Hammerud Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Hei er en gutt på 15 som snart skal kjøpe meg moped/lett. Det er nemlig akkurat dette som er problemet. HVA VELGER JEG?! En 50 er greit for å komme meg fra A-B greit og enkelt + det koster ikke all verden. Mens 125 er hakket kulere , går bedre og ser som oftest bedre ut, MEN det koster jo skjorta både for lappen og sykkelen. Hva bør jeg velge? HVa kommer jeg til å like mest? Og hvilken sykkel bør jeg kjøpe hvis jeg kjøper 125 eller 50? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skal du kjøre litt lengre avstander ville jeg valgt 125. Selv om du trimmer mopeden, så er det slitsomt å kjøre lange avstander på den. Er både bedre komfort og kjøreegenskaper på en 125 (som regel). Derimot klarte jeg meg med en vanlig moped selv, som kun gikk i 60. Og jeg savnet egentlig ikke noe, selv om jeg skjelden kjørte lengre enn 2-3 mil. Nytteverdi for pengene er langt større på en 50kubikk. Lenke til kommentar
Hammerud Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Trimming er ikke aktuelt. Derfor tror jeg kansje 125 er bedre ? Tror jeg har nok penger til det. Her i byen koster A1 11.600-15000. Hvis jeg da kjøper sykkel til 25000 ca. så er vel helt ok? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Prisen for Lett-MC (lappen og sykkel) blir vanligivis minst dobbelt så dyrt som moped. Med de prisene du nevnte ble det mer enn dobbelt så mye i forhold til det jeg betalte. Skal du kjøre strekninger på over 2 mil kan det være kjekt med 125. Hvis du ikke skl kjøre spesielt langt, så ville jeg kjøpt moped (har det selv nå og har ikke behov for noe annet) og spart resten av pengene til bil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hvordan er det med teorien for A1? Er den gyldig for B også? Da jeg begynte på A (tung) første gangen måtte de som skulle ta A1 ta teorien på B først. Tipper at det er kommet nye regler siden den gang. Som med alt annet. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå