre fikk jeg ikke gjort så mye der, ettersom en HW feil sørget for at serveren tok kvelden kun en times tid etter installasjonen av windows 7 var ferdig. Men, det jeg fikk testet i allefall, var scoren på en enkelt 15k rpm scsi disk, som endte på 5.9 i både vista og windows 7. Skulle likt å viste hva den testen Egentlig baserte seg på, og hvor de forskjellige krensene var for de forskjellige scorene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå